خبرگزاری کار ایران

یونسی در دیدار پاتریارک ارامنه کاتولیک جهان:

صهیونیست‌ها در حال تولید ناامنی در جهان هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۲۵

چاپ کاریکاتور موهن در نشریه فرانسوی تنها توهین به اسلام نبوده و در حقیقت به کل پیامبران الهی اهانت شده است.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی با اشاره به آموزه‌های دینی و فرهنگی ایران برای احترام به همه ادیان الهی، گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران خود را موظف می‌داند که از حقوق همه اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران به طور کامل دفاع و حمایت کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی روز یکشنبه در دیدار «نرسس پطروس نوزدهم»، پاتریارک ارامنه کاتولیک جهان با بیان اینکه ارامنه بخشی از تاریخ دیرینه کشور ایران هستند، ‌ گفت: همه مردم و اقوام ایران در طول تاریخ با یکدیگر همزیستی دوستانه، انسانی و مسالمت‌آمیز داشته‌اند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی با اشاره به موقعیت اجتماعی مناسب اقلیت‌های دینی در ایران و بویژه در دولت یازدهم، بر پیگیری مشکلات اقوام دینی توسط دولت تدبیر و امید تأکید کرد.

یونسی با قدردانی از پاپ فرانسیس اول بخاطر موضع‌گیری شفاف و صریح علیه چاپ کاریکاتور موهن در نشریه فرانسوی ادامه داد: چاپ این کاریکاتور تنها توهین به اسلام نبوده و در حقیقت به کل پیامبران الهی اهانت شده است.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی با بیان اینکه همه بی‌احترامی‌ها علیه اسلام از صهیونیست‌ها سرچشمه می‌گیرد، گفت: فعالیت‌هایی به صورت بسیار مرموز و پنهانی دنیا را به سمت بی‌دینی و ناامنی سوق می‌دهد و وقتی منطقه خاورمیانه احتیاج به امنیت دارد، صهیونیست‌ها به اشکال مختلف در منطقه و جهان در حال تولید ناامنی، کینه و دشمنی هستند.
یونسی با اشاره به طرح ایده روحانی در سازمان ملل مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری، گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی تندرو می‌باشد.

«پطروس نوزدهم»، پاتریارک ارامنه کاتولیک جهان نیز با ابراز خرسندی از سفر به کشور ایران، به دیدارهای خود با مقامات بلندپایه ایرانی و همچنین نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد و گفت: در ایران مشخص است، اقلیت‌ها به راحتی زندگی می‌کنند و هیچ مسأله خاصی ندارند که این آزادی و آرامش اقلیت‌های دینی در ایران را مدیون فعالیت‌ها و تلاش های دولت ایران بویژه دولت یازدهم می‌دانیم.

پاتریاک ارامنه کاتولیک جهان با اشاره به چاپ کاریکاتور موهن پیامبر اسلام(ص) در نشریه فرانسوی گفت: پاپ فرانسیس اول، از جمله نخستین افرادی بود که به چاپ این کاریکاتور موهن اعتراض کرد و باید بدانیم، آزادی بیان به این معنی نیست که به ادیان دیگر توهین کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز