خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران:

احتمال افزایش قیمت نفت به ۸۰ دلار وجود دارد / پیش‌بینی افزایش قیمت نفت در بودجه دیده شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۰۹۴

در لایحه بودجه احتمال افزایش قیمت نفت را دیده‌ایم و پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر درآمدمان افزایش یابد٬ در کدام یک از بندها و ردیف‌ها هزینه شود. بنابراین مطمئناً امسال را بدون کسری بودجه به پایان خواهیم برد.

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه لایحه بودجه سال آینده تقدیم مجلس شده و در حد توان٬ بودجه دفاعی در نظر گرفته شده است؛ گفت: کمیسیون تلفیق می‌تواند در مورد بودجه پیشنهادی نظر خودش را به ما منتقل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در حاشیه همایش فراکسیون دفاع مقدس در مجلس٬ در جمع خبرنگاران در خصوص برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی و بازتاب دیدگاه‌های دولت در مجلس و اظهارات و واکنش‌های نمایندگان مجلس٬ گفت: روز چهارشنبه به‌عنوان سخنگوی دولت در این خصوص صحبت می‌کنم چراکه این همایش جای این مسئله نیست.

سخنگوی دولت افزود: بودجه دفاعی در لایحه تقدیمی٬ در حد مقدور در نظر گرفته شده است و ککمیسیون تلفیق می‌تواند در مورد بودجه پیشنهادی نظر خودش را به ما منتقل کند. البته ما از نظرات دوستان برای تقویت بودجه استقبال می‌کنیم و باید بگویم لایحه‌ای که تقدیم مجلس شد٬ پیشنهاد دولت است. این در حالی است که منابع و مصارف در اختیار مجلس است و از نظر ما مجلس در این مسئله فصل‌الخطاب است و می‌تواند نظرات خود را اعمال کند.

محمدباقر نوبخت با اشاره به اینکه دولت بالغ بر ۶ میلیون نفر از این افراد را به‌صورت رایگان بیمه کرد٬ افزود: ۵۰میلیون وام برای مسکن در نظر گرفته‌ایم که از محل ۱۳۰۰ میلیارد تومانی است که در تبصره ۲۱ بودجه لحاظ کرده‌ایم و چیزی که ما اعلام کردیم در لایحه بودجه سال ۹۴ است و پس از تأیید و تصویب مجلس آیین‌نامه اجرایی آن را می‌نویسیم و به‌تفصیل بیان می‌کنیم که چه‌کسانی واجد شرایط این وام ارزان‌قیمت خواهند بود. مضاف بر اینکه تمام ایرانیانی که بنا به هر دلیلی بیمه نشده بودند و توان مالی بیمه شدن نداشتند، به صورت رایگان بیمه شدند.

وی در خصوص بودجه و قیمت نفت و پیش‌بینی قیمت نفت در بودجه آینده در بودجه گفت: کشوری مانند نیجریه٬ بودجه‌اش را با نفت ۷۳ دلار بسته است. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند در سال آینده٬ قیمت نفت ۸۰ دلار خواهد بود و امکان دارد کشوری مانند عربستان نیز بودجه اش را بر اساس همین رقم تنظیم کند. هرچه قیمت نفت را کمتر در نظر بگیریم، ضریب اطمینان برای مردم و دولت بیشتر خواهد شد. در سال گذشته هم قیمت نفت بالای ۱۰۸ دلار بود اما به‌ پیشنهاد دولت و مجلس روی ۱۰۰ دلار توافق شد و امسال هم اگر مجلس تشخیص دهد که برای اطمینان باید قیمت نفت کمتر بسته شود، می‌توان این کار را انجام داد، منتهی آنچه از منابع نفتی در بودجه دیدیم، ۷۱ هزار میلیارد تومان است و بودجه عمومی ما ۲۶۷ هزار میلیارد تومان و بودجه کل کشور ۸۳۸ هزار میلیارد تومان است لذا چیزی که سهم نفت در بودجه است ۷۰ هزار میلیارد تومان است و اگر قیمت نفت به پایین‌تر از این اعداد برسد یعنی به ۳۴ یا ۳۵ دلار مثلاً ما ۳۵ هزار دلار هم از درآمدهای نفتی به دست نیاوریم، به‌راحتی مشکل قابل کنترل است.

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: در لایحه بودجه احتمال افزایش قیمت نفت را دیده‌ایم و پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر درآمد بیشتری داشتیم در کدام یک از بندها و ردیف‌ها هزینه شود. بنابراین مطمئناً امسال را بدون کسری بودجه به پایان خواهیم برد.

محمدباقر نوبخت در پایان گفت: مجلس هماکنون در مرحله تصویب لایحه بودجه است و تصویب به این معنا نیست که همه اعداد و ارقام را در اختیار قرار دهیم و هر مقداری که به خزانه بیاید همان میزان در بودجه جاری و عمرانی هزینه می‌کنیم. البته در حال حاضر همه منابع پیش‌بینی شده در بودجه ۹۳ تحقق نیافته اما اعتبارات عمرانی استان‌ها را به‌صورت ۱۰۰ درصد و اعتبارات عمرانی کل کشور را به‌صورت ۶۸ درصد پرداخت کردیم بنابراین اگر درآمدی حاصل نشود٬ با مدیریت تخصیص کشور را خواهیم توانست کشور را مدیریت نماییم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز