خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان در دیدار با وزیرصنایع دفاعی جمهوری آذربایجان؛

افزایش تبادل تجربیات صنایع دفاعی وهمکارهای فنی نظامی

وزیر صنایع دفاعی آذربایجان با سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که در باکو به سر می‌برد٬ دیدار و پیرامون توسعه همکاری های دفاعی میان دو کشور گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا؛ در این دیدار سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت مزایای بسیار خوبی برای توسعه و گسترش بیش از پیش همکاری‌های میان دو کشور وجود دارد که باید طرفین در راستای ارتقاء توان دفاعی و فناورانه خود از آن بهره برداری کنند. 

سردار دهقان گفت: ما آذربایجان را کشوری مستقل، پیشرفته و با اقتدار می‌خواهیم و به حمدالله این روند در این کشور مشهود است. 

وی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوان وزارت دفاع کشورمان در حوزه‌های مختلف بر سرعت دادن به روند همکاری‌های میان ایران و آذربایجان تاکید کرد. 

سردار دهقان با تشریح توانمندی‌های صنایع و شرکت‌های وزارت دفاع کشورمان خاطر نشان کرد: تنوع بخشی به همکاری‌های فی مابین موجبات تقویت اعتماد بیشتر و زمینه همکاری‌های تکمیلی بالا‌تر در مسائل دو جانبه منطقه‌ای و بین المللی را فراهم می‌کند. 

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با دعوت از وزیر صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان برای سفر به تهران گفت: تبادل تجربیات صنایع دفاعی دو کشورمی تواند سطوح همکاری‌های فنی نظامی را ارتقاء بخشد. 

در این دیدار نیز وزیر صنایع دفاعی آذربایجان طی سخنانی از کشور آذربایجان و ایران به عنوان دو کشور دوست و برادر یاد کرد و گفت: حافظه تاریخی ملت آذربایجان هیچ‌گاه ایران را به عنوان اولین کشوری که استقلال آذربایجان را به رسمیت شناخت فراموش نمی‌کند. 

وی گفت آذربایجان به سرعت در حال پیشرفت است و تداوم و تسریع آن نیازمند همکاری با کشورهای مختلف بویژه همسایگان می‌باشد. 

وزیر صنایع دفاعی آذربایجان با اشاره به سفر قبلی خود به ایران و امضای یک پروتکل همکاری گفت: تداوم این همکاری‌ها به نفع منافع دو کشور، تقویت کننده قدرت دفاعی و موجب آرامش و گسترش امنیت و ثبات در منطقه است. 

وی ابراز امیدواری کرد سفر سردار دهقان به باکو منجر به افزایش سطح همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های دفاعی، نظامی و فنی گردد.

کد خبر : ۲۷۱۷۹۱