خبرگزاری کار ایران

وزیر راه از رشد ۱۱۰ درصدی روکش اسفالت جاده ها خبر داد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۷۵۳

امسال تا آنجا که اعتبارات ما اجازه می داد روکش اسفالت راهها به صورت گسترده انجام شده تا ایمنی بیشتری در راههای کشور برقرار شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: روکش اسفالت بر روی جاده های کشور در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی در حاشیه مراسم نواختن زنگ ایمنی در مدارس به مناسبت دهه ایمنی راه ها و مسئولیت های ما در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: امسال تا آنجا که اعتبارات ما اجازه می داد روکش اسفالت راهها به صورت گسترده انجام شده تا ایمنی بیشتری در راههای کشور برقرار شود.

وی به تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت به بخش جاده ای اشاره کرد و یادآور شد: این اعتبار را هیات وزیران در جلسه روز گذشته خود برای خرید و تعمیر ماشین آلات راهسازی و نگهداری راهها اختصاص داد تا سازمان راهداری بتواند در فصل سرما به وظایف خود در استقرار ایمنی بیشتر در راهها عمل کند.

آخوندی با اشاره به آغاز فصل سرما، اظهار داشت: طرح زمستانه عملیات راهداری از اوایل پاییز با حضور نهادها و سازمان های مرتبط آغاز شده تا رانندگان در فصل زمستان برای تردد در جاده های کشور مشکلی نداشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان آنکه بیش از۲۰ میلیون نفر در سراسر کشور رانندگی می کنند و برای تامین امنیت و ایمنی در راهها و شهرها همه ما باید به وظایف و مسئولیت های خود عمل کنیم، افزود: کاهش حوادثرانندگی یک مساله جهانی است و امروز تمام کشورهای جهان با این مساله درگیر هستند به طوری که سازمان ملل متحد امسال را به عنوان ایمنی راهها نامگذاری کرده است.

وی گفت: بدون شک در صورتی که وزارت راه و شهرسازی راه ایمن بسازد، خودروسازان خودرو سالم تولید کنند، عابر پیاده در گذر از معابر امنیت خود را حفظ کند، پلیس اعمال قانون کند و رانندگان به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ملزم شوند، شاهد کاهش حوادثرانندگی در کشور خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: حوادثرانندگی یک مساله مهم اجتماعی است و تمام جامعه با این مقوله ارتباط نزدیکی دارند لذا همه مردم ایران باید به حل این معضل اجتماعی کمک کنند.

آخوندی تصریح کرد: از آنجا که دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات مربوط به حوادثرانندگی را در کشور حل و فصل کند و گستردگی آن سبب شده، مردم و تمام دستگاه های اجرایی برای حل این مسائل با یکدیگر همکاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز