خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور:

دولت در برقرای رابطه نزدیک با مجلس اصرار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۱۲۴

جهانگیری با بیان اینکه دولت به نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی در عبور از مشکلات و هموار شدن مسیر توسعه ای کشور واقف است گفت: دولت تدبیر و امید اصرار دارد که رابطه ای نزدیک و صمیمانه در همه زمینه ها با مجلس داشته باشد.

در راستای تعامل مثبت و سازنده و همکاری هرچه بیشتر میان دولت و مجلس عصر سه شنبه جلسه ای با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور، حجت الاسلام ابوترابی و مهندس باهنر نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و روسای کمیسیونهای برنامه و بودجه و تلفیق، اقتصاد، صنایع و معادن، کشاورزی و عمران و تعدادی از نمایندگان کمیسیونهای اقتصادی و زیربنایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معاون اول رییس جمهور با تشکر از عملکرد مجلس شورای اسلامی به ویژه در زمینه تصویب لایحه خروج از رکود و لایحه بودجه سال ۹۳ و نیز بررسی و تصویب سایر لوایح دولت با توجه به کاهش قیمت نفت، هماهنگی و تعامل کامل میان مجلس و دولت را برای مدیریت سنجیده تر وضعیت و حل مشکلات اقتصادی ضروری دانست.

در این جلسه که معاون رئیس جمهور در امور مجلس، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و دیدگاه های خود در زمینه های مختلف پرداختند و از دولت به خاطر مدیریت مطلوب منابع و مصارف، مدون نمودن سیاستهای کلی اقتصادی مقاومتی و همچنین کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی قدردانی کردند.

در این نشست حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم و مجلس در حوزه اقتصاد، ارتقاء مدیریت کشور و همچنین مسائل کلان سیاسی از زبان مشترکی برخوردار هستند، گفت: امروز دولت و مجلس با نگاه و زبانی مشترک و با اصولی قابل قبول در خصوص مسائل مختلف گفتگو می کنند و این رابطه سرمایه بزرگی است که باید به خوبی از آن استفاده شود.

وی بر لزوم تداوم برگزاری اینگونه جلسات برای دستیابی به تصمیمات مشترک تاکید کرد و از آمادگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای همراهی و همکاری هرچه بیشتر با دولت تدبیر و امید خبر داد.

باهنر نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی به مسائل مربوط به بودجه، قانون هدفمندی، یارانه نقدی، بنگاه های اقتصادی و مسکن مهر اشاره و بر لزوم تصمیم گیری مشترک میان دولت و مجلس برای اقدامات اصلاحی در زمینه های مختلف تاکید کرد.

لایحه بودجه سال ۹۴، حمایت از واحدهای تولیدی، کاهش هزینه های جاری دولت، اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و چگونگی حذف افراد پردرآمد از دریافت یارانه نقدی، تقویت صندوق توسعه ملی، کاهش بهای نفت، طرح تحول نظام سلامت و سهام عدالت از جمله محورهای اصلی مورد بحثدر این جلسه بود که در خصوص آن بحثو تبادل نظر شد و پیشنهاداتی نیز مطرح گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز