خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور:

راه ما جذب حداکثری و دفع حداقلی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۷۵۱

ترورهمه جا محکوم است چه در لبنان و عراق باشد چه در پاریس و آمریکا / راهمان را با عزت و مصلحت ادامه می دهیم / ایران حامی همه ملت هایی است که علیه تروریسم، قیام و ایستادگی می کنند

رییس جمهور در دیدار قشرهای مختلف مردم، مسئولان لشکری و کشوری، علما و اندیشمندان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی و سفیران کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، با بیان اینکه امروز دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگر به سیره و راه و روش پیامبراسلام(ص) نیازمند است، تصریح کرد: ما افراط، خشونت و تروریزم را چه در فلسطین، لبنان و شام باشد و چه در پاریس یا آمریکا محکوم می کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی گفت: آنها که به ناروا به نام جهاد، دین و اسلام به آدم‌کشی و خشونت و افراط می‌پردازند، چه بخواهند و چه نخواهند در مسیر اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی قدم گذاشته‌اند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همچون همیشه حامی همه ملت هایی است که علیه تروریسم، قیام و ایستادگی می کنند، اظهارداشت: بسیار خرسندیم که مردم مسلمان منطقه از عراق، سوریه، لبنان و فلسطین گرفته تا پاکستان و افغانستان در برابر افراط، خشونت و تروریسم ایستادگی می کنند و هر روز پیروزی‌های نو بدست می آورند.

روحانی با تبریک میلاد مبارک نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) به محضر رهبر معظم انقلاب، همه مسلمانان جهان و ایرانیان، گفت: امروز تنها میلاد یک شخصیت والا مقام نیست، امروز روزمیلاد سپیده صادق بعد از شبی طولانی و ظلمانی از فساد، بداخلاقی، جهل، تجاوز و رودروی یکدیگر ایستادن، می باشد؛ سپیده ای که نوید علم، اخلاق، قانونگرایی، معنویت و رفاه انسانها می داد.

رییس جمهوری ادامه داد: پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) هم ولادتش معجزه بود و هم بعثت و هم هجرتش که با ولادتش برای همه جهانیان امید، با بعثتش نور وبا هجرتش دولت، امت و وحدت به ارمغان آورد.

روحانی با بیان اینکه پیامبر در چارچوب شریعت، حکمت، سیاست و رحمت، جامعه را اداره کرد، افزود: گرچه در آغاز اکثر مردم مدینه مسلمان نبودند اما پیامبر(ص) با حکمتش آنچنان این شهر را اداره کرد که حتی آنها که معتقد به وحی نبودند به خرد، حکمت و تدبیرش ایمان داشتند.

رییس جمهوری ادامه داد: پیامبر(ص) وحی را در برابرعقل قرار نداد. حتی برای تبیین وحی ازعقل هم وام گرفت و برای حرکت درست در مسیر صحیح عقل، چراغ وحی را پیش روی عقل قرار داد و این همان است که وقتی عقل و نورانیت وحی ترکیب می شود، حکمت آفریده می شود.

روحانی اضافه کرد: پیامبرهم شریعت یعنی قانون و قانونگرایی را آورد که در یک جامعه اسلامی هیچ چیز بالاتر از قانون نیست. حتی پیامبرهم باید تسلیم قانون و در چارچوب قانون حرکت کند. پیامبرنه با زور ونه با قدرت بلکه جامعه را با حکمت، تدبیر، قانونگرایی،شریعت، سیاست وهم چنین رحمت اداره کرد.

روحانی با بیان اینکه پیامبر حاکمی است که اهل گذشت است و می گذرد، تصریح کرد: پیامبر(ص) حافظه ای روشن دارند، فراموش نمی کنند اما اهل انتقام نیستند. ایشان مکه را هرگز از یاد نبردند اما شاهکار اخلاقی ایشان فتح مکه و عفو سراسری بود. پیامبر(ص) حتی با آنکه عموی گرامی اش حمزه سید الشهدا را بسیار دوست داشتند اما از وحشی هم گذشتند و او را هم عفو کردند.

رییس جمهور ادامه داد: شاهکار سیاسی پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) جامعه النبی و مدینه النبی بود و شاهکار حقوقی ایشان، صلح حدیبیه وشاهکار اخلاقی، فتح مکه بود.

روحانی با بیان اینکه همه در برابر پیامبر تعظیم می کردند اما نه به خاطر قدرتش که بالاتر بخاطر حکمتش، ادامه داد: امروز ندای پیامبر(ص) بیش از همیشه بلند است و آن ندا این است که مسلمانان مسلمانی کنید که مسلمانی بنام نیست و به راه است.امروز همه نیازمندیم که خود را در محضر پیامبر و در مدینه پیامبر ببینیم که اگر خود را در محضر پیامبر بیابیم دیگر در آن جامعه تکفیر، خشونت و افراط نیست بلکه عفو و استغفار است به جای قهر و استیلا. انسجام است به جای اتهام.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه امروز دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگر به سیره و راه و روش پیامبر نیازمند است، اظهار داشت: امروز ما نه تنها به میلادش که بلکه به ارثی که برای ما از فرهنگ گذاشته است نیازمندیم و باید آن مسیر را طی کنیم. آنهایی که به ناروا بنام جهاد، دین و اسلام به آدم کشی و خشونت و افراط می پردازند آنها چه بخواهند چه نخواهند در مسیر اسلام هراسی و اسلام ستیزی قدم گذاشته اند حتی اگر مزدورنباشند و برخی از آنها دوستان نادان باشند.

روحانی گفت: ما خوشحالیم که مردم مسلمان منطقه ازعراق، شام، لبنان و فلسطین تا افغانستان و پاکستان در برابر خشونت افراط و تروریزم ایستادگی می کنند و هر روز به پیروزی های جدیدی دست می یابند.

رییس جمهور ادامه داد: ما افراط، خشونت و تروریزم را محکوم می کنیم چه در فلسطین باشد چه درلبنان، چه درشام باشد چه درعراق، پاریس و یا آمریکا. ترور همه جا محکوم است و هر آن کس که از تروریزم و خشونت حمایت کند چه کشورهای منطقه و چه اروپا و آمریکا باشد همه از دیدگاه ما محکوم هستند.

روحانی با بیان اینکه ما حامی همه ملت هایی هستیم که امروزعلیه تروریسم قیام و ایستادگی کردند، گفت: اسلام، ایمان و دین ما آرمانش کنار نامش است. اسلام هم نام دین ما است وهم آرمان ما. اسلام یعنی قانونگرایی و تسلیم در برابر حق. اسلام یعنی صلح و سلم و ما راه اسلام را ادامه خواهیم داد و بر آن افتخار می کنیم.

رییس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: همه ما باید به ندای وحدت پیامبر بیش از گذشته گوش فرا دهیم و پرچم اسلام را در سراسرجهان اسلام به اهتزاز درآوریم. راه ما همانطور که رهبری فرمودند جذب حداکثری و دفع حداقلی باشد. راهمان را با عزت و مصلحت ادامه خواهیم داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز