خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد تاکید کرد:

توسعه روابط اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۱۹۰

با توجه به این که نقش مقامات دولتی، تسهیل شرایط و ایجاد فضا برای بخش های خصوصی است، در نظر داریم که موانع و مشکلات اعلامی توسط بخش های خصوصی را در گفت‌وگوهای دوجانبه مطرح و برای برطرف کردن آنها راهکارهای لازم را بررسی کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی که به دعوت همتای خود در جمهوری آذربایجان به سر می‌برد، در دیدار با وزیر تجارت و صنعت این کشور موضوعات زیربنایی از جمله همکاری‌های مشترک در زمینه سرمایه‌گذاری، بانک، بیمه و بازرگانی را مورد بحثو بررسی قرار داد.

به گزارش ایلنا، علی طیب‌نیا با تاکید بر این که دولت یازدهم با هدف گسترش روابط با کشورهای منطقه، سطح مراودات سیاسی و اقتصادی خود را با جمهوری آذربایجان افزایش داده است، گفت: با توجه به این که نقش مقامات دولتی، تسهیل شرایط و ایجاد فضا برای بخش های خصوصی است، در نظر داریم که موانع و مشکلات اعلامی توسط بخش های خصوصی را در گفت‌وگوهای دوجانبه مطرح و برای برطرف کردن آنها راهکارهای لازم را بررسی کنیم.

شاهین مصطفی یف، وزیر تجارت و صنعت جمهوری آذربایجان نیز با تائید اینکه بهبود و ارتقای همکاری همه ‌جانبه اقتصادی و بازرگانی دو کشور مستلزم تأمین و بهبود مبانی و زیرساخت‌ ارتقای روابط نظیر گسترش روابط بانکی، بیمه‌ای، سرمایه گذاری و گمرکی است، آمادگی کشورش را برای تحقق این هدف اعلام کرد.

وی از توسعه مناسبات دو کشور در کلیه سطوح به خصوص در بخش اقتصادی اظهار رضایت کرد و افزود: از زمان دیدارهای منظم دو رییس جمهور، فضای همکاری خوبی بین دو کشور ایجاد شده است.

مصطفی یف گفت: این سفر گام جدی و رو به جلو جهت توسعه روابط با کشورهای همسایه از جمله آذربایجان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز