خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری در در نشست شورای قضایی بوشهر:

در مساله فساد قصد مسامحه نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۲۱۹

فساد پدیده بسیار زشتی است که وجدان را آزار می‌دهد و ما در عمل مبارزه با فساد هماهنگ بوده و اقدامات و کارهای ارزشمندی نیز در این زمینه از سوی دولت انجام شده است.

وزیر دادگستری گفت: تحقق امنیت در کشور در سایه همدلی، انسجام، هماهنگی و تعامل مثبت بین قوا بوده است و بدون شک دستگاه قضایی نیز نقش بی‌بدیل و تعیین کننده‌ای در ایجاد این امنیت داشته است.

به گزارش ایلنا٬ حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در خلال برنامه‌های سفر به استان بوشهر در نشست شورای قضایی این استان گفت: یکی از ایراد‌ها و آسیب‌های جدی در شرایط کنونی جامعه این است که کمبود‌ها، مشکلات و ضعف‌ها بیش از اقدامات و فعالیت‌های مثبت برجسته می‌شوند.

پورمحمدی با بیان اینکه دولت یازدهم به دنبال توجیه‌گری در خصوص واقعیت‌های موجود جامعه نیست، بر لزوم ترویج فرهنگ شکرگزاری در جامعه نیز تاکید و تصریح کرد: متاسفانه سایه نقد غیر منصفانه، بدبینی، سیاه‌بینی و نقصان‌بینی بر فضای ذهنی و رسانه‌ای جامعه حاکم است و بیش از ده‌ها اقدام برجسته و کارهای ارزشمند در کنار این ضعف‌ها چندان جلوه‌ای ندارند که این از مشکلات و ضعف‌های جدی اجتماعی ماست.

وی به تحریم‌های ظالمانه و انواع تهدید‌ها از سوی غرب علیه جمهوری اسلامی در طول سالیان متمادی اشاره کرد و گفت: اگرچه تیغ این تحریم‌ها با همت و تدبیر دولت یازدهم اکنون کند‌تر شده، اما بدون شک با برداشته شدن این فشار‌ها، ایران حتی به بهشت سرمایه‌گذاری برای بسیاری از فعالان و سرمایه‌گذاران جهانی تبدیل خواهد شد.

تحریم‌های ظالمانه در قبال ایران چندان تاثیر گذار نبوده‌اند

وزیر دادگستری با اشاره به موضوع کاهش محسوس قیمت نفت در چند ماه اخیر، این اقدام را خودزنی غرب و برخی حامیان استکبار دانست و گفت: این بیانگر آن است که تحریم‌ها حتی به اذعان خود تحریم‌کنندگان چندان اثرگذار نبوده و آمار‌ها نشان می‌دهد که کشور عربستان با کاهش درآمدی افزون بر ۱۵۰میلیارد دلار در این زمینه مواجه شده است و این در حالی است که فعالیت‌های سرمایه گذاری و بورس ایران، تغییر محسوسی نسبت به قبل از کاهش قیمت نفت نداشته و کشور چندان حالت فوق‌العاده‌ای در این زمینه به خود نگرفته است.

پورمحمدی در این خصوص اظهار کرد: عزم دولت یازدهم این است که فشارهای ظالمانه تحریم‌ها در چارچوب حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران برداشته شود و با اشاره به موضوع امنیت حاکم بر کشور با وجود همه فشار‌ها و تحریم‌های ظالمانه گفت: تحقق این مهم در سایه همدلی، انسجام، هماهنگی و تعامل مثبت بین قوا بوده است و بدون شک دستگاه قضایی نیز نقش بی‌بدیل و تعیین کننده‌ای در ایجاد این امنیت داشته است.

وی الکترونیکی کردن و تکیه بر ساختارهای نرم‌افزاری برای ارایه خدمات مطلوب به مردم را در حوزه‌های مختلف یادآور شد و گفت: راهبرد اساسی در این زمینه، جلوگیری از هزینه‌های اضافی و کاهش حجم نفوذ و دخالت دولت در حوزه اجرایی است.

در مساله فساد قصد مسامحه نداریم

وزیر دادگستری به عزم دولت و تعامل مثبت میان قوا در موضوع مبارزه با فساد اداری و اقتصادی در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: فساد پدیده بسیار زشتی است که وجدان را آزار می‌دهد و ما در عمل مبارزه با فساد هماهنگ بوده و اقدامات و کارهای ارزشمندی نیز در این زمینه از سوی دولت انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه دستگاه‌ها در بالا‌ترین سطح از مبارزه با فساد قرار دارند اظهار داشت: قصد نداریم با مسامحه از کنار مساله فساد عبور کنیم و امروز شاهد بیشتر شدن امیدواری‌ها نسبت به این مساله هستیم.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش، مشکلات اقتصادی و عمومی را دو مساله مهم دانست و تصریح کرد: بحثمشکلات عمومی که مقدم بر مشکلات دیگر است، ناشی از ضعف دستگاههای اجرایی است و در صورت رفع این مشکلات می‌توانیم از شرایط خطر عبور کنیم.

وی در این خصوص تاکید کرد: دولت به جد به مقوله محدودسازی و کوچک کردن خود می‌پردازد و در دولت تلاش داریم بودجه دستگاه‌های اجرایی را کنترل کرده و هزینه‌ها را کاهش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز