خبرگزاری کار ایران

وزیرکشور در اجلاس اقتصادمقاومتی:

افراط و سربازگیری تروریست‌ها به دلیل بستر فقر در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۲۴۴

روزانه شاهد خشونت و افراطی‌گری و ریخته شدن خون مسلمانان در منطقه هستیم و این صحنه‌ها دل هر انسانی را می‌آزرد و می‌تواند در ناپایداری و بی‌ثبات امنیت و توسعه منطقه موثر باشد.

وزیر کشور یتصریح کرد: اگر بتوانیم با همکاری یکدیگر فعالیت‌های مشترک اقتصادی را ساماندهی کنیم و کار جمعی منطقه‌ای را به ظهور برسانیم در واقع می‌توانیم از این ظرفیت در ایجاد توسعه و امنیت پایدار استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی فضلی وزیر کشور در «اجلاس اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای با تاکید بر نقش استانداران وسفرا» گفت: کلید این اجلاس در نشست مشترک با سفرا زده شد که با تشکیل کمیته‌های مشترک٬ روی این مسئله کار شد و نهایتا بعد از ۵ ماه به این جلسه منجر شد.

وی افزود: البته به دلیل سفر آقای ظریف به ژنو٬ امروز در خدمت قائم مقام ایشان هستیم. تحولات عرصه بین‌الملل و منطقه نشان می‌دهد که فعالیت‌های منطقه‌ای می‌تواند جایگزین خوبی در فعالیت‌های مشترک اقتصادی و تحکیم روابط سیاسی باشد.

وزیر کشور تاکید کرد: حوزه ایران و همسایگان آسیای مرکزی٬ حوزه تمدنی بسیار وسیعی است که دارای مشترکات تاریخی و فرهنگی و مناسبات سیاسی در طول تاریخ بوده و ظرفیت‌های مختلفی در حوزه ذخایر استراتژیک و بازارهای وسیع و موقعیت ممتاز جغرافیایی و اقلیمی یکپارچه منسجمی را تشکیل می‌دهد.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: اگر بتوانیم با همکاری یکدیگر فعالیت‌های مشترک اقتصادی را ساماندهی کنیم و کار جمعی و منطقه‌ای را به منصه ظهور برسانیم٬ در واقع می‌توانیم از این ظرفیت در ایجاد توسعه و امنیت پایدار استفاده کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه ما روزانه شاهد خشونت و افراطی‌گری و ریخته شدن خون مسلمانان در منطقه هستیم گفت: این صحنه‌ها دل هر انسانی را می‌آزرد و می‌تواند در ناپایداری و بی‌ثبات امنیت و توسعه منطقه موثر باشد.

وی با اشاره به ارتباط توسعه‌یافتگی و امنیت پایدار گفت: تروریست، افراطی‌گری، قاچاق کالا، ‌انسان و موادمخدر به مبانی غیر مستحکم، عقب‌افتادگی و فقر عمومی باز می‌گردد٬ اگر با همکاری‌های مشترک توسعه پایدار و حداقل معیشت را برای مناطق عقب‌افتاده جبران کنیم٬ یقینا می‌توانیم در ایجاد امنیت پایدار در منطقه موثر باشیم. یکی از دلایل وقوع حوادثافراطی و سرباز گیری تروریست‌ها٬ بستر فقر در منطقه است.

رحمانی فضلی گفت: جمهوری اسلامی با دارا بودن ۱۶ استان در مناطق مرزی و همسایگی با ۱۵ کشور منطقه٬ لازم است به توسعه پایدار و همکاری‌های دسته‌جمعی توجه داشته باشد.

وی تصریح کرد: با اراده دولت٬ که سیاست تقویت منطقه‌ای را مبنا قرار داده٬ جمهوری اسلامی می‌خواهد توسعه و امنیت را در مناطق دور افتاده گسترش دهد٬ و سفر رئیس‌جمهور به استان‌های مرزی و دور افتاده نشان از عزم و اراده جدی رئیس‌جمهور در بسط توسعه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی این منطقه است.

وزیر کشور تاکید کرد: بهتر است در رابطه متقابل با یکدیگر٬ این امر را در عمل نیز محقق کنیم. نباید فراموش کرد که وزارت خارجه می‌تواند در این موضوع نقش زیادی ایفا کند. برای همین ما از بخش خصوصی دعوت کردیم تا ظرفیت‌های خود را در اختیار دولت بگذارد و با تشکیل کمیته‌های مشترک٬ اقدامات لازم را انجام دهد.

رحمانی فضلی گفت: آقای روحانی در انتخاب همکاران من٬ در استان‌ها همواره ویژگی تجربه و نگاه توسعه‌ای را مد نظر داشته و امیدواریم این همایش سرآغازی برای رسیدن به اهداف ما در نگاه توسعه‌ای باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز