خبرگزاری کار ایران

با ارسال پیامی؛

روحانی به رییس‌جمهور جدید تونس تبریک گفت

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۳۶۹

امیدوارم در دوران مسوولیت جناب‌عالی، شاهد بسط و تعمیق روابط دوستانه میان دو کشور باشیم و از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی و سرافرازی ملت و دولت تونس را مسالت دارم.

رییس جمهوری در پیامی به «باجی قاید السبسی» انتخاب وی را به عنوان رییس جمهوری تونس تبریک گفت و رییس جمهوری در پیامی به «باجی قاید السبسی» انتخاب وی را به عنوان رییس جمهوری تونس تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: روابط دوستانه میان دو کشور تعمیق یابد.

به گزارش ایلنا٫حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانیش در این پیام خطاب به باجی قاید السبسی رییس جمهوری جدید تونس اظهارداشت: با کمال مسرت مایلم صمیمانه ترین تبریکات خود را به مناسبت انتخاب جناب عالی به عنوان رییس جمهوری کشور دوست و برادر تونس، ابراز کنم.

وی افزود: اینجانب با اغتنام از فرصت، حمایت دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران را از مردم شریف و مسلمان آن کشور، اعلام می کنم.

رییس جمهوری همچنین خطاب به رییس جمهوری جدید تونس اظهار امیدواری کرد در دوران مسوولیت جناب عالی، شاهد بسط و تعمیق روابط دوستانه میان دو کشور باشیم و از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و بهروزی و سرافرازی ملت و دولت تونس را مسالت دارم.

۲.۳ میلیون رای دهنده تونسی روز یکشنبه ۳۰ آذرماه ۹۳ برابر با ۲۱ دسامبر پای صندوق های رای رفتند تا از میان دو نامزد یعنی منصف المرزوقی و باجی قائد السبسی، یک نفر را برای به دست گرفتن سکان اداره کشورشان در مقام رییس جمهوری تونس انتخاب کنند.

دور اول این انتخابات با ۳۹ درصد آرا به نفع السبسی و ۳۳ درصد در سبد المرزوقی انجام شد. ۴۷.۴ درصد واجدین شرایط رای نیز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس شرکت کردند که السبسی اکثریت آرا را در این دور کسب کرد.

نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری این کشور مؤسس و رییس حزب نداء تونس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز