خبرگزاری کار ایران

در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه مطرح شد:

سازمان سینمایی از فیلم کوتاه حمایت می‌کند

کد خبر : ۱۱۴۳۹۷

اختتامیه یک جشنواره در حقیقت آغازی برای کارهای بهتر وخوب برای سال آینده است و همه ما معتقدیم که اختتامیه پایان نیست بلکه آغاز یک راه جدید است.

ایلنا: حجت الله ایوبی(رئیس سازمان سینمایی) می‌گوید؛ این سازمان از ساخت فیلم‌های کوتاه حمایت می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، ایوبی شب گذشته(۲۸ مهر) در مراسم اختتامیه سی امین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: به همه عزیزان فیلم کوتاه سفارش کنم که از رانت جوانی خود استفاده کنید و از این فرصت جوانی که به سرعت خواهد گذشت به درستی استفاده کنید و امید داریم که جوانی شما منشأ کارهای بزرگ و ماندگار باشد.
وی با اشاره به اینکه وزیر ارشاد نیز قصد داشت تا در این مراسم شرکت کند اما میسر نشد، افزود: این اختتامیه در حقیقت آغازی برای کارهای بهتر وخوب برای سال آینده است و همه ما معتقدیم که اختتامیه پایان نیست بلکه آغاز یک راه جدید است و امیدواریم که پایان یک جشنواره آغاز اراده‌های جدید و شوق وصف ناپذیر برای کارهای بهتر و بیشتری از شما باشد و بنده و همکارانم قول می‌دهیم تا از کارهای شما حمایت کنیم چراکه سینمای جوان مدرسه‌ای برای سینمای ایران است.
هاشم میرزاخانی(مدیرعامل انجمن سینمای جوان و دبیرسی امین جشنواره فیلم کوتاه) نیز گفت: انجمن سینمای جوان مفتخر است بیش از ۲۵ سال تولیت برگزاری جشنواره فیلم کوتاه را دارد و من مراتب قدردانی خودم را از همه کسانی که در راه‌اندازی و برگزاری و شکوفایی این جشنواره تلاش کردند ابراز می‌کنم و امیدوارم ما هم در طی این چهار سال امانتدار خوبی بوده باشیم.
مدیرعامل انجمن سینمای جوان ادامه داد: وظیفه اصلی انجمن سینمای جوان با توجه به ۶۰ دفتری که در سراسر کشور فعالیت دارند تولید، آموزش و استعدادیابی فیلم‌سازان جوان است والبته تنها متولی برگزاری این جشنواره نیستیم بلکه در طول سال در زمینه‌های عکس و فیلم‌نامه نزدیک به ۸ جشنواره را برگزار می‌کنیم و تنها بخشی از این تلاش‌ها در جشنواره فیلم کوتاه دیده می‌شود. درواقع سیاست‌گذاری انجمن خدمت در سینمای جوان تعریف شده یک نوع سیاست تکاملی است از آموزش تولید و عرضه فیلم کوتاه است و امیدواریم موجی که در این روز‌ها بواسطه جشنواره فیلم کوتاه در کشور جاری وساری شده تنها به این جشنواره ختم نشود.
مدیرعامل انجمن سینمای جوان با اشاره به عدم سیستم مناسب برای عرضه آثار فیلم کوتاه گفت: فیلم‌سازان فیلم کوتاه جایی برای نمایش آثار خود ندارند و متأسفانه رسانه‌ها خیلی به این موضوع نمی‌پردازند و از نقطه نظر آسیب‌شناسانه به این موضوع عرضه این فیلم‌ها متأسفانه تنها به جشنواره ‌ها ختم می‌شود البته الان صداوسیما و شبکه نمایش در قالب برنامه کلاکت هفته‌ای سه روز به پخش فیلم کوتاه می‌پردازد و حتی بنا هست شبکه یک سیما نیز بخش ثابتی را برای پخش آثار کوتاه در نظر بگیرد اما فیلم کوتاه نیازمند دیده شدن است و از همین جا عرض کنم عزیزانی که علاقه دارند آثارشان از صدا و سیما پخش شود می‌توانند به بازرگانی انجمن سینمای جوان مراجعه کنند تا از این طریق هم آثارشان دیده شود.
میرزاخانی همچنین خطاب به حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی گفت: سینمای فیلم کوتاه، سینمایی برای آثار خوب ندارد و اگر مکانی برای روتین و هر روزه در اختیار فیلم کوتاه باشد فکر می‌کنم فرهنگ فیلم کوتاه در جامعه جاری شود و ما هم قول می‌دهیم که پاتوق فرهنگی برای فیلم سازان کوتاه در تهران راه بیاندازیم که همین امر باعثاین شود که در شهرستان‌ها هم صورت بگیرد. اگر این کار انجام شود فرهنگ دیدن فیلم کوتاه در کشورمان ایجاد خواهد شد و فکر می‌کنم اگر این اتفاق برای بچه‌های سینمای کوتاه بیفتد یک باقیات و صالحات برای فعالان این حوزه خواهد بود.
مدیرعامل انجمن سینمای جوان در پایان سخنرانی خود با ارائه دو پیشنهاد از رئیس سازمان سینمایی خواست: مطلب اول در حوزه نمایش آثار خانگی است و کلیه آثار سینمای حرفه‌ای که در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شوند به جای تبلیغاتی که در این آثار وجود دارد یک بخش کوتاهی را برای دیده شدن آثار فیلم کوتاه در نظر بگیرند تا فرهنگ دیدن فیلم کوتاه درخانواده‌ها شکل بگیرد.
میرزاخانی با طرح پیشنهاد دوم خود از علیرضا رضاداد دبیر سی ودومین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم کوتاه ۴ سال در دل جشنواره فیلم فجر برگزار شد و بعد‌ها متولیان به این نتیجه رسیدند که با وجود فیلم‌های بلند و ستاره‌ها مخاطبی برای دیدن فیلم‌های کوتاه در سالن حضور نخواهد داشت این جشنواره داما به جهت اینکه سیمرغ بلورین جشنواره فجر معتبر‌ترین جایزه سینمایی کشور است از آقای رضاداد درخواست می‌کنم تا برگزیدگان فیلم کوتاه حداقل یک نمایش در بخش سینمای رسانه‌های جشنواره فیلم فجر داشته باشند و از بین تمامی فیلم‌های ساخته شده در حد فاصله مهر ماه ۹۱ تا مهر ماه ۹۲ تنها یک سیمرغ به بهترین فیلم کوتاه تعلق گیرد و اگر این معبر را باز کنید بچه‌های فیلم کوتاه بسیار خوشحال خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز