خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان هواپیمایی در واکنش به اظهارات شرکت های هلیکوپتری:

لابد پودر طلا در سوخت هلی کوپتر ها ریخته اند

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۹۵۷

برای کاهش قیمت سوخت هلی کوپترها چندین با رییس سازمان هواپیمایی مذاکره کرده ایم و واکنش آقای جهانگیریان این جمله بود که لابد پودر طلا در این سوخت ریخته اند.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران با بیان اینکه در حال حاضر سوخت هلی کوپترهای رابینسون ۴۴ چیزی حدود ۷ هزار و ۱۵۰ تومان است، گفت: برای کاهش قیمت سوخت هلی کوپترها چندین با رییس سازمان هواپیمایی مذاکره کرده ایم و واکنش آقای جهانگیریان این جمله بود که لابد پودر طلا در این سوخت ریخته اند.

کاپیتان سید محمود آذین در گفت و گو با ایلنا درباره بالا بودن قیمت سوخت هلی کوپتر ادامه داد: در حالی که بابت هر لیتر سوخت برخی از هلی کوپترها چیزی بیش از ۷ هزار تومان می پردازیم شرکت های هواپیمایی با دریافت یارانه سوخت برای هر لیتر هزینه ای ۵۰۰ الی ۷۰۰ تومانی می پردازند اما هزینه سوخت برای هلی کوپترها قیمت فوب خلیج فارس است.

وی ادامه داد: با مذاکراتی که انجام شده قرار است موضوع قیمت سوخت شرکت های هلی کوپتری در کمیسیون اقتصادی هیات وزیران پیگیری شود.

آذین با اشاره به اهمیت اختصاص سوخت یارانه ای به بخش هلی کوپتری گفت: در حال حاضر کشورمان به شدت نیاز به تربیت خالبان های هلی کوپتری دارد و باید جایگزین هایی خوبی برای نیروی انسانی این بخش تربیت شود اما این در حالی است که با گران بودن قیمت سوخت هزینه های آموزش بسیار افزایش یافته است.

وی درباره تعداد ناوگان هلی کوپتری در کشورمان اظهار کرد: در حال حاضر به غیر از ناوگان نظامی کمتر از ۱۰۰ هلیکوپتر در ایران وجود دارد که عمر این ناوگان به بیش از ۳۵ سال می رسد. این در حالی است که نقش هلیکوپتر در کشورهای صاحب نفت و معادن غیر قابل انکار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز