خبرگزاری کار ایران

طی بازدید از کارخانه‌ای در زرند صورت گرفت؛

تاکید جهانگیری بر سرمایه گذاری در معادن زغال‌سنگ

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۳۹

کار در معادن زغال‌سنگ در اعماق زمین و ارتفاع کم و با وجود گازهای متساعد شده در این معادن از سخت‌ترین کارها در رشته معدن کاری است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه زغال‌سنگ یکی از نعمتی های خدادادی است و باید قدر آن را بدانیم، بر لزوم سرمایه گذاری در معادن زغال سنگ تاکید کرد و گفت: نباید از این انرژی غفلت کنیم.

به گزارش ایلنا٬ اسحاق جهانگیری ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم افتتاح کارخانه کک سازی زرند با تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: معادن زغال‌سنگ از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند و باید برای بالابردن کیفیت کار در این معادن راهکاری پیدا کنیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه ما از انرژی زغال‌سنگ کک شده غافل شده‌ایم٬ تصریح کرد: بسیاری از کارخانجات فولاد از زغال برای تولید با استفاده از کوره بلند اقدام می‌کنند و بسیاری از نیروگاه های برق دنیا نیز با استفاده از انرژی زغال نسبت به تولید برق اقدام می‌کنند.

معاون اول رییس جمهور کار در معادن را از سخت ترین مشاغل برشمرد و افزود: کار در معادن زغال‌سنگ در اعماق زمین و ارتفاع کم و با وجود گازهای متساعد شده در این معادن از سخت ترین کارها در رشته معدن کاری است.

وی با قدردانی از برنامه های وزارت صنعت برای ایجاد واحدهای کک سازی گفت: راه اندازی واحدهای کک سازی می‌تواند منجر به ایجاد ارزش افزوده در این ماده خام معدنی شود و لازم است دولت از شرکت میدکو که نسبت به احداثکارخانه فولاد سازی به شیوه کوره بلند اقدام کرده نیز حمایت کند.

معاون اول رییس جمهور بر لزوم حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در معادن زغالسنگ تاکید کرد و گفت: اگر بخش خصوصی مطمئن باشد که زغال‌سنگ تولید شده خریدار دارد قطعاً رغبت بیشتری به سرمایه گذاری در این زمینه پیدا خواهد کرد.

جهانگیری ابراز امیدواری کرد با روند روبه رشد سرمایه گذاری در کشور شاهد برپایی واحدهای بزرگ صنعتی در استان‌های مختلف باشیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز