خبرگزاری کار ایران

در برنامه «شب آسمانی» مطرح شد

وهابیت جهان اسلام را آزار می‌دهد

کد خبر : ۱۲۲۱۹۳

قدمت وهابیت به قدمت بنی امیه و روش و منش آنان نیز مانند بنی امیه است. بنی امیه از گذشته تا کنون به ویژه در زمان اهل بیت، نسبت به اهل بیت خصومت داشتند.

ایلنا: برنامه «شب آسمانی» شبکه قرآن سیما سه شنبه شب که با حضور حجت الاسلام والمسلمین روستایی برگزار شد به ادامه موضوع پاسخ به شبهات وهابیت پرداخته و در آن به برخی شبهه افکنی‌ها از سوی برخی شبکه‌های تلویزیونی وابسته به وهابیت در خصوص شخصیت مختار پرداخته شد.

به گزارش ایلنا در ابتدای این برنامه آقای خسروی کار‌شناس مجری برنامه با اشاره به اینکه مباحثبرنامه «شب آسمانی» شبکه قرآن در خصوص پاسخ به شبهات وهابیت با استقبال همه مردم به ویژه اهل سنت مواجه شده، گفت: آن‌ها با وفاق بیشتر در کنار برادران شیعی خود ایستاده‌اید و جریانی که از رحمانیت اسلام به دور هستند، آن‌ها را نیز آزرده است. دکانی به اسم وهابیت ساخته‌اند و جهان اسلام را آزار می‌دهند.
وی با اشاره به اقدامات تروریستی روز سه شنبه در مقابل سفارت ایران در بیروت، افزود: امروز عده‌ای انسان به دست عده‌ای انسان نما که هیچ جایگاهی از انسانیت ندارند، به شهادت رسیده‌اند و افرادی که هیچ نقشی در معادلات نداشته‌اند امروز به شهادت رسیده‌اند.
وی با اشاره به تلاش‌های گسترده پیروان وهابیت برای مقابله با فرهنگ ناب اسلامی و اهل بیت(ع) و انجام عملیات‌های تروریستی، اظهار داشت: چه فکر و اندیشه‌ای در پس فکر این افراد می‌گذرد که ذهن‌ها را شستشو می‌دهند تا اینگونه اتفاقات ناگوار را رقم بزنند.
کار‌شناس مجری برنامه «شب آسمانی» با اشاره به برکات بحثدرباره شبهات وهابیت، گفت: این پدیده‌های نوظهور نظیر وهابیت، برای مجموعه فکری شیعه و اهل سنت اصیل برکاتی هم داشته است. این افکار و عقاید جلوه‌های تصویری نابی از انحراف در اسلام نمایان کرده‌اند و ما برای ادعاهای خود درباره انحراف آن‌ها شاهد داریم.
وی می‌افزاید: بخشی از بدنه این جریان فکری که ما آن‌ها را به مناظره دعوت کرده‌ایم بر این موضوع حساس شده و اقدام به توهین و موضع گیری‌های شدید کرده‌اند.
خسروی تاکید کرد: ما می‌خواهیم مبتنی بر تئوری‌های علمی بحثعلمی را در پیش بگیریم و مانند حامیان جریان فکری وهابیت اهل بازی نیستیم. پیشنهاد موکد ما این است که با آن‌ها مناظره حضوری کنیم و به همه شبهاتی که آن‌ها مطرح می‌کنند پاسخ علمی حتی از منابع اهل سنت می‌دهیم.
در این برنامه علاوه بر پخش فایل تصویری از توهین برخی شبکه‌های وابسته به وهابیت به تشیع و اعتقادات مسلمانان حجت الاسلام والمسلمین روستایی به تحلیل برخی از آنان به ویژه ادعاهایی که درباره شخصیت مختار ثقفی مطرح شده بود، پرداخت.
در این برنامه اشاره شد که فایل صوتی برای پخش وجود دارد که در آن در تماسی که با یکی از شبکه‌های حامی وهابیت برقرار شده پاسخ‌های نامناسب از آن‌ها دریافت شده است. آن‌ها پاسخ دادند که ما با شما مناظره نمی‌کنیم و فقط با شبکه قرآن مناظره می‌کنیم که این نیز نشان از بی‌منطقی آنان است و از این گونه مناظره‌ها واهمه دارند.
در فایل تصویری که در این برنامه پخش شد یکی از کار‌شناسان یک شبکه ضدشیعی وابسته به وهابیت می‌گوید اگر در نماز حواس پرتی به شما دست داد به صورت یواشکی سه بار در سمت چپ خود تف کنید.
حجت الاسلام والمسلمین روستایی درباره دلایل عصبانیت وهابیان از تشیع، گفت: ما در فضای اینترنت با این‌ها بحثکرده‌ایم و گفته‌اند که جشن گرفته‌ایم برای پیروزی بر شبکه قرآن.
در این برنامه به برخوردهای منفعلانه شبکه‌های تلویزیونی ضدشیعی که از سوی شبکه‌های وهابی اداره می‌شود در مقابل مباحثعلمی شبکه قرآن اشاره و این گونه اظهارات نشانه ضعف علمی آن‌ها معرفی شد.
روستایی در ادامه گفت: از باب کافر همه را به کیش خود پندارد، این حرف‌ها زده می‌شود. اینکه شبکه قرآن سیمای جمهوری اسلامی ایران را بدون بیننده می‌دانند. اما همین موضوع مناظره آن‌ها را به وحشت انداخته و نشان این است که آن‌ها از این مناظره وحشت دارند. آنقدر مبانی متقن علمی داریم که آماده مناظره هستیم.

وی تصریح کرد: در برنامه قبلی عرض کردم که قدمت وهابیت به قدمت بنی امیه و روش و منش آنان نیز مانند بنی امیه است. بنی امیه از گذشته تا کنون به ویژه در زمان اهل بیت، نسبت به اهل بیت خصومت داشتند. آن‌ها زمانی که می‌شنیدند که کسی اسم او علی است توهین به او را جایز می‌دانستند. همین رویه در وهابیت نیز هست. شخصیتی نظیر مختار را به صرف اینکه شیعه است زیر سوال می‌برند و هزاران نسبت و تهمت به او می‌زنند.
در یکی از فایل‌های تصویری پخش شده در برنامه «شب آسمانی» شبکه قران ادعایی درباره دروغگو بودن مختار و اینکه او خود را با جبرائیل در تماس می‌دانست و ادعای نوبت می‌کرد، مطرح شد که حجت الاسلام روستایی در پاسخ آن گفت: اینکه مختار ادعای مجاهدت داشته کاملا درست است.
وی ادامه داد: یک سند معتبر نشان دهید که مختار ادعای مهدویت کرده باشد. ما منتظر ارایه چنین سندی هستیم. قول می‌دهم اگر از دوربین شبکه وابسته به وهابیت یک سند معتبر نشان داده شد ما آن را در شبکه قرآن پخش می‌کنیم.
اینکه مختار ادعای نبوت داشته و اینکه جبرائیل بر آن‌ها نازل شده است نیز ادعاهای بی‌اساس درباره این شخصیت بی‌نظیر تشیع است و اساسا منشا دشمنی با مختار شیعه بودن اوست.
روستایی در ادامه با ذکر منابعی از اهل سنت به پاسخ به این شبهات پرداخت و گفت: منهاج سنت النبویه که نویسنده آن یک ایدئولوگ وهابیت است در جلد دوم صفحه ۷۰ آن بحثی درباره مختار مطرح می‌کند.
مختاری که یاری امام حسین را اظهار کرد و قاتلین امام حسین را کشت گناهانش از عمر سعد بیشتر است. به این دلیل که مختار شیعه است و عمر سعد ناصبی است و چون شیعه است مجرم است. در همین کتاب در جلد چهارم آمده است که در کوفه قومی از شیعه بوده‌اند که شیعه امام حسین بوده‌اند که سردسته آن‌ها مختار ثقفی بوده است. و بخشی نیز ناصبی و دشمن علی(ع) بوده‌اند.
این کار‌شناس مذهبی در برنامه «شب آسمانی» شبکه قرآن می‌افزاید: تمام دعوا‌ها بر سر مختار مربوط به شیعه بودن او است. باید ببینیم آیا مختار واقعا ادعای نبوت کرده است؟ بلاذری یکی از مورخان بنام اهل سنت در کتاب انصارالاشراف خود آورده است که مصعب دو زن مختار را احضار کرد. ‌ام ثابت یکی از زنان مختار گفت هر چه شما می‌گویید من نیز آن را می‌گویم. اما عمره دیگر زن مختار گفت که مختار را مسلمانی می‌دانم که از بندگان صالح خداوند بود.
مصعب بن زبیر عمره را حبس کرد و برای عبدالله بن زبیر نوشت که این همسر مختار گمان می‌کند که مختار پیامبر است در حالی که همسر مختار چنین موضوعی را مطرح نکرده بود. این ادعا‌ها درباره مختار کاملا دروغ است.
کتاب الکامل فی التاریخ ابن اثیر نیز در صفحه ۷۰ در بیان حوادثسال ۶۷ همین ماجرا را نقل می‌کند. کتاب مروج الذهب مسعودی در صفحه ۸۶ و ۸۷ همین ماجرا نقل شده است که هر دو از منابع معتبر اهل سنت است. وهابیون امروز حتی منابع خود را نیز نخوانده‌اند و نمی‌دانند که منابع آنان می‌گوید که ادعای نبوت مختار دروغ بر گرفته از مصعب بن زبیر است.
حجت الاسلام والمسلمین روستایی تاکید کرد: ابن کثیر مورخ و عالم نور چشمی وهابی‌ها می‌گوید که ندیده‌ایم منبع درستی از اینکه مختار ادعای نبوت کرده باشد و تمام این توطئه از زبیریان درست کرده‌اند. ابن عباس نیز در گفت‌و‌گویی با عبدالله بن زبیر که مختار را کذاب خطاب کرده، گفته که دستمزد مختار کذاب گفتن به او نیست زیرا او دل اهل بیت را شاد کرد.
وی در پاسخ به شبهه دیگر درباره مختار می‌گوید: آن‌ها ادعا می‌کنند که مختار گفته جبرائیل بر او نازل شده است. در این خصوص سندی برای آن‌ها ارایه می‌کنیم. طبق مبانی اهل سنت این موضوع را بررسی کنند. کتاب تاریخ واسط آورده که مختار غلامی داشته که نام او جبرائیل بوده و مختار گاهی می‌گفت که جبرائیل موضوعی را گفته یا اینکه جبرائیل کنار من است و این منظور جبرائیل فرشته وحی نبوده است.
وی افزود: درباره کسی که این ادعا‌ها را مطرح کرده سندی داریم. اهل سنت امتحان امام جماعت شدن دارند. وهابیت نیز چنین امتحانی دارد و ما سند داریم کسی که این ادعا‌ها را درباره مختار مطرح می‌کند در این امتحان نیز رد شده است.
روستایی درباره این شبهه که چرا شیعیان روزه گرفتن در روز عاشورا را مکروه می‌دانند و یا اینکه به مناسبت شهادت امام حسین(ع) چرا لباس سیاه می‌پوشند، نیز گفت: در روایات آمده که زنان اهل بیت پس از واقعه کربلا لباس مشکی پوشیدند و برای آن‌ها امام سجاد غذا پختند. هم در مبنای اهل سنت و هم شیعه وقتی ما به معصوم می‌رسیم، فقط عمل پیامبر برای ما حجت نیست. هم فعل و عمل معصوم حجت است هم گفتار و تقریر معصوم حجت است. تقریر امام برای ما حجت است. مبنی بر اینکه کسی عملی را انجام دهد و معصوم چیزی درباره آن نگویید. پس از نظر امام سجاد لباس مشکی پوشیدن برای امام حسین اشکالی ندارد. علمای اهل سنت نیز این مساله را می‌پذیرند و حتی برخی علمای اهل سنت می‌گویند که این تقریر درست است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز