خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی:

طی یکسال اخیر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در بخش بنادر سرمایه گذاری شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۰۵۸

سازمان بنادر از سرمایه گذارنی که خواستار استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی هستند پشتیبانی می کند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به قرار دادهای هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی در هشت ماه گذشته، گفت: هدف ما در افق چشم انداز ۲۰ ساله این است که کشور اول منطقه در صنعت حمل و نقل باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سعید نژاد در مراسم عقد قرار داد ۲۱ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در حوزه بنادر و دریانوردی با اشاره به موقعیت خاص و استراتژیک خلیج فارس و دریای عمان، تاکید کرد: هدف اصلی درافق چشم انداز سازمان بنادر و دریانوردی این است که کشور اول منطقه در حمل و نقل باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی کشورمان رسیدن به این هدف غیر ممکن و دور از دسترس نیست، هر چند تحریم های ظالمانه رسیدن به این هدف را کمی سخت کرده است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این که باید سرمایه گذاری مورد نیاز برای ارائه خدمات دریایی، بندری وپشتیبانی را جذب کنیم، گفت: دولت به تنهایی توان ورود به پروژه های این چنینی را ندارد و باید سیاستهای مهم و کلان اقتصادی برای این حوزه اتخاذ شود.

سعیدنژاد با اشاره به تسهیل امور برای سرمایه گذاران و رفع گلوگاهها نیز اظهار داشت: موضوع تضامین سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر را امسال در لایحه بودجه به مجلس ارائه کردیم.

وی ادامه داد: در بخش تسهیلات بانکی و استفاده از صندوق توسعه ملی سرمایه گذاران نیاز به تضامین دارند که این اقدامات را سازمان بنادر می تواند انجام دهد چرا که بخشهای دیگر حمل ونقل در حال استفاده از صندوق توسعه ملی هستند.

وی با اشاره به ابزار تشویقی سازمان برای سرمایه گذاران، تاکید کرد: سازمان برای سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده از وجوه اداره شده به عنوان ابزار تشویقی در نظر گرفته است که خوشبختانه امسال به این وجوه اداره شده اضافه شده است و قرار است که هر سال حجم وجوه اداره شده افزایش یابد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: ارائه تسهیلات از صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاران که امکان برگشت ارز به این صندوق هم وجود دارد یکی از مشوقهای سازمان بنادر و دریانوردی به بخش خصوصی فعال در این حوزه است. استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به دلیل ضوابط ومقرراتی که وجود دارد کار بسیار سختی است و ما تاکنون نتوانسته ایم از تسهیلات صندوق استفاده کنیم اما قطعا بهره گیری از ظرفیتهای این صندوق برای بخش دریایی غیر ممکن نیست.

وی با بیان اینکه برای تبدیل بنادر به بنادر نسل سوم از پیشنهادات بخش خصوصی استقبال می کنیم، تاکید کرد: سازمان با تمام توان از سرمایه گذارنی که خواستار استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی هستند پشتیبانی می کند.

سعید نژاد با اشاره به میزان سرمایه گذاریهای انجام شده در طول یکسال گذشته، گفت: از سال گذشته تاکنون ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در بخش بنادر کشور سرمایه گذاری شده است که البته این ارزش دفتری این حجم از سرمایه گذاری ها است همچنین در طول ۸ ماه گذشته قراردادهایی به ارزش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بین بخش خصوصی و دولت منعقد شده است.

وی ادامه داد: امشب هم قرار داد ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی بنادر و دریایی به امضا می رسد که طبق پیش بینی ها این قرارداد برای ۲ هزار و ۷۰۳ نفر اشتغال زایی خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز