خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری:

نتوانسته‌ایم فساد را کنترل کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۴۴

فهم چرایی انقلاب بسیار مهم بوده و نسل امروز باید انقلاب ایران را بشناسد و از دستاورد‌ها و موفقیت‌های انقلاب مطلع باشد.

وزیر دادگستری گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب انسانی، تاریخ ساز، زنده و در حال رویش است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی کرج ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و پیرزوی انقلاب شکوه‌مند اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب انسانی، تاریخ ساز، زنده و در حال رویش است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برای ما استقلال و آزادی به ارمغان آورده و توانسته فرا‌تر از منطقه بدرخشد و در مناسبات جهانی اثربخش و حساسیت آفرین باشد تاکید کرد: فهم چرایی این انقلاب بسیار مهم بوده و نسل امروز باید انقلاب ایران را بشناسد و از دستاورد‌ها و موفقیت‌های انقلاب مطلع باشد.

پورمحمدی همچنین اظهار داشت: انقلاب ایران دارای نقاط قوت و ضعفی است و اگر می‌خواهیم کشور را همانطور که خودمان می‌خواهیم اداره کنیم و به دستاوردهای مطلوب خود دست پیدا کرده و آینده را خود رقم بزنیم، نباید با مسامحه عبور کنیم و به دنبال پوشاندن نقاط ضعف باشیم.

وی توجه به شکست‌ها و تجربیات گذشته را عامل پیشرفت‌های آینده دانسته و با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب باید به عنوان یک سرمایه در زندگی به کار گرفته شود، گفت: همه باید از دستاورد‌ها و سرمایه‌های انقلاب به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وزیر دادگستری با اشاره به نظر سنجی‌های انجام شده توسط کشورهای غربی و اروپایی، طیف جوانان کشور را سیاسی‌ترین و فعال‌ترین جوانان عنوان کرد و گفت به لطف وجود جمعیت جوان کشور جامعه ما امروز سرزنده است و انقلاب ما مختصات یک حرکت زنده و تحول‌آفرین را داراست.

وی با اشاره به روحیه استقلال طلبی و استکبار ستیزی ملت ایران گفت: خواسته‌های امروز ما‌‌ همان خواسته‌های ۳۶ سال پیش است و این نشان می‌دهد انقلاب ما به درستی هدفگذاری شده بود و مطالبات انسانی را در صدر اهداف خود قرار داده بود.

پورمحمدی در خصوص موضع دیگران در قبال انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: چنین انقلابی دیگران را به کین، طمع و غبطه وا می‌دارد چرا که چنین انقلابی با اهداف آنان ناسازگار است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: همانگونه مقام معظم رهبری فرمودند ما منطق داریم و با منطق حرکت می‌کنیم و دیگران نیز اگر مطلبی دارند می‌توانند بیان کنند.

وی با بیان اینکه جواب منطق را نمی‌توان با مشت داد، گفت: اگر غرب ادعای آزادی بیان و احترام به حقوق ملت‌ها را دارد، چرا دست به تحریم ایران زده و در موضوعات علمی و فنی، به بهانه‌های واهی کاربری دوگانه(نظامی) سعی می‌کند مانع از پیشرفت علمی کشور شود.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم‌های مغرضانه توانسته پیشرفت‌های گسترده و قابل توجهی داشته باشد، افزود: ایران علیرغم تحریم‌ها توانسته به پیشرفت‌های بزرگی در بخش‌های نظامی، امنیتی و سایر حوزه‌ها دست یابد.

غرب با اعمال تحریم به دنبال ممانعت از پیشرفت علمی در کشور است

پورمحمدی با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس نبی‌مکرم اسلام گفت: این نشریه در شماره‌های قبلی خود به ساحت عیسی مسیح(ع) نیز اهانت کرده بود و امروز در دنیا و حتی در اروپا که خود را مهد تمدن می‌دانند، اگر فعالیت مذهبی کوچک‌ترین تاثیر سیاسی و اجتماعی داشته باشد، از انجام آن ممانعت به عمل می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز جزو کشورهای بر‌تر علمی است گفت: ماهواره فجر که طی چند روز گذشته پرتاب شده جزو دستاوردهای عظیم کشورمان است و هم دستاوردی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه شرایط امروز کشور با قبل متفاوت است، گفت: پیشرفت علمی و افزایش سطح سواد در حالتی که ایران تحت تحریم است، بسیار گسترده بوده و دانشجویان توانسته‌اند مرزهای علمی را پشت سر بگذارند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه برنامه‌های غرب برای جلوگیری از دستاوردهای علمی همچنان ادامه دارد، گفت: غرب برای جلوگیری از پیشرفت علمی دانشجویان ما را نیز تحت فشار قرار داده و به آن‌ها اجازه تحصیل نمی‌دهد.

وی در خصوص وضعیت پیشرفت در حوزه فرهنگ نیز گفت: امسال بیش از ۸۰ فیلم و نیز ۵۵ هزار جلد کتاب چاپ جدید تولید شده که افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد و این امر با وجود گرانی کاغذ و چاپ محقق شده است.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های دولت برای جلوگیری از مفاسد اداری گفت: خروجی عملیات اداری ما مطلوب نیست و در نظامات اداری دچار ضعف هستیم و نتوانسته‌ایم فساد را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را برای از بین بردن فساد به کار گرفته است، گفت: در کشور حدود ۲۶ هزار بنگاه مالی، بانکی و اقتصادی وجود دارد که حدود ۸ هزار بنگاه غیررسمی است و می‌بایست سامان داده شود.

پورمحمدی گفت: اغلب پرونده‌های بزرگ فساد مالی یا مربوط به گذشته بوده و یا از گذشته شروع شده و تا امروز ادامه پیدا کرده که با جدیت تمام در حال رسیدگی به این موارد هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز