خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در مراسم ۲۲ بهمن:

هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۱۶۲

همانطور که در جنگ از استقلال کشور دفاع کردیم، در پای میز مذاکره هم از استقلال خود دفاع خواهیم کرد.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه اولین خواست مردم کشورمان جمهوریت بود و است گفت: برای جمهوریت بهترین راه اراده مردم، حاکمیت مردم در چارچوب مقررات اسلامی است و امام هم به رای مردم مشروعیت داد و رهبر معظم انقلاب هم رای مردم را حق‌الناس اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه خواست دوم ملت ما در کنار نظام جمهوری اسلامی ایران استقلال بود اضافه کرد: مردم ما در طول دهه‌ها و حتی قرن‌ها برای استقلال مبارزه کردند از قرارداد تنباکو گرفته تا مبارزه برای خلع ید بیگانگان در نفت کشور و فتوای امام در سال ۴۳ برای مبارزه با کاپیتالاسیون همه جا استقلال آرمان ملت ما بود و است.

وی با تاکید براینکه ما استقلال را آسان بدست نیاوردیم که آسان از دست دهیم٬ گفت: استقلال به معنای بیگانه ستیزی و بیگانه هراسی نیست استقلال به معنای این است که روی پای خود ایستاده ایم و اراده مردم در این مقوله حاکم است.

وحانی با اشاره به اینکه ما در میدان جنگ از استقلال کشور دفاع کردیم و در پای میز مذاکره هم از استقلالمان دفاع خواهیم کرد، گفت: آن روز که رزمندگان ما در میدان جنگ می‌جنگیدند، پشت جبهه همه مردم پشتیبان رزمندگان در جبهه‌ها بودند و هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست. امروز هم همه ملت و راهبر بزرگ این انقلاب از کسانی که در میدان و جبهه دیپلماسی مشغول مبارزه هستند، پشتیبانی خواهند کرد.

رییس جمهوری، دشمنان ملت ایران را تنها مخالفان مذاکره برشمرد و تصریح کرد: امروز تنها صهیونیست‌ها هستند که همه تلاش خود را برای مخالفت با مذاکرات به کار گرفته‌اند، اما دنیای امروز به خیانت آنها به خصوص بعد از جنایتی که در غزه مرتکب شدند، پی برده و صهیونیست‌ها همچنان جانیان صحنه در منطقه به شمار می‌روند.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه نمی گذرایم هیچ ابر قدرتی بر اراده ملی ملت بزرگ تاثیر بگذارد، اظهار کرد: همانطور که در جنگ از استقلال کشور دفاع کردیم، در پای میز مذاکره هم از استقلال خود دفاع خواهیم کرد.

روحانی ادامه داد: همانطور که رزمندگان ما در جبهه ها می جنگیدند و مردم هم پشتیبان رزمندگان در جبهه نبرد بودند امروز هم که در میدان دیپلماسی هم که مشغول مبارزه بزرگ هستیم هم مردم و هم راهبر بزرگ انقلاب از نمایندگان ما در میدان دیپلماسی پشتیبانی می کنند.

رئیس دولت یازدهم با تاکید براینکه امروز فقط دشمنان کشور با میز مذاکره مخالف هستند گفت: امروز صهیونیست‌ها تمام تلاش خود را به کار بردند تا جلوی مذاکرات را بگیرند و امروز همه دنیا جنایت صهیونیسم را شناخته‌اند مخصوصا بعد از جنایت‌هایی که چند ماه اخیر در غزه مرتکب شدند و صهیونیست‌ها همواره از جانیان صحنه در منطقه بودند.

روحانی ادامه داد: خواست سوم ملت ما آزادی بود و جمهوریت بدون آزادی معنایی ندارد و وحدت ملی ما هم امروز با وجود کثرت و تنوع اخبار داخلی به حیات خود ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه تنوع تحلیل‌ها بلامانع است گفت: در منافع ملی همه با هم یکصدا هستیم و امروز هم مثل سی و شش سال پیش یکصدا باهم شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی را سر می‌دهیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در مراسم بیست و دوم بهمن گفت: انقلاب اسلامی ما متعلق به همه ملت ایران است؛ نه مربوط به قوم خاص، ‌ نه قشری خاص و نه جناحی خاص است. ملت ما خودخواسته به انقلاب پرداخت و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند. امروز همه باید یکپارچه از منافع مردم و جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه انقلاب برای تغییر اسم نبود، گفت: انقلاب برای تغییر رسم‌ها و برای زدودن رسومی بود که عدالت، ‌آزادی و ارزش‌های دینی را نادیده می‌گرفت. امروز هم خواسته مردم و نسل جوان همان خواسته ۳۶ سال ملت بزرگ ایران است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما سال گذشته با آرای خود طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری پای صندوق آراء رفتند و دولت تدبیر و امید را انتخاب کردند. این دولت متعهد به رای مردم و وفادار به وعده‌های خود تا پایان کارش خواهد بود و مسیر و راه خود را ادامه می‌دهد و مسائل را یکی پس از دیگری دنبال و عملیاتی خواهد کرد

وی افزود: در زمینه اقتصادی، ‌فرهنگی و رفاه اجتماعی پیام دولت تدبیر و امید با حمایت مردم و با همکاری مردم به گوش جهانیان رسیده است. پارسال در این جایگاه وعده دادم که دولت سال آینده رکود را پشت سر خواهد گذاشت. امروز با افتخار اعلام می‌کنم در شش ماهه اول امسال دارای رشد ۴ درصدی بودیم تا همه جهانیان بدانند ملت ایران قدرتمند، با کفایت و در مسیر پیشرفت به راه خود ادامه خواهد داد.

حسن روحانی با اشاره به اینکه سال ۹۱ و ۹۲ را با رشد منفی پشت سر گذاشتیم، گفت: ان‌شاالله سال ۹۳ را با رشد مثبت به خواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه صنعت رشد ۶ درصد داشتیم، گفت: در سایر زمینه‌ها مانند معدن، رشد ده درصد و در زمینه بازرگانی رشد ۵.۴ درصد را به دنبال داشتیم و در زمینه نفت و سایر مسائل اقتصادی نیز رشد قابل توجهی صورت گرفته است تا رونق اقتصادی آغاز شود.

وی ادامه داد: اولین مسیر، سهولت فضای کسب و کار و زدودن موانع برای رونق بود که در یک سال گذشته بر همین اساس توانستیم ۲۲ رتبه جهانی را برای کسب‌وکار ایجاد کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تسهیلات برای رونق کسب‌وکار و تجارت در نظر گرفته شده است، گفت: بر این اساس امسال ۴۰ درصد نسبت به سال قبل تسهیلات برای رونق کسب وکار در اختیار تولید‌کنندگان قرار داده شده است. در دولت تدبیر و امید ۷ هزار طرح نیمه تمام تکمیل شد و امروز مشغول به فعالیت هستند این نشانگر آن است که کشور در مسیر رونق و اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند.

حسن روحانی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه اول امسال صادرات بیش از ۳۴ درصد رشد داشته است، گفت: منظور من صادرات غیرنفتی است. این درحالی است که سال گذشته در ده ماهه اول صادرات غیرنفتی ۳۴.۳ درصد بوده است. همچنین ۴۲.۶ درصد صادرات کالاهای ما بوده است در زمینه نفت و گاز به رغم تحریم‌ها و فشارها پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشتیم به طوری که از ۲.۷ به ۲.۹ میلیون مترمکعب ارتقا یافته است.

روحانی ادامه داد: تولید گاز نیز در ۵ فاز پارس جنوبی به ثمر رسیده است و امروز نسبت به سال گذشته روزانه صد میلیون متر مکعب گاز را بیش از پارسال تولید می‌کنیم. در سال آینده نیز صد میلیون متر مکعب دیگر به این میزان اضافه می‌شود.

وی با اشاه به پیشرفت‌هایی که در سال گذشته صورت گرفته گفت: به رغم مشکلاتی که در زمینه کشاورزی داشتیم، در زمینه گندم دو میلیون تن افزایش تولید داشتیم و ۶.۸ میلیون تن گندم نیز خریداری کرده‌ایم. در زمینه کشاورزی تحولات جدی ایجاد شده است ۲۵۰ درصد تعداد تراکتورها افزایش یافته و تعداد کمباین‌ها نیز افزایش داشته است. همچنین کار احیای ۵۵۰ هزار هکتار اراضی دشت خوزستان و ایلام را آغاز کردیم.

رئیس جمهور به کشت گلخانه‌ای برای تامین آب بیشتر اشاره کرد و گفت: همانطور که سال گذشته وعده دادم تورم ۳۵ درصدی را به ۲۵ درصد خواهیم رساند. امروز اعلام می‌کنم که تورم ما زیر ۱۷ درصد است. پس دولت توانسته با حمایت مردم و کارآفرینان قدم‌های مهمی را برای رشد کشور بردارد.

روحانی با اشاره به اینکه در زمینه علم و فناوری و فرهنگ شاهد رشد بالا در تمام دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی هستیم، تاکید کرد: به حمدالله دانشگاه‌های ما امروز آرام‌تر و با کیفیت‌تر به کار خود ادامه می‌دهند.
رئیس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: این دولت بعد از سال‌ها قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را اجرا کرده است و در طول این مدت شرکت‌های دانش بینان به ۱۳۰۰ شرکت افزایش یافته است به طوری که در یکسال گذشته شرکت‌های دانش بنیان ۲۲ برابر شده است.

وی با بیان اینکه رتبه علمی کشور افزایش داشته است، گفت: در حال حاضر رتبه علمی ایران در سطح جهان به ۱۴ رسیده است که یعنی دو پله رشد داشته در زمینه تکنولوژی نانو نیز یک پله نسبت به پارسال صعود داشتیم و در زمینه بیوتکنولوژی به رتبه ۱۴ صعود کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه همواره رهبر معظم انقلاب بر رشد علم و فناوری تاکید داشته است، گفت: امروز در سالگرد انقلاب با افتخار می‌گویم که جوانان ما در مراکز تحقیقاتی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و دولت پشتیبان آنها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دولت به وعده خود در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی عمل کرده است، گفت: همانطور که وعده داده بودیم پوشش درمانی به سراسر جمعیت کشور گسترش داده شده و امسال بیش از ۸ میلیون نفر تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گرفته است. دولت کار بزرگی را شروع کرده و ادامه می‌دهد. امروز تمام لوازم و تجیهزات پزشکی به وفور در اختیار بیماران است و تجهیزات پزشکی خارجی نیز ۴۲ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: اقلام دارویی به ۷۵ قلم افزایش یافته یعنی ۱۳۴ درصد افزایش در این زمینه داشته‌ایم دولت امسال یک هزار و صد باب خانه بهداشت روستایی احداثکرده است.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: این دولت از آنجایی که نسبت به جامعه ایثارگر کشور که تمام‌قد در برابر آنها خضوع می‌کند حساسیت دارد، برای اولین بار قانون جامع ایثارگری را عملیاتی کرد و تمام بدهی‌های معوقه آنها را تا سال ۹۰ پرداخت کرده است.

روحانی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور ما در حال حاضر مشکل محیط‌زیست است، گفت: در حال حاضر مشکل محیط زیست در شهرهای بزرگ و کوچک مشکل ریزگردها است. البته دولت قدم‌هایی را در جهت رفع این مشکل برداشته است.


وی ادامه داد: از ابتدای کار، دولت با توزیع بنزین و گازوئیل استاندارد در کلان شهرها میزان آلودگی هوا را در کلان شهرها کنترل و کاهش داد و سهم سوخت مایع را از ۴۶ درصد به ۳۰ درصد کاهش دادیم. همچنین ۲۰۰ هزار خودروی فرسوده را از رده خارج کرده‌ایم.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه اقدامات مقابله با ریزگردها در استان‌های غربی را شروع کرده‌ایم، گفت: باید بدانیم که مقابله با ریزگردها کار بزرگی است که نمی‌توان در کوتاه‌مدت آن را انجام داد. ریزگردها با بادهای موسمی از کشورهای همسایه وارد ایران می‌شوند که دولت هر کاری می‌توانسته برای مقابله با این پدیده زیست محیطی انجام داده است. اما این کار باید بب کمک کشورهای همسایه انجام شود.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح هفت سد جدید در طول دولت یازدهم گفت: علاوه بر افتتاح سدهای جدید ۵۳ هزار و ۵۷۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی جدید را به افتتاح رساندیم.

وی با بیان اینکه در سیاست خارجی هم همواره به شعار خود تاکید داریم، گفت: شعار ما تعامل سازنده با جهان با حفظ منافع و اصول و همه آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

روحانی با تاکید بر اینکه دولت توانست بن بست را در مذاکرات هسته‌ای بشکند و با رویکرد جدیدی وارد مذاکرات شود، گفت: رسیدن به تفاهم مشترک برد - برد است به این معنا که ایران شفافیت خود را در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای نشان می‌دهد و طرف مقابل هم به تحریم‌های غلط، غیرانسانی و غیرقانونی خود پایان می‌دهد.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه می‌گویند ایران به خاطر فشار تحریم‌ها پای مذاکره آمده است، دروغ است و به مردم خود دروغ می‌گویند، گفت: جمهوری اسلامی ایران به خاطر منطق، برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان پای میز مذاکره آمده است.


روحانی ادامه داد: اگر ادعا می‌کنید ایران بخاطر فشار تحریم‌ها و برداشته شدن تحریم‌ها مذاکره می‌کند چرا به تحریم‌ها ادامه نمی‌دهید و پای میز مذاکره آمده‌اید. دروغگویی را کنار بگذارید و به ملت خود دروغ نگویید.

وی با تاکید بر اینکه در برابر ملت ایران راهی جز تعامل باقی نمانده است، گفت: با صدایی رسا به دنیا بگویید در منطقه خاورمیانه برای ایجاد صلح و ریشه‌کن کردن تروریست راهی به جز حضور جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و این ایران بود که در موضوع عراق، ‌یمن، سوریه، لبنان توانست به این کشورها کمک کند.

روحانی با بیان اینکه با ادامه تحریم‌ها اجماعتان با شکاف مواجه می‌شود، گفت: این مذاکرات به نفع همه مردم جهان است و از راهی که ایران پیش پایتان گذاشته است. به خوبی استفاده کنید.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه فکر نکنید ملت ایران از فشار تحریم‌ها می‌ترسد گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند به دنبال توافقی هستیم که در راستای پیشرفت حفظ عزت ملت بزرگ ایران باشد.

روحانی با اشاره به لغو برخی از تحریم‌ها در طول یکسال گذشته گفت: درطول یکسال گذشته دولت توانست بخشی از تحریم‌ها را کنار بگذارد و۱۱هزار میلیارد دلار از سرمایه کشورمان که به ناحق بلوکه شده بود را آزاد کند.

وی ادامه داد: می‌دانید که در طول یکسال گذشته دور زدن تحریم‌ها را آسان کرده‌ایم و جلوی اجرای برخی از تحریم‌ها را گرفته‌ایم و در تحریم‌های امور مالی و بانکی قدم‌های گشایشی برداریم.

رئیس جمهور با تاکید بر لغو برخی از تحریم‌ها در طول یکسال گذشته گفت: در این مدت توانسته‌ایم صادرات پتروشیمی، ‌خودروسازی، بیمه، قطعات هواپیمایی، حمل و نقل دریایی و دارو را از تحریم‌ها خارج کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که از ابتدای دولت اعلام کرده‌ایم هم چرخ اقتصاد کشور می‌چرخد و هم چرخ سانتریفیوژها. می‌دانید که جمهوری اسلامی با قدم‌هایی که با همت مردم برداشته توانسته است ایران هراسی را در دنیا کاهش دهد. منطق ایران همان منطقی است که در نامه امام به گورباچف و نامه رهبر به جوانان غرب فرستاده شده است.
روحانی اظهار کرد: ما با منطق با مردم صحبت می‌کنیم و راهمان را ادامه می‌دهیم و راهمان همان راه پیشرفت ملت است. همچنین برای ثبات منطقه قدم‌های مثبتی را برداشته‌ایم. در تهران اجلاس سران کشورهای اسلامی را برای حمایت از مردم فلسطین تشکیل داده‌ایم و حمایت‌مان را از کشور فلسطین و غزه در برابر تجاوزهای ناجوانمردانه ادامه می‌دهیم.
رئیس جمهور ادامه داد: هر کاری که کردیم از انقلابش گرفته تا پیروزی درجنگ و پیروزی در برابر توطئه ها فقط با اتکا به خداوند بزرگ و اعتماد به مردم بود.
وی گفت: سرمایه ما حق است و توجهات ولی عصر و امام زمان. امروز هم که روز پیروزی ملت است دست استمدادما فقط به سمت حق است و از خدا می‌خواهیم باران رحمت خود را نازل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز