روستاییان درخواست های خود را اینترنتی به وزارت راه و شهرسازی بگویند
معاونت راه روستایی این وزارتخانه در سامانه اینترنتی راه و روستا درخواست های مردمی روستاییان را دریافت می کند و علاوه بر پیگیری موضوع به کاربران پاسخ می دهد.
وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: روستاییان محترم می توانند درخواست های خود را در حوزه راههای روستایی در سامانه راه و روستا ثبت و پاسخ آن را دریافت کنند.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه شهرسازی، معاونت راه روستایی این وزارتخانه در سامانه اینترنتی راه و روستا درخواست های مردمی روستاییان را دریافت می کند و علاوه بر پیگیری موضوع به کاربران پاسخ می دهد.
بنا بر این گزارش این سامانه که وظیفه اصلی آن آسان تر کردن روند ارائه درخواست های مردمی از وزارت راه و شهرسازی توسط روستاییان است، خدمات گوناگونی را از جمله ثبت درخواست توسعه راه های روستایی و بهسازی آن ها و آسفالت راه روستایی در بر می گیرد.
این سامانه به گونه ای طراحی شده تا روستاییان با ورود به آن و ثبت مشخصات خود و روستایی که در آن زندگی می کنند، موضوع درخواست مرتبط با راههای روستایی و شرح آن را ذکر کنند. همچنین پس از ثبت درخواست روند رسیدگی به آن آغاز می شود و روستاییان می توانند از طریق پیامک و همچنین مراجعه مجدد به این سامانه از روند رسیدگی و پاسخ این وزارتخانه به درخواست خود اطلاع یابند.
همچنین این سامانه اطلاعاتی در زمینه روستاها، جمعیت آن ها، نقشه راه های دسترسی به روستا و محل روستا در نقشه شهرها را فراهم می کند. این نقشه ها شامل راه دسترسی، تقسیمات سیاسی، راه آهن و راهداری می شوند.
بنابراین گزارش از جمله وظایف معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی و نظارت بر ساخت، توسعه کمی و کیفی و نگهداری راههای روستایی است. اجرای برنامه های روکش آسفالت، برفروبی، ارتقای مشخصات هندسی و اقدامات ترمیمی از اقداماتی است که در دفتر برنامه ریزی، بهرهبرداری، ایمنی و نگهداری راه روستایی این معاونت انجام می شود. برنامه ریزی و نظارت برای اصلاح هندسی مسیرها، تقاطع ها، خط کشی، نصب علائم ایمنی، رعایت حریم و رفع نقاط حادثه خیز راههای روستایی از دیگر وظایف معاونت راه روستایی است.
همچنین سیاستگذاری برای جلب مشارکتهای مردمی و سازمانهای غیر دولتی برای ساخت، توسعه و نگهداری راههای روستایی از دیگر وظایف این حوزه است.