خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

آمادگی کامل ایجاد شعب احزاب در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۱۹

در دهه های ۷۰ و ۸۰ منازعات سیاسی بستر توسعه را از استان گرفت و اصفهان از جایگاه تراز اولی خود فاصله دارد.

رسول زرگرپور در چهارمین نشست کاری خود با تشکل‌های رسمی سیاسی که به صورت مستقل با سران اصولگرا برگزار شد، گفت: با توجه به درخواست تشکل‌های سیاسی برای ایجاد شعب احزاب در شهرستان‌ها، مدیریت ارشد استان اصفهان برای ایجاد این شعب آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان اضافه کرد: در مدت ۲ ماه که آیین‌نامه مشخص شود، جریان‌های سیاسی می‌توانند در قالب آنچه که قانونگذار مشخص کرده است، مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل کارگروهی متشکل از ۳ نماینده از هر تشکل برای بررسی موضوعات مختلف استان، اظهار داشت: این امر بر هم افزایی، تعامل و همکاری احزاب و همچنین ایجاد فضای سیاسی پرنشاط برای ورود به انتخابات کمک خواهد کرد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: این کارگروه با هدف بیان و بررسی مشکلات و معضلات استان تشکیل خواهد شد و مکانی برای بحث‌های سیاسی نیست.

رسول زرگرپور با بیان اینکه حرکت منسجم جناح‌های سیاسی و هم افزایی جناح‌ها در دهه‌های ۶۰ زمینهٔ تراز اول بودن استان را فراهم کرده بود، گفت: در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ منازعات سیاسی بستر توسعه را از استان گرفت و اصفهان از جایگاه تراز اولی خود فاصله گرفت.

رسول زرگرپور تصریح کرد: اگر جریان‌های سیاسی در کنار هم باشند و به صورت هم افزا فعالیت کنند، نیازی به بودجه ملی و برخورداربودن استان نیست و استان به جایگاه تراز اولی خود برخواهد گشت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر رقابت‌های سیاسی در قالب منازعات سیاسی باشد باز هم مشکلات وجود خواهد داشت و امیدواریم با تشکیل اینگونه جلسات، منازعات سیاسی را به رقابت‌های سیاسی تبدیل کنیم که در این صورت مسیر برای توسعهٔ استان هموار خواهد شد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: اگر منازعات سیاسی غالب بر فعالیت‌ها باشد، عده‌ای از این فضا استفاده خواهند کرد و نمی‌گذارند کار‌ها به خوبی انجام شود ولی در صورتی که رقابت‌های سیاسی ایجاد شود به موفقیت خواهیم رسید.

وی با اشاره به انتصابات صورت گرفته گفت: انتصابات ما بر اساس گرایش سیاسی افراد نیست و ما نمی‌خواهیم بر روی اعتقاد سیاسی افراد ورود پیدا کنیم بلکه یکسری ملاک‌ها برای انتصاب افراد مد نظر قرار گرفته است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: سعی شده که از نیروهای باسابقه، معتدل و اهل فکر استفاده شود به طوری که در حال حاضر ترکیب استان‌‌ همان ترکیبی است که در دولت وجود دارد.

استاندار اصفهان در پایان این جلسه به بیان ویژگی‌های کارگروه احزاب سیاسی برای حل مشکلات استان پرداخت و از نمایندگان این احزاب خواست پیشنهادات خود را برای تشکیل و استفادهٔ بهینه از ظرفیت این کارگروه برای توسعه استان ارائه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز