خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا؛

دفاع تمام قد داریوش ارجمند از سریال «ستایش»

کد خبر : ۱۹۷۴۷۶

اگر قرار بود از ریسک واهمه‌ای داشته باشیم؛ نباید قسمت دوم ستایش را جلوی دوربین می‌بردیم / ستایش بین مردم محبوب است و مطمئنم مردم کاراکترهای بخش سوم هم دوست خواهند داشت.

با پایان بخش دوم سریال ستایش؛ تماشاگران چاره‌ای ندارند پایان کار ستایش و حشمت فردوس را در بخش سوم آن ببینند. اگرچه بسیاری از مخاطبان قطع بخش دوم سریال را بی‌دلیل دانسته و معتقد بودند باید ماجرا در همین بخش به اتمام می‌رسید اما گویا به داراز کشاندن قصه‌های ایرانی؛ عدت مرسوم فیلم‌نامه‌نویسان ایرانی است. کشدار بودن بخش‌هایی از داستان که نه حرفی برای گفتن دارد و نه چیزی به ارزش‌های قصه می‌افزاید؛ احتمالا فقط هوس نویسندگان و سازندگان این سریال‌ها را برآورده و به مدیران هم کمک می‌کند آنتن را برای روزهای بیشتری پرکنند. بهر روی علاقمندان ستایش چاره‌ای ندارند جز صبر برای بخش سوم آن که به‌نظر حرفی هم برای گفتن نخواهد داشت.

اما داریوش ارجمند در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ ترجیح می‌دهد از این سریال دفاع کند. می‌گوید: نویسنده‌ی این سریال چند سال است که برای تلویزیون زحمت می‌کشد بنابراین براساس شناختی که نسبت به مخاطبان دارد؛ سریالی را می‌نویسد که مردم از دیدنش لذت می‌برند.

ارجمد می‌گوید: ستایش در بین مردم محبوب است طوری که تمام عادات رفتاری و تکه‌کلام‌های پرسوناژها بین مردم کوچه و خیابان دهان به دهان می‌چرخد.

این بازیگر درباره ریسک ساختن بخش سوم این مجموعه می‌گوید: من به ریسک معتقدم. در زندگی هر کاری که انجام می‌دهیم همراه با ریسک است. اگر قرار بود از ریسک کردن واهمه‌ای داشته باشیم؛ نباید قسمت دوم آن را هم جلوی دوربین می‌بردیم چون ممکن بود تماشاگر دیگر آن را دوست نداشته باشد.

ارجمند می‌گوید: با تاثیری که سریال روی مخاطبان داشته؛ مطمئنم که در بخش سوم هم میان مردم موفق خواهد بود و مردم کاراکترهای جدید را نیز دوست خواهند داشت.

این بازیگر در پاسخ به نقدی که بر عادات و تکه‌کلام‌های گل‌درشت و غیرجذاب شخصیت فردوس وارد است؛ می‌گوید: از ابتدا تگران این مسئله بودم که نکند این کاراکتر توی ذوق بزند. فکر می‌کردم حتما مدتی طول می‌کشد که مردم با این کاراکتر ارتباط برقرار نکنند اما دیدیم که خیلی زود با آن ارتباط برقرار کردند. این کاراکتر؛ همین‌طور که هست؛ طراحی شده و من باید نقش را به همین شکل درمی‌آوردم که اتفاقا نتیجه‌اش هم راضی‌ام کرد.

ارجمند درباره بازی در تلویزیون هم معتقد است: وقتی بازیگری در تلویزیون کار می‌کند؛ مردم بیشتر می‌بینندش. به نظرم تاثیرگذاری‌اش هم بر مردم بیشتر می‌شود بنابراین بازیگرها ملزم هستند حواس‌شان را بیش از پیش جمع کنند تا تاثیر بدی روی اجتماع نگذارند.

او درباره پرسوناژ حشمت فردوس هم می‌گوید: این کاراکتر ماندگار است و قطعا در حافظه مردم باقیخواهد ماند زیرا یک شخصیت یگانه است و نمومه آنرا در اجتماع می‌پسندیم.

ارجمند با اشاره به بخش‌های متعدد برخی سریال‌های خارجی می‌گوید: در بسیاری از کشورها سریال‌هایی با بخش‌های مختلف ساخته می‌شود و اتفاقا مردم هم از آنها استقبال می‌کنند و گاه حتی ماه‌ها برای آن انتظار می‌کشند. ما هم باید با همین بضاعت در تلویزیون کنار آمده و فرهنگ تماشاگران را برای این دست سریال‌ها آماده کنیم تا دیگر به سریال‌های خارجی پناه نبرند.

این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون چنین ادامه می‌دهد که: من تجربه زیادی در سینما و تلویزیون دارم و با بسیاری از بزرگان کار کرده‌ام. بعداز این همه سال به خوبی تشخیص می‌دهم مردم از چه کارهایی استقبال می‌کنند و چه کارهایی حوصله‌شان را سر می‌برد. در اینگونه سریال‌ها؛ صرفا عادت حرف اول را نمی‌زد. بخشی از این توجه ناشی از عادت است اما بعداز مدتی؛ همگان نبود سریال یا فیلمی که به شکل روتین پخش شود را حس می‌کنند. با این حال باید در گام اول ذائقه آنها تامین شود و اثر جذبشان کند. بعدا به دیدنش عادت می‌کنند. به صرف پخش یک سریال ادامه‌دار نمی‌گفت کار بد و ضعیفی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز