خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در جمع معاونان اداری و مالی وزارتخانه‌ها:

قبح فساد در جامعه ریخته شده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۷۶۱

برخی از افراد در داخل کشور در حال صدور پیام ضعف و ناامیدی در رسانه‌ها هستند / بین کارهای اقتصادی دولت و تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، رابطه‌ای دو سویه و جدی وجود دارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سال‌های گذشته قبح فساد در جامعه ریخته شد، از صدور پیام ضعف و ناامیدی توسط برخی از افراد در داخل کشور انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان عصر سه‌شنبه طی سخنانی در مجمع معاونین اداری و مالی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مستقل، با تأکید بر اینکه نباید ناامیدی را به جامعه تزریق کرد، گفت: شرایط پیش‌آمده در بودجه کشور با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، موقتی است و با روحیه مثبت‌نگری و حمایت و تلاش جدی مردم، می‌توان با موفقیت از این مرحله عبور کرد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نباید صرفاً به سمت سیاست‌های انقباضی حرکت کنیم، تصریح کرد: طبعا ما شاهد فشار مضاعفی در بحثبودجه سال ۹۴ و نحوه تحقق برخی برنامه‌ها خواهیم بود اما نباید این مسأله به عنوان یک عامل کاهش سرعت پیشرفت کشور تلقی شود و باید به این چالش به عنوان یک فرصت نگاه کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: در طول انقلاب اسلامی، موفق نشده‌ایم با غول بروکراسی به خوبی مقابله کنیم و هم‌اکنون این محدودیت بودجه، برکت و نعمتی است تا به واسطه آن، ساختار اداری در کشور و دولت را اصلاح کنیم.

نهاوندیان در ادامه از عزم جدی دولت برای مقابله با فساد خبر داد و اظهار کرد: در سال‌های گذشته قبح فساد در جامعه ریخته شد و وظیفه دولت این است که با فساد اداری و مالی در همه وجوه، مبارزه و برخورد کند و دولت تدبیر و امید پیشگام مبارزه با فساد است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور، لازمه مقابله با فساد اداری در کشور را تشویق سلامت اداری دانست و افزود: نظام ارزیابی کارکنان و مدیران باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود و همه نهادهای اجرایی و دولتی ملزم و متعهد به اجرای منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید هستند.

نهاوندیان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این نوع جلسات، قدم‌های عملیاتی برای مبارزه با فساد در کشور برداشته شود.

وی با بیان اینکه باید محدودیت‌ها در امور اداری را واقع‌بینانه در نظر بگیریم و متناسب با همین محدودیت‌ها امور کشور را اداره کنیم، گفت: ‌ معاونین اداری و مالی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مستقل، ملزم به مبارزه با فساد در جامعه هستند و ما هر اقدامی در این زمینه را تشویق و حمایت می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور به برگزاری جلساتی با روحانی در خصوص اصلاح نظام اداری به‌ویژه در نهاد ریاست جمهوری اشاره و تاکید کرد: باید اصلاح نظام اداری را از همین مجموعه بزرگ دولت آغاز کنیم و ان‌شاء‌الله نتیجه این جلسات منجر به اتخاذ تصمیمات مناسب برای کشور شود تا به زودی آثار این جلسه را در سطح کشور و همه دستگاه‌های اجرایی مشاهده کنیم.

نهاوندیان با تأکید بر اینکه اصلاح ساختار اداری به دلیل پرداختن به ضرورت‌ها و فوریت‌ها در کشور مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری نیز بر لزوم چابک‌سازی و متناسب‌سازی امور اداری در کشور تأکید بسیار صریحی دارند و دولت تدبیر و امید از همه دستگاه‌های اجرایی که برای اصلاح ساختار اداری تلاش می‌کنند، حمایت کامل را خواهد داشت و همچنین اختیارات لازم از سوی دولت به همه دستگاه‌های اجرایی برای اصلاح ساختار اداری کشور داده شده است.

وی همچنین اصلاح روش پرداخت در کشور به روش پرداخت محصول‌گرا را ضروری دانست و بر لزوم تعیین مکانیزم مناسب اندازه‌گیری خدمات و نمره‌دهی به تولیدکننده در کشور تاکید کرد.

نهاوندیان در ادامه به کاهش نرخ تورم و رشد مثبت اقتصادی با شروع به کار دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: باید روحیه امیدواری را که در پی فعالیت دولت یازدهم در بین مردم ایجاد شده، همچنان تقویت کنیم. متاسفانه برخی از افراد در داخل کشور در حال صدور پیام ضعف و ناامیدی در رسانه‌ها هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حساس و تاریخی کشور در مقطع کنونی و انجام مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱ + ۵ باید مثبت‌نگری و مثبت‌اندیشی را در بین آحاد جامعه گسترش دهیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: بین کارهای اقتصادی دولت و تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، رابطه‌ای دو سویه و جدی وجود دارد و هر کاری که ما در مدیریت اقتصادی کشور انجام دهیم، باعثافزایش قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خواهد شد و همچنین رسیدن به توافق هسته‌ای با کشورهای ۱ + ۵ منجر به قدرت و رونق اقتصادی کشور می‌شود.

نهاوندیان در ابتدای سخنان خود با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به روحیه آرمان‌خواهی و خلوص اقشار مختلف مردم در به ثمر رساندن انقلاب اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ جمهوری اسلامی امتحان‌های بزرگی برای کشور پیش آمده است اما مسلم است که آنچه هم‌اکنون در ساختار اداری شاهد آن هستیم، فاصله‌ بسیاری با روحیه آرمان‌خواهی مردم دارد و باید این کاستی‌ها و مشکلات امور اداری و مالی کشور را هر چه سریع‌تر جبران کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز