خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

۶۳درصد در تجارت نقش داریم اما با مشکل اعتبارات مواجه هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۰۴۶

۶۳ درصد تجارت کشور از طریق بندر شهید رجائی، ۹۷ درصد مسافرت دریایی و ۸۵ درصد حمل و نقل کانتینری از استان هرمزگان انجام می شود، همچنین تخلیه ۱۰۰ میلیون کالا در سال در این استان انجام می شود و روزانه ۱۲ هزار کامیون در استان هرمزگان تردد می کند.

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیتهای شهرهای ساحلی جنوب کشورمان، گفت: در حالی که ۶۳ درصد از تجارت کشور و بخش عمده ای از درآمد گمرکی از بندر عباس تامین می شود اما این استان برای اجرای پروژه های عمرانی با مشکل اعتبارات مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جاسم جادری استاندار هرمزگان در مراسم عقد ۲۱ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در حوزه بنادر و دریایی با اشاره به موقعیت خاص و استراتژیک سواحل جنوبی کشورمان، گفت: درجنوب کشورمان ۹۰۰ کیلومتر ساحل و با احتساب سواحل ۱۴ جزیره ۱۶۰۰ کیلومتر ساحل دریایی وجود دارد که با ۵ کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس مرز دریایی داریم.

وی با اشاره به اهمیت سواحل و بنادر جنوبی کشورمان نیز اظهار داشت: استان هرمزگان تنها در بخش حمل و نقل دریایی دارای ۷۰ بندر صیادی و تجاری و بزرگترین بندر کشور یعنی بندر شهید رجائی است، بنابراین معتقدم باید استان مورد عنایت بیشتری قرار گیرد.

جادری ادامه داد: در حالی که میانگین بهره مندی از راههای روستایی ۷۵ درصد است اما متاسفانه این رقم در استان هرمزگان ۷درصد است.

وی اذعان داشت: ۶۳ درصد تجارت کشور از طریق بندر شهید رجائی، ۹۷ درصد مسافرت دریایی و ۸۵ درصد حمل و نقل کانتینری از استان هرمزگان انجام می شود، همچنین تخلیه ۱۰۰ میلیون کالا در سال در این استان انجام می شود و روزانه ۱۲ هزار کامیون در استان هرمزگان تردد می کند.

وی با اشاره به نقشی که استان هرمزگان در اقتصادکشور دارد، تاکید کرد: از هشت هزار میلیارد تومان گمرکات کشور پنج هزار میلیارد تومان آن از طریق گمرک شهید رجائی تامین می شود و تمام این ها درحالی است که استان هرمزگان از نظر اعتبارات عمرانی دچار مشکلات زیادی است.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: چندین بار پیشنهاد بودجه هزینه در آمدی برای استان هرمزگان را از بخش مرکزی خواسته ایم و از نمایندگان مجلس هم می خواهیم در باره سیاستهای اقتصادی به درستی تصمیم گیرند و تسهیل قوانین را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به جمعیت کم سواحل جنوبی کشورمان نیز گفت: درحالی که ۷۰ درصد جمعیت کشورها در کنار دریا مستقر هستند اما بندر عباس به عنوان بزرگترین شهر بندری جنوب کشورمان تنها ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

جادری خطاب به وزیر راه وشهرسازی، گفت: از دولت می خواهم فاز دوم بندر شهید رجائی را امسال تکمیل کنند البته آنان بارها گفته اند که تکمیل این فاز به فاینانس نیاز دارد و بانک مرکزی باید دراین مورد کمک کند.

وی ادامه داد: ‌آزاد راه شهید رجائی دیگر جوابگوی این میزان تردد نیست و به توجه وتوسعه نیاز دارد.

استاندار هرمزگان با تاکید براینکه سرمایه گذاری در این شرایط موجود جرات می خواهد، گفت: درحالی که وزیر کشورمان می گوید فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن کرده ایم اما درعمل سرمایه گذار برای ورود به سرمایه گذاری در هر حوزه ای باید از ۱۰ الی ۲۰ دستگاه مجوز گیرد و واقعا سرمایه گذاری در این شرایط ریسک بالایی است.

وی با در خواست از سرمایه گذاران برای استفاده از ظرفیت راه آهن کشور نیز ادامه داد: درحالی که ظرفیت راه آهن بندر عباس چیزی حدود ۴۰ میلیون تن است اما در حال حاضر تنها از ۱۰ میلیون تن آن استفاده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز