خبرگزاری کار ایران

بارش برف و باران و کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما

کد خبر : ۲۱۹۹۰۷

سازمان هواشناسی از کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما برای بیشتر استان های کشور، تا پایان هفته خبر داد.

سازمان هواشناسی از کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما برای بیشتر استان های کشور، تا پایان هفته خبر داد.
به گزارش ایلنا، پرویز رضازاده با اشاره به بارش شدید، در روزهای آینده بیان کرد: به سبب این بارش، آبگرفتگی در سطح شهرها و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در استان های گلستان، مازندران و گیلان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی می شود.
وی اعلام کرد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب به علت بارش برف و باران، احتمال آبگرفتگی در سطح شهرها و اختلال در تردد در راه‌های ارتباطی منطقه وجود دارد و در استان های واقع در جنوب غرب از جمله ایلام و خوزستان بارش شدید باران همراه با سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آبگرفتگی در سطح شهرها پیش‌بینی می‌شود.
رضازاده افزود: بارش برف و باران از امروز تا چهارشنبه استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی را با شدت کمتر تحت تاثیر قرار می دهد. وی خاطرنشان کرد، در این بازه زمانی در استان های واقع در جنوب کوه های البرز از جمله تهران، در سطح شهرها بارش به صورت باران و در مناطق مرتفع به صورت برف خواهد بود.
مشاور پیش بینی سازمان هواشناسی به کاهش دما اشاره کرد و گفت: کاهش شدید دما به مقدار ۸ تا ۱۲ درجه تا پایان هفته از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی است و مناطق فوق را تحت تاثیر قرار می دهد و طی این مدت غالب راه های ارتباطی مربوط به کوه‌های البرز و زاگرس به سبب بارش برف درگیر اختلال در تردد و لغزندگی سطح جاده‌ها خواهند بود.
اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور تصریح شده است: به سبب بارش شدید باران و برف از امروز لغایت چهارشنبه آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و اختلال در تردد جاده ای به شرح زیر پیش بینی می شود:
سه شنبه ۹۳/۰۸ / ۱۳: استانهای گیلان و غرب مازندران آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در شهرهای ساحلی و دربقیه نقاط این استانها اختلال در تردد جاده ای به علت بارش برف. استانهای اردبیل، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد اختلال در تردد جاده ای به علت بارش برف. شهر تهران و استان خوزستان آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها.
چهارشنبه ۹۳/۰۸ / ۱۴: استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی اختلال در تردد جاده ها به علت بارش برف و در شهر تهران آب گرفتگی معابر عمومی. استانهای گیلان، مازندران و گلستان در شهرهای ساحلی آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و در بقیه نقاط این استانها اختلال در تردد جاده ها به علت بارش برف.
شایان توجه است که طی روزهای سه شنبه تاپنج شنبه در استانهای واقع در دوسوی البرز و زاگرس دمای هوا ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز