خبرگزاری کار ایران

مذاکره با نمایندگان ایکائو و یاتا برای افزایش پروازهای عبوری

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۳۳۷

در نشستی با حضور نمایندگان ایکائو و یاتا، با توجه به افزایش ترافیک پروازی از فضای جمهوری اسلامی ایران در هفته های اخیر و پیش بینی رشد فزاینده این ترافیک به دلیل تحولات سیاسی به وجود آمده, در خصوص برنامه ریزی برای قبول پروازهای مذکور و حفظ ارتقا سطح ایمنی تبادل نظر شد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری, از مذاکره با نمایندگان ایکائو و یاتا پیرامون افزایش پروازهای عبوری از فضایی ایران خبرداد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری, در حاشیه ششمین نشست زیرگروه ارتباطات، ناوبری و نظارت گروه برنامه ریزی ناوبری هوایی منطقه خاورمیانه ایکائو(MIDANPIRG CNS Sub - Group SG / ۶)، با نمایندگان سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری, اتحادیه بین المللی شرکت های هواپیمایی(یاتا)؛ نمایندگان شرکت های هواپیمایی منطقه و برخی کشورهای همسایه نشست هماهنگی منطقه ای برگزار شد.

محمد خداکرمی با اشاره به این نشست افزود: در این نشست با توجه به افزایش ترافیک پروازی از فضای جمهوری اسلامی ایران در هفته های اخیر و پیش بینی رشد فزاینده این ترافیک به دلیل تحولات سیاسی به وجود آمده, در خصوص برنامه ریزی برای قبول پروازهای مذکور و حفظ ارتقا سطح ایمنی تبادل نظر شد.

خداکرمی تصریح کرد: در این جلسه در خصوص توزیع نامناسب پروازها به لحاظ زمانی, مسیرهای هوایی, مشکلات ارتباطی بین کشورهای منطقه و نحوه رفع آن ها, اقدامات ایران در جهت آمادگی پذیرش ترافیک های مسیر آسیا - اروپا و بالعکس علی رغم تحریم ها, همچنین نحوه همکاری یاتا جهت ارتقای ایمنی فضای پروازی کشورهای منطقه بحثو تبادل نظر صورت گرفت.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در این نشست نماینده یاتا ابراز داشت جمهوری اسلامی ایران نقش کلیدی در ارائه سرویس های ناوبری هوایی به پروازهای آسیا و اروپا دارد.

وی با بیان اینکه جلسات فوق العاده مشترک بین دفتر منطقه ای خاورمیانه و آسیا پاسیفیک در کوالالامپور و قاهره طی روزها و هفته های آتی برگزار خواهد شد افزود: با توجه به شناخته شدن فضای کشورمان به عنوان یکی از ایمن ترین مسیرهای عبوری بین آسیا و اروپا در اجلاس مذکور حضور فعال خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز