خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

عامل ماندگاری رادیو؛ مطرح کردن فرهنگ جهاد، بود

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۷۸۷

در نشست نقش ماندگار رادیو در هشت سال دفاع مقدس بر تقویت ارزش‌های دینی و زنده نگاه داشتن روحیه جهاد و شهادت تاکید شد.

محمدحسین صوفی در نشست نقش ماندگار رادیو در هشت سال دفاع مقدس که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد؛ گفت: انقلاب اسلامی به علت جانفشانی مردم و قهرمانی‌هایی که در پی اطاعت از رهبری بودند؛ به پیروزی رسید. دشمنان این ملت برای بی‌آبرو کردن این نظام و برای شکست این ملت به سردمداری آمریکا نقشه‌ها کشیدند و تهدیدها کردند که بی‌فایده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ وی افزود: در این زمان انتقال پیام رزمندگان عاشورای ایران برعهده رسانه بود و بین رسانه‌های موجود رسانه رادیو فعالتر و پویاتر از بقیه عمل می‌کرد. بعداز سالها برای اینکه تکریمی برای فعالان این حوزه انجام شود؛ این برنامه را تدارک دیدیم و رسانه ملی هم این جا اعلام می‌کند برای انتقال پیام انقلاب و مقام معظم رهبری آمادگی دارد.

صوفی خاطرنشان کرد: رسانه سنگری برای دیروز و همراهی برای امروز است که همچنان حضور دارد. در اجلاس امروز از تعدادی نمایندگان و همکاران قدردانی خواهد شد. درحال حاضر همه شبکه‌های رادیویی برنامه‌های متنوعی دارند که بسیاری از این برنامه‌ها مرتبط است با دفاع مقدس به گونه‌ای که همین امسال هزار برنامه رادیویی در شبکه‌های رادیویی با موضوع دفاع مقدس داشتیم.

در ادامه آیت‌الله محمدی(رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه)؛ با بیان اینکه قرآن امانت الهی است برای همه انسانها و بشریت است؛ گفت: قرآن کتابی است که کهنه نمی‌شود. صدای جمهوری اسلامی در زمان دفاع مقدس استقامت، صبر، ‌ شهادت و مجاهدت را بیان می‌کرد و همین صدا بود که دفاع مقدس را زنده نگه داشت.

وی ادامه داد: موضوع دیگر اهل بیت عصمت و طهارت است که رزمندگان اسلام وقتی در سخت‌ترین دوره دفاع مقدس از همه جا دستشان کوتاه می‌شد؛ به قرآن پناه می‌بردند. صدای جمهوری اسلامی از اهل بیت(ع) می‌گفت. در شعارهایی که مردم می‌دادند شعار؛ شعار اهل بیتی بود مانند این شعار که «هر کس دارد هوس کرب و بلا بسم الله» همچنین تابلوهایی که در مجموع سرزمین‌های دفاع مقدس بود؛ مرتبط بود با بقاع متبرکه و اهل بیت(ع).

محمدی ادامه داد: سومین عامل ماندگاری رادیو مطرح کردن فرهنگ جهاد، ‌ مقاومت و ایثار بود چنانچه امام علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌گوید جهاد دری از درهای بهشت است.

وی اظهار داشت: یکی از موفقیت‌های حضرت امام(ره) این بود که فرهنگ و مفهوم جهاد و شهادت را همگانی کرد. امام آمد و فرهنگ مقاومت و جهاد را همگانی کرد. او بسیج را تاسیس کرد. همچنین بسیج دانشگاه و حوزه و با این کار تفکر بسیج را به صورت همگانی مطرح کرد. با فرهنگ شهادت و مقاومت که همگانی شده بود؛ دوران پرافتخاری رابرای مردم بوجود آورد که همچنان و همیشه به آن افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جنگ همچنان هم ادامه دارد و آن یک جنگ فرهنگی است؛ گفت: باید ارزش‌های دینی را تقویت کنیم روحیه جهاد و شهادت را زنده نگه داریم باید پشتوانه مردمی داشته باشیم.

محمدی بیان کرد: در بحثاقتصاد باید بگویم که وقف بر همگان لازم است. فکری که در زمان جنگ بود و مردم می‌گفتند چرا باید بجنگیم. مگر بسیج و نیروهای دیگر وجود ندارند. اما همین جنگ با قدرت مردم بود که پیروز شد. این مسئله برای اقتصاد اسلامی هم صدق می‌کند. در اقتصاد همگان باید مشارکت کنند و راه وقف را پیش بگیرند. در دوران دفاع مقدس ملت جانشان را فدا کنند در عرصه اقتصاد هم اگر همگان شرکت کنند؛ پیروز و ماندگار خواهیم شد. رسانه‌ها و رادیو برای ترویج فرهنگ وقف تبلیغات زیادی کردند که من از ایشان سپاس گذارم اما این فرهنگ هنوز جای کار زیادی دارد که باید به آن پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز