خبرگزاری کار ایران

شجاعی کیاسری:

نظارت مجلس بر عملکرد صدا وسیما افزایش پیدا می کند

کد خبر : ۱۲۳۹۵۳

در حال حاضر اعضای ناظر مجلس در صدا و سیما از قدرت اعمال نظر و نظارت بالایی در این سازمان برخوردار نیستند، لذا طرحی برای افزایش قدرت نظارت بر عملکرد صدا وسیما در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال تدوین است.

ایلنا: عضو ناظر مجلس در صدا و سیما گفت: قانون جامعی برای ساماندهی رسانه‌های فعال در فضای مجازی وجود ندارد که برای این منظور ساماندهی قانون جامع رسانه تدوین شده و در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفته‌است.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، سیدرمضان شجاعی کیاسری با اعلام این مطلب افزود: برای ساماندهی و اعمال نظارت‌ بر رسانه‌های فضای مجازی تنها یک تبصره به ماده ۴ قانون مطبوعات الحاق شده است و این میزان پرداخت به رسانه‌های مجازی به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

نماینده مردم ساری و می‌انرود در مجلس شورای اسلامی، افزود: برای جبران این خلاء و امکان اعمال نظارت بیشتر بر رسانه‌های مجازی، قانون جامع رسانه تدوین شده و در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفته است.

عضو ناظر مجلس در صدا وسیما در توضیح طرح دیگری در کمیسیون فرهنگی مجلس، تصریح کرد: در حال حاضر اعضای ناظر مجلس در صدا و سیما از قدرت اعمال نظر و نظارت بالایی در این سازمان برخوردار نیستند، لذا طرحی برای افزایش قدرت نظارت بر عملکرد صدا وسیما در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال تدوین است.

شجاعی کیاسری توضیح داد: با تصویب طرح مذکور ضمانت اجرایی برای افزایش نظارت اعضای ناظر مجلس بر عملکرد صدا وسیما بیشتر خواهد شد به این ترتیب پل ارتباطی و انتقال نظرات نمایندگان به صدا وسیما مستحکمتر می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره دلایل انتقالش از کمیسیون شورا‌ها وامور داخلی کشور به کمیسیون فرهنگی، گفت: سابقه فعالیت‌های من در حوزه فرهنگ کشور بوده که با عضویت در کمیسیون فرهنگی دوباره به فعالیت در این حوزه خواهم پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز