خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه صنایع هوایی کیش نتیجه خلاقیت ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۸۲۵

برگزاری نمایشگاه هوایی در سطح بین‌المللی از رویدادهای بسیار تخصصی و علمی است که تنها در کشورهای محدودی بنا بر تقویم بین المللی اجرا می شود که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران توانسته است با تکیه بر توانمندی های داخلی و مدیریت علمی و خودکفایی صنعتی از معدود کشورهای برگزار کننده آن باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از جزیره کیش، علی اصغر مونسان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ضمن خیر مقدم به حاضرین در این نمایشگاه، گفت: امیدوارم نتایج حاصل از این نمایشگاه، باب تازه‌ای در خصوص جذب و بومی سازی فناوری روز جهان و صنایع هوایی کشور و توسعه آن گشوده و موجب افزایش ارائه خدمات به مدرن هوایی به مردم شایسته میهن عزیز اسلامی مان شود.

وی ادامه داد: جای بسیار خوشنودی است که هفتمین نمایشگاه بین المللی علی رغم تحریم های همه جانبه کشور در چنین سطح گسترده‌ای برگزار شده و مورد توجه جامعه جهانی هوانوردی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه هوایی در سطح بین‌المللی از رویدادهای بسیار تخصصی و علمی است که تنها در کشورهای محدودی بنا بر تقویم بین المللی اجرا می شود که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران توانسته است با تکیه بر توانمندی های داخلی و مدیریت علمی و خودکفایی صنعتی از معدود کشورهای برگزار کننده آن باشد.

مونسان ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه در جزیره کیش نشان دهنده خلاقیت و تفکر دوراندیش ایرانی است که با مد نظر قرار دادن منطقه ای با امکانات و تاسیسات فنی مطلوب، موقعیت جغرافیایی مناسب و قوانین و مقررات تسهیل کننده یکی از مهمترین رویدادهای نمایشگاهی جهان در کشور جمهوری اسلامی ایران را تدارک دیده تا بتواند بعد از هفت دوره برگزاری، سطح علمی و تکنیکی آن را در هر دوره افزایش داده و جایگاه این نمایشگاه را در ابعاد جهانی تثبیت کند.

بنا به گفته وی در اغلب کشورهای جهان توجه ویژه ای به صنعت هوایی و هوانوردی به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی می شود.

وی گفت: در ایران نیز با توجه به گام های بلندی که کشور به منظور حضور در بازارهای جهانی و به تبع آن گسترش ارتباط بین المللی در حوزه تجارت برداشته است توجه به صنعت حمل و نقل، به ویژه توسعه خطوط هوایی و بهینه سازی صنایع هوانوردی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: با آگاهی یافتن از چالش‌ها و فرصت هایی که در این صنعت وجود دارد می توان چشم اندازی روشن متناسب با طرح های توسعه کشور ترسیم کرد و با ارائه راهبردها و تدوین سیاست‌گذاری های مطلوب در نهایت منجر به تحولات خوب در این صنعت شود

وی همچنین در خصوص بخش توسعه و حمل ونقل هوایی در جزیره کیش گفت: کیش یکی از موفق‌ترین نمونه ها در داخل کشور محسوب می شود این جزیره چهارمین فرودگاه کشور از نظر حجم عملیات پروازی را دارد که مستعد پذیرش سه میلیون مسافر و برقراری سی هزار سورتی پرواز ورودی و خروجی در سال است یعنی به طور متوسط پذیرش روزانه ۶۰ سورتی پرواز و ۶ هزار پرواز داخلی و خارجی که با توجه به گردشگر پذیر بودن این منطقه و افزایش تقاضا برای سفرهای گردشگری به کیش در ایام نوروز و جشنواره تابستانی تعداد پرواز ها تا سقف یکصد سورتی پرواز روزانه نیز افزایش یافته است.

حمل و نقل هوایی نیاز جامعه

در ادامه این مراسم، جهانگیریان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور نیز گفت: حمل و نقل هوایی(غیرنظامی) امروزه در دنیا نه تنها به عنوان یک نیاز جامعه در حال توسعه و توسعه یافته بلکه به عنوان یک موتور متحرک اقتصادی محسوب می شود.

وی ادامه داد: ارزش تولید ناخالص داخلی این صنعت حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ بوده که حدود ۳.۵ درصد تولید ناخالص جهانی را به خود اختصاص می دهد.

وی اذعان داشت: این صنعت به طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۵۸ میلیون شغل را در جهان ایجاد کرده است که از این رقم حدود ۲۳ میلیون نفر به طور مستقیم در شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه ها، مراکز کنترل ترافیک، مراکز طراحی و ساخت و تعمیرات و آموزش مشغول به کار هستند و بقیه یعنی ۳.۵ میلیون نفر نیز به صورت غیرمستقیم در بخش گردشگری و دیگر حوزه های مرتبط مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: به این ترتیب و با فرض وجود ۲۵ هزار فروند هواپیمای فعال در جهان می توان گفت وجود فعالیت هر فروند هواپیما معادل ایجاد هزار شغل به طور مستقیم است که این رقم قابل توجهی است.

راه هوایی جهان از ایران می گذرد

بنکدار دبیر اجرایی نمایشگاه نیز گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن بخش کوچکی از دستاوردهای صنایع هوایی کشور است و در این دوره بیش از یکصد و ده شرکت خارجی و داخلی در فضایی بالغ بر ۱۴ هزار متر مربع حضور دارند که نسبت به سال گذشته ۲۰درصد رشد داشته است.

وی در خصوص شعار این دوره نمایشگاه نیز گفت: شعار این دوره نمایشگاه این است «راه هوایی جهان از ایران می گذرد»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز