خبرگزاری کار ایران

معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد

فعالیت ۱۵۷ شناور با ظرفیت ۵.۳ میلیون تن در ناوگان ملی / افزایش ۶۴ درصدی سرمایه کشتیرانی

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۰۳۵

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سال ۸۸ به صورت هلدینگ درآمد و هم اکنون با دارا بودن ۲۲ شرکت تابعه و بیش از ۱۸۰ نمایندگی در سراسر دنیا به فعالیت های حمل و نقل دریایی ادامه می دهد.

معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افزایش سرمایه ۶۴ درصدی سرمایه این شرکت گفت: ‌هم‌اکنون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دارای ۱۵۷ فروند شناور با ظرفیت ۵ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۸۴۸ DWT(تن) است.

به گزارش ایلنا و به نقل از مانا، در جلسه مجمع عمومی فوق العاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن ارائه گزارش افزایش سرمایه گفت: در حال حاضر ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۱۴۸ فروند انواع کشتی فله‌بر، کانتینر بر، کالای عمومی، چند منظور، رو - رو و مسافری و مجموع ظرفیت ۵ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۱۱۱ DWT و ۱۱۵ هزار و ۳۶۶ TEU کانتینر به انضمام ۹ فروند انواع شناورخدماتی در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دارای ۱۵۷ فروند شناور با ظرفیت ۵ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۸۴۸ DWT است.

ناصر آدابی تصریح کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سال ۸۸ به صورت هلدینگ درآمد و هم اکنون با دارا بودن ۲۲ شرکت تابعه و بیش از ۱۸۰ نمایندگی در سراسر دنیا به فعالیت های حمل و نقل دریایی ادامه می دهد.

وی افزود: شرکت های حمل فله، حمل کانتینری، مدیریت کشتی و تامین نیرو چهار شرکت بدنه اصلی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بودند که از سال ۸۸ از بدنه اصلی مجموعه کشتیرانی جدا شده و به صورت شرکت های مستقل فعالیت می کنند.

معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی با اشاره به محدودیت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم ها گفت: این شرکت توانست در سالهای سخت تحریم با ایجاد شرکت هایی در حوزه فعالیت سوخت رسانی، بازرگانی و بندری تا حدودی مشکلات خود را پشت سر گذارد. خوشبختانه در سال ۹۲-۹۳ با گسترش فعالیت‌ها در حوزه حمل کانتینر و سایر خدمات دریایی تحریم ها را به فرصت تبدیل و زیان انباشته سال‌های قبل را به سود قابل توجهی در سال‌جاری تغییر دهد.

آدابی گفت: این افزایش سرمایه در این مرحله از محل دارایی های ثابت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش زمین و ساختمان انجام و در مرحله بعدی در بخش کانتینرها انجام خواهد شد که مجددا نیاز به ایجاد مقدمات لازم از جمله گزارش حسابرسی و تایید بورس را دارد.

معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به موارد مطروحه و اطلاعات حاصل از جداول مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها شرکت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سرمایه خود را به مبلغ ۶ هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال از مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۱۶.۳۹۳ میلیارد ریال از محل تجدید افزایش دارایی افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه افزایش سرمایه حدود ۶۴ درصدی با توجه به تایید سازمان بورس اوراق بهادار در دستور کار این مجمع قرار دارد گفت: با احتساب افزایش سرمایه مذکور به ۱۶ هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال معادل ۱۶ هزار و ۳۹۳ میلیون سهم یک هزار ریالی خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز