خبرگزاری کار ایران

علی جنتی:

خرده‌گیری‌های بی اساس در حوزه ممیزی باید رفع شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۴۴۳

در بررسی‌های آثار فرهنگی و هنری که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد همواره بر معقولانه عمل کردن بررسان تاکید شده است و آن‌ها را به دوری از اعمال هرگونه سلیقه و جناح فکری دعوت کرده‌ایم.

علی جنتی معتقد است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره فعالیت خود در دولت تدبیر و امید تلاش کرده است در حوزه صدور مجوزهای فرهنگی و هنری از جمله کتاب، ‌ موسیقی، ‌ترانه، ‌سینما و… از خرده گیری‌ها و سخت‌گیری‌های بی‌اساس و غیر منطقی به دور باشد و عرصه را برای هنرمندان و نویسندگان تنگ نکند.

به گزارش ایلنا، ‌ «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یک شنبه ۴آبان در بازدید از پروژه ستاره ۲۰ در پارک پردیسان با تاکید بر این مطلب گفت: در بررسی‌های آثار فرهنگی و هنری که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد همواره بر معقولانه عمل کردن بررسان تاکید شده است و آن‌ها را به دوری از اعمال هرگونه سلیقه و جناح فکری دعوت کرده‌ایم.

وی افزود: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنر از جمله سینما این است؛ آنچه مربوط به حوزه سینما و تئا‌تر باشد را حمایت کند تا جوانان و نسل امروز بتوانند استعدادهای نهفته خود را به منصه ظهور گذارند.

جنتی ادامه داد: مسابقه ستاره ۲۰ که در راستای استعدادیابی جوانان در زمینه هنر بازیگری فعالیت می‌کند کار ارزشمندی است که با گرفتن تست بازیگری از علاقه‌مندان شرکت کننده استعدادهای نهفته در این عرصه شناسایی می‌شود و آموزش‌های لازم برای وارد شدن به میدان این هنر برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از طریق این پروژه به جای اینکه افراد به صورت بی‌برنامه و روابط وارد کار بازیگری شوند استعداد‌هایشان شناخته و با برنامه‌ریزی مناسب آموزش‌های لازم را ببینند و وارد عرصه بازیگری و سینما و تلویزیون شوند.

وی ادامه داد: در سینما و تلویزیون کشورمان در حال حاضر نخبگانی حضور دارند که از بین صد‌ها نفر وارد این عرصه شده و بر اساس علاقه‌های خود در این حوزه فعالیت کرده‌اند و اگر منتخبین طرح سینما ۲۰ هم آموزش‌های لازم در عرصه بازیگری را ببینند به طور قطع سرمایه‌های ارزشمندی برای آینده این هنر می‌شوند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به رویکرد وزارتخانه متبوعش با مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس بر اساس اعتقادات خود به دنبال ارزش‌های انقلاب هستند و اگر احساس کنند برخی موارد که از سوی وزارت ارشاد صورت می‌گیرد مغایر با این ارزش‌هاست تذکرات خود را اعلام می‌کنند ولی در عین حال ما هم دیدگاه خود را که بر اساس ارزش‌های انقلاب اسلامی طرح کرده و به وظایف خود عمل می‌کنیم.

جنتی گفت: از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون هنر کشورمان همواره در حال تحول بوده و سینمای ایران که یکی از این هنرهاست، ‌در مجامع بین‌المللی شناخته شده و جوایز بسیاری هم در دنیا در تمامی حوزه‌ها دریافت کرده است.

در این مراسم برخی از بازیگران و هنرمندان کشورمان از جمله «فریبا کوثری»، ‌ «نسرین مغانلو»، ‌ «رضا رویگری»، «پژمان بازغی»، «هایده حائری»، ‌ «چنگیز جلیلوند» و… حضور داشتند و خواستار رفع برخی تنگنا‌ها و نگاه‌های جناحی در حوزه سینما و تئا‌تر شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز