خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی؛

آزاد راه قم - گرمسار زمستان امسال به بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۵۰۳

بهره برداری از آزاد راه قم - گرمسار عاملی در جهت کاهش حجم تردد خودروها به سمت تهران است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کار تکمیل شدن آزاد راه قم - گرمسار در جنوب شرقی استان تهران تا قبل از زمستان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی شب گذشته در جلسه بررسی مشکلات راه و شهرسازی استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: بهره برداری از آزاد راه قم - گرمسار عاملی در جهت کاهش حجم تردد خودروها به سمت تهران است.

وی اظهار داشت: بخش عمده ای از خودروهایی که اکنون از غرب، شرق و جنوب وارد تهران می شوند به این بزرگراه وارد شده و دیگر از تهران عبور نخواهند کرد.

وی احداثکمربند جنوب غرب تهران را یکی از مباحثمطرح شده در جلسه با استاندار ذکر کرد و گفت: کمربند سوم تهران به صورت آزادراه در هیات وزیران مصوب شد.

وزیر راه و شهرسازی آغاز این کمربندی را از آبیک عنوان کرد و بیان داشت: کمربندی جنوب غرب تا چرم شهر امتداد یافته و سپس به نزدیکی ورامین می رسد.

آخوندی نحوه اتصال کمربندی جنوب غرب را یکی از مشکلات مطرح شده در جلسه با استانداری تهران دانست و عنوان کرد: نحوه اتصال این کمربندی به منطقه جنوب شرق تهران و به ورامین، پیشوا و پاکدشت و از طرف دیگر به سمت جنوب بومهن و آزاد راه پردیس در حال بررسی کارشناسان است.

وی بررسی نحوه اتصال تهران به محیط حومه و پیرامونی را یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه با استاندار تهران ذکر کرد و یادآورشد: اکنون ۸۵۰ هزار وسیله نقلیه روزانه بین تهران و حومه در حال تردد هستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اکنون اکثر مسیرهای خروجی تهران در جنوب، غرب و شرق در وضعیت پرتردد و ترافیک سنگین هستند، از تدوین طرحی برای انتقال بخش عمده این ترددها به قطارهای حومه ای خبر داد.

آخوندی با بیان اینکه دنبال آن هستیم تا بحثقطارهای حومه ای را در تمام مسیرهای غرب، شرق و جنوب اجرایی کنیم، خبر از چهار ریله کردن قطار تهران به کرج داد.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در راه اندازی قطارهای حومه ای تهران، ابراز امیدواری کرد: کمک استانداری تهران در رفع مشکلات میسر باشد و سال آینده شاهد اجرایی شدن بخشی از این طرح باشیم.

وزیر راه و شهرسازی مشکلات مسکن مهر استان تهران را از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه برشمرد و تصریح کرد: ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در مجموع در تهران و البرز داریم که حجم زیادی را به خود اختصاص داده است.

آخوندی با بیان این که پیشرفت فیزیکی این واحدهای مسکونی بالای ۸۰ درصد است، عنوان کرد: تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در این واحدها با مشکلات جدی مواجه است.

وی از تامین اعتباری توسط استانداری تهران و وزارت راه و شهرسازی در سال جاری برای حل برخی مشکلات این واحد ها خبر داد و عنوان کرد: حجم بالای جمعیتی که سال آتی در این واحدها بارگذاری می شود، نیازمند خدمات بیشتری است که باید مد نظر قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی از تهیه گزارشی در خصوص مشکلات مسکن مهر استان تهران برای ارائه در هیات دولت خبر داد و این پروژه را ناشی از بدون دانش عمل کردن دولت قبل دانست که دولت های متعددی را به خود مشغول خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز