خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

استعلام از وزارت اطلاعات برای صدور مجوز حزب

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۷۸

تا این لحظه معاونت سیاسی با سرپرستی آقای امیری در حال فعالیت است و هیچ خللی در وظایف و مسولیت‌های معاونت سیاسی پیش نیامده؛ وضعیت افرادی هم که برای این سمت معرفی شده‌اند در حال بررسی است.

وزیر کشور گفت: برای همه کسانی که درخواست داده‌اند از وزارت اطلاعات و نهاد‌های مربوطه استعلام می‌گیریم و اگر استعلام‌ها مورد تایید واقع شد و شرایط فرد نیز با قانون منطبق بود، بر اساس روال معمول در کمیسیون ماده۱۰ به او مجوز می‌دهیم، اما در غیر این صورت به آن شخص، هرکس که باشد، مجوز نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست امضا تفاهمنامه میان وزارت کشور و آموزش و پرورش در مورد این مساله که گفته می‌شود، اعضای برخی از احزابی که تقاضای گرفتن مجوز داده‌اند، از اعضای اسبق احزابی هستند که فعالیت ندارند٬ هستند، گفت: در این زمینه کمیسیون ماده ۱۰ که متشکل از نمایندگان مجلس، قوه قضاییه و دولت است، متناسب با مقررات حاکم عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: ما ابتدا برای همه کسانی که درخواست داده‌اند از وزارت اطلاعات و نهاد‌های مربوطه استعلام می‌گیریم و اگر استعلام‌ها مورد تایید واقع شد و شرایط فرد نیز با قانون منطبق بود، بر اساس روال معمول در کمیسیون ماده۱۰ به او مجوز می‌دهیم، اما در غیر این صورت به آن شخص، هرکس که باشد، مجوز نخواهیم داد.

وزیر کشور در مورد وضعیت انتصاب معاون سیاسی این وزارتخانه افزود: تا این لحظه معاونت سیاسی با سرپرستی آقای امیری در حال فعالیت است و هیچ خللی در وظایف و مسولیت‌های معاونت سیاسی پیش نیامده؛ وضعیت افرادی هم که برای این سمت معرفی شده‌اند، در حال بررسی است.

رحمانی فضلی در ارتباط با کمک‌های وزارت کشور به سازمان‌های مردم نهاد گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ یا ۶۰۰ تقاضا برای ثبت سمن(سازمان‌های مردم‌نهاد) داشته‌ایم که مصوب شده و فعالیت‌هایشان را آغاز کرده‌اند. البته به دلیل اینکه ردیف بودجه‌ای در مجلس برای وزارت کشور در جهت کمک مستقیم به سمن‌ها تصویب نشده، برای انجام برخی فعالیت‌ها مانند درمان معتادین، کمک‌هایی متناسب با بودجه دستگاه‌ها، صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز