خبرگزاری کار ایران

واعظی در واکنش به اظهارات معاون دادستان کل کشور:

اختلافات باید در مراجع ذیربط مطرح شود/ طرح مسایل نامعقول در رسانه‌ها به حیثیت نظام لطمه می‌زند/ مصاحبه‌های متعدد ایشان را پاسخ نمی‌دهک

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۱۰۵

وزیر ارتباطات به اظهارات معاون قضایی دادستان کل کشور درباره فضای مجازی و تلگرام پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، سید محمود واعظی در پاسخ به اظهارات امروز صبح خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور درباره فضای مجازی و تلگرام گفت: مسئولان نظام و مردم قاضی مناسبی برای تلاش‌های وزارت ارتباطات جهت سالم سازی فضای مجازی هستند.

او با تاکید بر اینکه ایشان بالاخره تکلیف خود را مشخص کندکه یک روز می‌گویند سرور تلگرام باید به کشور بیاید و روز دیگر می‌گویند ورود سرور‌ها مصداق نفوذ و جاسوسی است، اظهار داشت: معلوم است مشکل جای دیگری است و وقتی ما می‌گوئیم تفکر ایشان بر انسداد فضای مجازی است؛ واکنش نشان می‌دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ایشان مدعی هستند که سرویس بومی راه‌اندازی نشده است و وزارت ارتباطات نقش خود را انجام نداده است که سخت در اشتباهند. ایشان از اقدامات خوب وزارت ارتباطات هم مطلع هستند و می‌دانند موانع این اقدام زیاد است البته یک مانع بزرگ هم همین تفکرات ایشان است. 

واعظی افزود: در حال حاضر پیام‌رسان‌های داخلی در کشور تولید و راه‌اندازی شده‌اند ولی آیا می‌توان مردم را مجبور به استفاده از یک کالا کرد؛ اینکه مردم به شبکه‌های اجتماعی داخلی اعتماد کنند بستگی به عملکرد ما مسئولان دارد؛ ایشان مطمئن باشند اینگونه اظهارنظر‌ها نه تنها اعتماد عمومی به شبکه‌های اجتماعی داخلی را افزایش نمی‌دهد بلکه منجر به عدم استقبال مردم نیز خواهد شد.

او با بیان اینکه ادعای ایشان برای هشت هزار کانال را پیگیری کرده‌ایم، تصریح کرد: پس از دو هفته پیگیری بالاخره امروز لیست هشت هزار کانال ادعایی را به وزارت ارتباطات داده‌اند، که بررسی خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: برای حفاظت از حریم خصوصی مردم در فضای مجازی بخش‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله خود قوه قضائیه نقش دارند و اینکه مسئولیت هرگونه ناامنی در این فضا را تنها به عهده وزارت ارتباطات می‌دانند؛ همانند نظرات قبل ایشان، به نظر می‌رسد باز هم نظر شخصی باشد.

واعظی در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً اگر نیت رعایت مصالح ملی باشد نباید چنین موضوعاتی در سطح رسانه‌ها مطرح شود و جلسات و کارگروه‌های مختلفی برای حل این مسائل وجود دارد. بنابراین اگر اختلافاتی هم وجود دارد باید در مراجع ذیربط مطرح شود و طرح مسایل و اظهارات نامعقول در رسانه‌ها، قطعا به حیثیت نظام لطمه می‌زند و به همین دلیل مصاحبه‌های متعدد ایشان را پاسخ نمی‌دهم و اکنون نیز به دلیل اینکه سخنان ایشان در جامعه ابهام ایجاد می‌کند؛ پاسخ این موارد را مطرح می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز