خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در ترکمنستان؛

افتتاح راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان رخداد مهم منطقه در گسترش روابط است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۰۶۵

افتتاح این خط راه آهن واقعه مهمی است که می تواند روابط با کشورها بخصوص ترکمنستان و استان های مرزی را فراهم کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: افتتاح خط راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان رخداد مهم منطقه ای است که گسترش روابط با کشورها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، وی ادامه داد: افتتاح این ریل هم در عرصه ترابری برای صادرکنندگان و هم در عرصه رفت و آمد آینده خوبی خواهد داشت که البته سهمی از آن مربوط به خراسان شمالی است.

محمد موسی هاشمی گلپایگانی تصریح کرد: ورود به نظام و حوزه اقتصادی هر کشور شرایط خاص خودش را می خواهد بازرگانان خراسان شمالی هم با حضور فیزیکی در کشور ترکمنستان می توانند ضمن رصد امکانات بخشی از نیازمندیهای این کشور را برطرف کنند.

سفیر ایران در ترکمنستان هدف از سفر به خراسان شمالی را علاوه بر دیدار با استاندار، برنامه ریزی برای نمایشگاهی اقتصادی عنوان کرد که ۶ اسفند ماه سالجاری به مدت دو روز در کشور ترکمنستان برپا می شود.

هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه برگزار کننده و متولی این نمایشگاه خراسان شمالی است، اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی و ارائه کالاهای تولیدی این استان است.

وی در ادامه اضافه کرد: این نمایشگاه یکی از تجلیات حضور تجار خراسان شمالی است اما کافی نیست بلکه باید مذاکرات و قراردادهای خود را انجام دهند تا زودتر به نتیجه برسند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: تعاملات تجاری خراسان شمالی با کشور ترکمنستان موجب ایجاد شرایط بهتر این استان از سایر استانها خواهد شد.

' سیدعلی اکبر پرویزی ' اظهار داشت: افتتاح خط راه آهن قزاقستان، ترکمنستان و ایران با حضور ریاست جمهوری و دیدار با سفرای کشورهای دیگر می تواند زمینه تعامل بیشتر با این کشورها را برای ما فراهم کند.

وی افزود: سال های گذشته به رغم پیگیری های بسیار گمرکی با ترکمنستان ایجاد نشد اما وزارت امور خارجه دولت یازدهم در تلاش است تا این موضوع به سرانجام برسد.

پرویزی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی صنایع بزرگی همچون پتروشیمی، آلومینیوم، فولاد و سیمان دارد که امکانات خوبی را می تواند به سایر کشورها به خصوص ترکمنستان صادر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز