خبرگزاری کار ایران

وزارت راه وشهرسازی هشدار داد

بارش شدید باران و کاهش دو تا شش درجه ای دما در نوار شمالی کشور

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۳۰۷

روز سه شنبه بارش شدید باران و وزش باد در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و رگبار و رعد و برق و وزش باد دراستان های آذربایجان شرقی و غربی، شمال زنجان، ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی می شود.

وزارت راه وشهرسازی پیش بینی کرد: روز سه شنبه بارش شدید باران و وزش باد در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و رگبار و رعد و برق و وزش باد دراستان های آذربایجان شرقی و غربی، شمال زنجان، ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: نقشه های پیش یابی بیانگر تقویت جریان های شمالی و گذر متناوب امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور طی روزهای دوشنبه و سه شنبه و چهارشنبه می باشد که پیامد آن کاهش ۲ تا ۶ درجه دما، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب، دامنه های البرز و شمال شرق کشور خواهد بود بر این اساس روز دوشنبه به تدریج با نفوذ جریان های شمالی کشور، بارش در استان های گیلان، مازندران و اردبیل آغاز خواهد شد.

همچنین روز چهارشنبه نیز همچنان در مناطق یاد شده بارش تداوم خواهد داشت. شدت بارش در این روز در استان گیلان و غرب مازندران است.

در این گزارش آمده است: دریای خزر نیز از بعد از ظهر دوشنبه و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه مواج خواهد بود.

همچنین در سه روز آینده در برخی از مناطق سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده یا رعد و برق رخ خواهد داد. در روز سه شنبه و چهارشنبه پدیده گرد و غبار در استان های ایلام، خوزستان و بوشهر مورد انتظار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز