خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه وشهرسازی:

مصلی تهران به شرط تخصیص اعتبارات تا سال ۹۵ افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۰۱۵

ادامه ساخت این پروژه از سال ۸۵ به سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی واگذار شدو امیدواریم با تخصیص اعتبارات بتوانیم تا سال ۹۵ این مجتمع عظیم فرهنگی را به افتتاح برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۲درصدی پروژه مصلی تهران گفت: زمان به بهره برداری رسیدن این مجموعه به تخصیص اعتبارات بستگی دارد و اگر اعتبار مورد نیاز در موعد مقرر تخصیص یابد مصلی تهران تا سال ۹۵ افتتاح می شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جعفر علیزاده گفت: اگر در سال ۹۴ اعتبار ۲۰۰میلیارد تومانی به این پروژه اختصاص یابد بخش عمده و بزرگی از این مجموعه ساخته می‌شود که با بهره‌برداری از آن قسمت می‌توان همزمان با برگزاری نماز کاربری‌های دیگری را در این مجموعه تعریف کرد.
مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی با بیان اینکه برخی از مشخصات فنی این پروژه در معماری دنیا نظیر ندارد گفت: این مجموعه دارای ۱۲ گلدسته ۱۴ صحن و ۵ ورودی است که بزرگترین گنبد بتنی دنیا و بزرگترین ایوان جهان با دهانه ۱۱۰ متر وارتفاع ۷۰ متر از ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه است.
علیزاده با بیان اینکه مصلی تهران تنها مجموعه ای برای برگزاری نماز نیست تاکید کرد: در این پروژه سالن‌هایی برای برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی، نمایشگاه‌ها، برگزاری بازارهای صنایع دستی پیش‌‌بینی شده است و مصلی تهران مجتمع عظیم فرهنگی است که در آن سالن‌های آمفی‌تئاتر موسسات آموزش علوم انسانی و موسسات آموزش علوم اسلامی در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این مجتمع پیچیده ترین معماری روز را دارد اظهار کرد: ساخت مصلی حضرت امام در دو سال پیش‌بینی شده که قسمت مرکزی آن با ۶۳ هکتار از مهمترین بخش‌های این پروژه است.
علیزاده با اشاره به معماری بی‌نظیر این مجتمع ادامه داد: در نظام هندسی ساخت مصلی حضرت امام از اعداد طلایی استفاده شده است.
مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی با تاکید بر اینکه مصلی تهران معارض ندارد گفت: موضوع معارض مصلی تهران به هیچ وجه صحت نداردو ما تمهیداتی هم اندیشیده‌ایم که برگزاری مراسم‌ در این مجموعه برای همسایگان پروژه مزاحمتی نداشته باشد.
وی تاکید کرد: سیاست ما در ساخت مصلی تهران این است که همزمان با ساخت بخش‌های مختلف از بخش های ساخته شده استفاده و بهره‌برداری کنیم.
وی درباره تاریخچه ساخت این مجموعه اظهار کرد: ساخت پروژه مصلی حضرت امام از سال ۶۱ در تپه‌های عباس آباد با مساحت۲۱۰ هکتار مطرح شد که از سال ۶۱ تا ۶۴ زمین‌های مورد نظر تملیک و کلنگ این پروژه در تاریخ ۲۹ دی ماه سال ۷۲ به زمین خورد.
وی ادامه داد: ادامه ساخت این پروژه از سال ۸۵ به سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی واگذار شدو امیدواریم با تخصیص اعتبارات بتوانیم تا سال ۹۵ این مجتمع عظیم فرهنگی را به افتتاح برسانیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای ساخت پروژه‌های در دست اقدام تاکید کرد: در حال حاضر سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی ۲۱۴ پروژه در دست ساخت دارد که برای احداثاین پروژه‌ها چیزی حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی با بیان اینکه بودجه سال ۹۴ این سازمان افزایش ۳۶ درصدی داشت گفت: بودجه سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در سال ۹۲،۴۸۰ میلیارد دلار و در سال ۹۳ با اعتباراتی که طی سال ابلاغ شد به ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.
وی ادامه داد: امیدوارم با توجه به اینکه ساخت ۲۸ بیمارستان در دستور کار این سازمان قرار گرفته است بودجه سال ۹۴ در موعد مقرر تخصیص داده شود کما اینکه ۷۰ درصد بودجهسال ۹۳ را دریافت کرده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز