خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت هلی کوپتری ایران:

۴ فروند هلی کوپتر R۴۴ را از آمریکا وارد کردیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۶۵۷

هزینه خرید این ۴ فروند هلی کوپتر جدید توسط واسطه گران چیزی حدود ۲/۵ میلیون دلار شد اما اگر تحریم نبودیم و به صورت مستقیم می‌توانستیم در بازار جهانی خریدوفروش کنیم هزینه این ۴ فروند هلی کوپتر ۲ میلیون دلار تمام می‌شد / در حال حاضر ۴۰۰ خلبان هواپیما در کشور بیکار هستند.

مدیر عامل شرکت هلی کوپتری ایران با بیان اینکه توانستیم ۴ فروند هلی کوپ‌تر R۴۴ را از آمریکا وارد کنیم گفت: خرید هلی کوپتر آمریکایی با وجود تحریم‌ها یک شاهکار بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاپیتان سید محمد آذین در نشست خبری راه‌اندازی اولین آموزشگاه خلبانی غیر نظامی با بیان اینکه عدم وجود خلبان هلی کوپتری موجب راه اندازی آموزشگاه غیر نظامی هلی کوپتری شد، ادامه داد: در حال حاضر خلبان‌های هلی کوپترهای غیر نظامی‌‌ همان بازنشسته‌های وزارت دفاع هستند که تا سن ۶۵ سالگی امکان پرواز دارند که در حال حاضر بسیاری از خلبان‌ها به این سن رسیده‌اند بنابراین نبود خلبان هلی کوپتری برای چند سال آینده احساس می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰۰ خلبان هواپیما در کشور بیکار هستند و جذب هیچ شرکت هواپیمایی نشده‌اند اما در بخش هلی کوپتری نبود خلبان احساس می‌شود و مانند بخش هواپیمایی با مازاد خلبان روبرو نیستیم.

آذین در ادامه با اشاره به هزینه خرید ۴ فروند هلی کوپتر مخصوص آموزش خلبان غیر نظامی گفت: هزینه خرید این ۴ فروند هلی کوپتر جدید توسط واسطه گران چیزی حدود ۲/۵میلیون دلار شد اما اگر تحریم نبودیم و به صورت مستقیم می‌توانستیم در بازار جهانی خریدوفروش کنیم هزینه این ۴ فروند هلی کوپتر ۲ میلیون دلار تمام می‌شد.

مدیر عامل شرکت هلی کوپتری ایران در پاسخ به خبرنگار ایلنا درباره هزینه دوره‌های آموزشی گفت: دوره‌های آموزشی هنوز برآورد نهایی انجام نشده است اما پیش بینی می‌شود هزینه دوره‌های آموزشی برای هر نفر ۲۵۰ میلیون تومان باشد.

وی در باره گران بودن هزینه آموزشی اظهار کرد: این قیمت تمام شده است و این هزینه با توجه به قیمت سوخت برآورد شده است هر لیتر از سوخت هلی کوپتر R۴۴چیزی حدود ۷ هزار و ۱۵۰تومان است که معتقدیم این نرخ باید تعدیل شود.

کاپیتان آذین بابیان اینکه شرکت هلی کوپتری ایران در حال حاضر ۳۰ فروند هلی کوپتر آماده به کار دارد، گفت: با توجه به اینکه تعدادی هلی کوپتر آر۴۴ را وارد ناوگان کرده‌ایم تعداد هلی کوپتر‌ها به بیش از ۴۰ فروند رسیده است.

وی با اشاره به سن ناوگان هلی کوپتری ایران گفت: اکثر هلی کوپتری‌های این شرکت متعلق به قبل از انقلاب هستند اما با توجه به اینکه تمام قطعات هلی کوپتر قابل تعویض است نمی‌توان عمر ناوگان هلی کوپتری با ناوگان هواپیمایی مقاسیه کرد ویا شرایط مقایسه را یکسان دانست و قطعات تمام ناوگان دو سال گذشته به روز شده‌اند و نمی‌توان گفت که سن ناوگان بالاست.

مدیر عامل شرکت هلی کوپتری ایران با تاکید بر اینکه این شرکت برای اولین بار خلبان غیر نظامی در ایران آن هم با استانداردهای بین المللی آموزش می‌دهد گفت: اولویت ما برای آموزش کسانی هستند که گواهینامه خلبانی PPL و CPL دارند چرا که می‌خواهیم متقاضیانی را انتخاب کنیم که تجربه پرواز را داشته‌اند.

وی تاکید کرد: تمام متقاضیان به استخدام شرکت در می‌آیند و در ابتدای کار قطعا حقوق دومیلیون تومانی خواهند داشت.
کاپیتان آذین با بیان اینکه تا سال آینده قطعا سه گروه ۲۰ نفره را تربیت کرده‌ایم گفت: در نظر داریم با توسعه ناوگان ماموریتهای مختلفی را پوشش دهیم که نیاز به خلبان ماهر داریم از این رو با راه اندازی این آموزشگاه تا سال آینده سه گروه ۲۰ نفره به عنوان خلبان هلی کوپ‌تر تربیت شده‌اند.

گفتنی است شرکت هلی کوپتری ایران بعد از انقلاب به وزارت دفاع پیوست اما در سال ۶۵ وزارت دفاع این شرکت را با عنوان ساخه به وزارت نفت و به شرکت ملی نفت واگذار کرد اما با در راستای تحقق اصل ۴۴ ساخه تحت عنوان شرکت هلی کوپتری ایران به بخش خصوصی واگذار شدکه در حال حاضر ۳۳۰ پرسنل دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز