خبرگزاری کار ایران

کاهش ۶.۵ درصد تلفات رانندگی در شش ماهه نخست ۱۳۹۳

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۹۰۰

تلفات رانندگی در سر صحنه از تعداد ۴۰۰۹ نفر در شش ماه نخست پارسال به ۳۷۴۹ نفر در نیمه اول امسال رسید که کاهش ۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

تلفات رانندگی در سر صحنه از تعداد ۴۰۰۹ نفر در شش ماه نخست پارسال به ۳۷۴۹ نفر در نیمه اول امسال رسید که کاهش ۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، در پنجاه وسومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها که به ریاست عباس آخوندی و شرکت ۱۶‌ عضو این کمیسیون از وزارتخانه‌ها و نهادها در ساختمان شهید دادمان برگزار شد، پلیس راه کشور گزارش داد: تعداد مصدومان سوانح رانندگی از ۳۷۶۱۰ نفر در شش ماه اول پارسال به ۳۷۵۰۱ نفر مصدوم در همین مدت در سال ۱۳۹۳ رسیده است که کاهش سه درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین تعداد تصادفات رانندگی در شش ماهه نخست امسال به ۲۷۹۸۷ فقره رسیده است که در شش ماهه سال گذشته ۲۷۹۹۱ بوده است که تغییر محسوسی را نشان نمی دهد.

در نشست امروز کمیسیون ایمنی راه‌ها اعلام شد: با توجه به دو موضوع مدیریت هوشمند جاده‌ها از طریق نصب حدود ۲۰۰ دوربین نظارتی و ثبت جریمه رانندگی در شش ماهه نخست امسال توسط وزارت راه وشهرسازی و نظارت بیشتر پلیس و اعمال قانون در این مدت از شدت تصادفات کاسته شده و این مساله موجب کاهش تعداد فوتی‌های سرصحنه شده است.

بنابر این گزارش مجموع فقره جرحی و فوتی(سرصحنه) از ۴۱۶۱۹ نفر در شش ماهه نخست سال گذشته به ۴۱۲۵۰ نفر در شش ماهه نخست امسال رسیده است که در مجموع کاهش ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

ارایه گزارش عملکرد یکساله فعالیت کمیسیون ایمنی راه‌ها دستور دیگر پنجاه وسومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها بود که تشکیل ۱۴جلسه از یکم مهرماه ۱۳۹۲ تاکنون و ۴۵ مصوبه مهمترین آنها بوده است.

همچنین در یکسال گذشته در این کمیسیون طرح تشکیل اورژانس ملی، افزایش مدیریت هوشمند راهها(دوربین‌های کنترل سرعت)، ارتقای نظام بازرسی و ایمنی تولید خودروها، ارایه گزارش کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص تصادفات شدید(تصادفات با ۵ فوتی و بیشتر)، بازنگری آئین‌نامه مدیریت ایمنی حمل‌ونقل، فراخوان بازدید اتوبوس‌های اسکانیا، طرح سراسری نصب حفاظ ایمنی ناوگان باری کشور و دستورالعمل مدیریت صحنه تصادفات رانندگی از مهمترین مصوبا ت و اقدامات در دست پیگیری است.

بنابر این گزارش تهیه برنامه‌های اجرایی سند راهبرد ملی ایمنی راهها، ارتقای نظام مدیریت ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ارایه آموزش‌های ایمنی به مسافران قبل از حرکت اتوبوس‌ها، تدوین نظام آموزش، ارزیابی و سنجش مهارت رانندگان حرفه‌ای، سازوکار ارتقای کیفی خودروهای تولید داخل و تحلیل موضوعی و آماری تصادفات بویژه تلفات عابران پیاده، موتورسواران و تصادفات واژگونی از جمله اقدامات در دست پیگیری در کارگروه‌های کمیسیون ایمنی راه‌ها است.

همچنین در پنجاه وسومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها بازنگری دستورالعمل مدیریت صحنه تصادفات رانندگی از جمله اصلاح آیین‌نامه مهارآتش‌سوزی در حوادثبرون‌شهری مورد بحثوبررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز