خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در جلسه شورای اقتصاد تاکید کرد؛

لزوم توجه به مسائل مهم و کلیدی کشور در برنامه ششم توسعه

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۰۱۷

باید تلاش کنیم در تدوین برنامه ششم توسعه، علاوه بر جامع بودن، چند موضوع خاص و پراهمیت کشور را به عنوان سرفصل و محور اصلی مد نظر قرار دهیم.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم توجه به چند موضوع پراهمیت و کلیدی کشور در برنامه ششم توسعه گفت: باید تلاش کنیم در تدوین برنامه ششم توسعه، علاوه بر جامع بودن، چند موضوع خاص و پراهمیت کشور را به عنوان سرفصل و محور اصلی مد نظر قرار دهیم.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه شورای اقتصاد بر لزوم برنامه‌ریزی جامع برای کشور تاکید کرد و افزود: لازم است در تدوین برنامه ششم و نیز سایر برنامه‌ریزی‌های کشور، تصمیماتی عملی و کاربردی اتخاذ کرده و مسائل کشور را به طور علمی مدنظر قرار دهیم.

در این جلسه نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، گزارشی از مطالعات صورت گرفته پیرامون موضوعات خاص و اولویت‌دار، جهت گنجاندن در برنامه ششم توسعه ارائه و بر موضوع کمبود منابع آب، محیط زیست و وضعیت صندوق‌های بازنشستگی بعنوان سه اولویت مهم تاکید کرد.

در این نشست که وزرای اموراقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نفت، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ‌ رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران نیز حضور داشتند، دو درخواست‌ وزارت نفت مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارایه گزارشی از جزئیات این طرح‌ها و بیان توجیحات فنی، اقتصادی و زیست محیطی، دو طرح‌ مذکور مورد تصویب قرار گرفتند.

استفاده از تسهیلات بند " ق " تبصره(۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور برای اجرای طرح توسعه حمل و نقل بار و مسافر توسط راه آهن، یکی از درخواست‌های وزارت نفت بود که با سرمایه گذاری حداکثر ۷.۵ میلیارد دلار به تصویب رسید و برخی اهداف از اجرای این طرح عبارتند از: صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی محیط زیست، کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایش رفاه اجتماعی و بهبود شرایط اقتصاد انرژی با کاهش واردات و یا امکان صادرات فرآوردههای نفتی.

استفاده از تسهیلات بند «ق» تبصره(۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ برای طرح برق دار کردن چاهها و تلمبه های آب کشاورزی درخواست دیگر وزارت نفت در این جلسه بود که قرار است با سرمایه گذاری ۱ میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون دلار اجرا شود که اهداف اجرای این طرح عبارتند از: صرفه‌جویی نفت گاز موتورهای دیزلی چاه‌‌های آب کشاورزی، بکارگیری الکتروموتور در برداشت آب برای بخش کشاورزی با هدف کاهش، مصرف نفت گاز در حدود ۱ میلیارد لیتر در سال و بهبود اقتصاد پمب‌های آب، حفاظت و کنترل سطح آبهای زیرزمینی و سهولت و پیوستگی دسترسی کشاورزان به انرژی توسعه بخش کشاورزی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز