خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر آماده بهره برداری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۷۱۵

از مجموع دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر، تاکنون یک میلیون و ۲۲۰ هزار واحد واگذار شده و ۱۴۰ هزار واحد نیز آماده واگذاری است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح های مسکن مهر گفت: هم اکنون ۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده بهره برداری است و این واحدهای مسکونی، در طرح های زیر یکصد واحد به سرعت به مردم تحویل داده می شود.

به گزارش ایلنا، احمد اصغری مهرآبادی در نشست شورای مسکن مهر استان گیلان افزود: از مجموع دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر، تاکنون یک میلیون و ۲۲۰ هزار واحد واگذار شده و ۱۴۰ هزار واحد نیز آماده واگذاری است.

وی اظهار کرد: تاکنون دو میلیون واحد از مرحله سفت کاری عبور کرده و در مرحله نازک کاری قرار دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح های مسکن مهر ادامه داد: تاکنون کار ساخت یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد نیز به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه امسال ۷۰۰ هزار واحد فروش اقساطی در برنامه وزارت راه و شهرسازی بوده، تصریح کرد: در زمان حاضر، یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحد مسکن فروش اقساطی شده است.

اصغری مهرآبادی اظهار کرد: برای پروژه های مسکن مهر حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان خط اعتباری در نظرگرفته شده و بیشترین میزان تسهیلات توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح های مسکن مهر بزرگترین مشکل اتمام پروژه های مسکن مهر را تامین منابع مالی ذکر کرد و گفت: در زمانیکه پروژه مسکن مهر در کشور آغاز شد، قیمت و هزینه هایی از قبیل مصالح ساختمانی، حمل و نقل و دستمزد پایین بود که در حال حاضر این هزینه ها افزایش یافته است.

اصغری مهرآبادی، عزم رییس جمهوری و وزارت راه و شهرسازی برای عمل کردن به تعهدات دولت قبلی در زمینه پروژه مسکن مهر را جدی خواند و گفت: ما مشکل مردم را درک می کنیم و با وجود اینکه این پروژه از تعهدات دولت قبلی است، رییس جمهوری و مقام عالی وزارت، بارها بر انجام این تعهدات تاکید کرده اند.

وی افزود: با این وجود، بانک مرکزی باید همکاری های لازم را انجام دهد و با انجام این تعامل و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، پروژه مسکن مهر باید تا پایان سال ۹۴ به اتمام برسد.

اصغری مهرآبادی اجرای کامل پروژه مسکن مهر را با عزم همگانی انجام شدنی دانست و گفت: مردم چشم انتظارند و باید برای تحویل سریع تر واحدهای آنان اهتمام کنیم.

وی با اشاره به وجود پاره ای مشکلات در زمینه فاضلاب واحدهای مسکن مهر استان های شمالی افزود: اولین اقدام در موضوع پروژه های مسکن مهر در دولت یازدهم، شناسایی پروژه ها و بررسی نوع مشکلات آنها بوده و در این زمینه، بیشترین یارانه پرداخت شده در بخش مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی، مربوط به گیلان و شهر رشت با ۹ میلیارد تومان است.

وی اولویت را با پروژه های آماده ای که فقط در زمینه زیرساخت ها مشکل دارند، دانست و گفت: اگر بتوانیم زیرساخت های این واحدهای آماده را تامین کنیم، تا پایان امسال، ۴۲۰ هزار واحد به اتمام می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این جلسه اعتبار لازم برای زیرساخت های مسکن مهر استان را حدود ۱۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: فاضلاب بیشترین مشکل پروژه های مسکن مهر استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز