خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رییس جمهوری؛

اجرای مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی فردا آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۳۹

در مراسم آغاز اجرای این پروژه٬ وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مقامات٬ معاون اول رییس جمهوری را همراهی می‌کنند.

عملیات اجرایی مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در استان هرمزگان فردا(دوشنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا٬ مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی شامل احداثیکهزار و۵۰۰ متر اسکله، پنج میلیون مترمکعب لایروبی و احداث۵۵ هکتار محوطه کانتینری است که نیاز به ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری دارد.

براساس این گزارش، با اجرای کامل مرحله سوم بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر به هشت میلیون TEU افزایش می‌یابد.

بخش نخست مرحله سوم این پروژه شامل ۴۴۲ متر ساخت اسکله به عمق ۱۶ متر و لایروبی یک میلیون و ۶۵۰ هزار مترمکعب غرب حوضچه سوم این بندر است که طبق برنامه، این طرح با سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلاری بخش خصوصی در مدت ۱۸ ماه اجرایی می‌شود.

ایجاد محوطه‌های کانتینری و کانتینر یخچالی، استقرار شرکت‌های بخش خصوصی جدید، اشتغالزایی در بخش‌های بندری و دریایی و تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی در خلیج فارس از جمله مزایای توسعه بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور است.

حدود ۸۵ درصد از مجموع کل عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری کشور در بندر شهید رجایی انجام می‌شود، که با اجرای طرح‌های توسعه این بندر علاوه بر تامین نیاز صادرات، واردات و ترانزیت کشور، نیاز بنادر دیگر منطقه نیز تامین می‌شود.

در مراسم آغاز اجرای این پروژه بزرگ بندری و دریایی وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مقامات کشوری و استانی معاون اول رییس جمهوری را همراهی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز