خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اپراتور دوم مطرح کرد:

شبکه ال. تی. ‌ای در بسیاری از شهرهای کشور آماده بهره برداری است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۰۸۲

تعداد گوشی‌هایی که نسل‌های چهارم ارتباطی را تحت پوشش قرار می‌دهند کم هستند که برای این منظور به تدریج به ارائه سیم کارت‌های نسل چهار می‌پردازیم. سیستم شارژینگ ما براساس تعرفه‌ها عمل می‌کند و اینگونه نیست که شارژ افراد به طور بی‌دلیل استفاده شود.

مدیرعامل اپراتور دوم گفت: در سال ۲۰۱۸ میزان ترافیک ماهانه دیتای همراه به ۱۵ اگزابیت خواهد رسید، گفت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته رشد ترافیک دیتا در دنیا در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸،۱۱ برابر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا قلمبر دزفولی در نشست خبری که به مناسبت به مناسبت هشتمین سالگرد بهره برداری ایرانسل برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر ۵۴ شهر کشور تحت پوشش شبکه نسل سه قرار دارد براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال این تعداد تا ۲۰۰ شهر افزایش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۳۱ شبکه ال. تی. ‌ای در ۱۱۲ کشور جهان به صورت تجاری فعالیت می‌کنند و ۵۴۷ شبکه نسل سوم نیز در ۲۱۶ کشور جهان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرعامل اپراتور دوم اظهارداشت: در حال حاضر در دنیا ۹۵.۵ درصد جمعیت از موبایل استفاده می‌کنند و ضریب نفوذ اینترنت در دنیا نیز به ۴۰ درصد رسیده است که حدود ۳۲ درصد افراد از شبکه پهن باند برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند.

دزفولی با اشاره به اینکه میزان قطعی تماس‌های ایرانسل به کمتر از ۷۷صدم درصد کاهش یافته است، گفت: میزان استانداردی که برای قطعی تماس‌ها در نهمین سال فعالیت ایرانسل در قرار داد ذکر شده یک درصد است.

وی در خصوص پوشش جاده‌ای و جمعیتی این اپراتور افزود: در حال حاضر پوشش جمعیتی ما به ۸۴.۱ درصد رسیده است که طبق تعهدات پروانه باید ۷۶.۲ درصد باشد.

مدیر عامل ایرانسل خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای سیم کارت‌های دائمی خود با ۴۲۱ اپراتور دنیا رومینگ برقرار شده است و این رقم در حوزه سیم کارت‌های اعتباری به ۱۵۸ کشور می‌رسد.

دزفولی در پاسخ به اینکه در جریان شکایت ترک سل از ایران که مردود اعلام شد، ضرر و زیانی به شرکت ایرانسل هم تعلق خواهد گرفت، گفت: هیچ‌گاه ترک سل شکایتی از ایرانسل نداشته و اپراتور دوم درگیر این ماجرا نبوده است. این موضوع بین ترک سل و دولت ایران بود که در ‌‌نهایت رای صادره برعلیه ترک سل اعلام شد و بی‌اعتبار بودن شکایت آن‌ها تایید شد.

وی درباره زمان ارائه سیم کارت‌های ال. تی. ‌ای نیز افزود: شبکه ال. تی. ‌ای در بسیاری از شهرهای کشور آماده بهره برداری است اما نیازمند تغییر سیم کارت هستیم.

مدیرعامل ایرانسل خاطر نشان کرد: همچنین تعداد گوشی‌هایی که نسل‌های چهارم ارتباطی را تحت پوشش قرار می‌دهند کم هستند که برای این منظور به تدریج به ارائه سیم کارت‌های نسل چهار می‌پردازیم.

دزفولی درخصوص کاهش یکباره شارژهای سیم کارت‌های مشترکان نیز گفت: سیستم شارژینگ ما براساس تعرفه‌ها عمل می‌کند و اینگونه نیست که شارژ افراد به طور بی‌دلیل استفاده شود.

وی اضافه کرد: ممکن است مشترکی در مواقعی بدون فعال کردن بسته‌ها از شبکه ۳G استفاده کرده باشد که طبیعتا استفاده از اینترنت پهن باند بدون فعال کردن بسته‌ها موجب مصرف سریع شارژ خواهد شد.

مدیر عامل اپراتور دوم درباره قطع شماره‌های ایرانسل به دلیل عدم استفاده گفت: برای استفاده از سیم کارت‌های تلفن همراه یک بازه زمانی ۹۰ روزه در نظر گرفته شده است که ما تلاش می‌کنیم تا ۹ ماه یا حتی یکسال سیم کارت‌ها را نسوزانیم اما در هر دوره بررسی دو تا سه میلیون شماره استفاده نشده به شبکه ما بازگردانده می‌شود.

دزفولی درباره سیم کارت‌های ایرانسل فعالی که در بازار واگذار می‌شود نیز اظهار داشت: امکان فعال سازی سیم کارت بدون احراز هویت وجود ندارد، اما چنین اتفاقی قطعا به مانند یک جرم قابل پیگیری است که باید از سوی مراجع ذیصاح صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز