خبرگزاری کار ایران

روحانی در جلسه هیات دولت:

کاهش قیمت نفت٬ برنامه‌ریزی سیاسی برخی کشورهاست / توانایی اداره کشور با همین قیمت نفت را داریم

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۵۰

مردم مطمئن باشند دولت توانایی اداره کشور را به خوبی و با همین قیمت نفت دارد و این کاهش، عدم اتکای بودجه کشور به نفت را افزایش می دهد.

رئیس‌جمهور کشورمان روز چهارشنبه در ابتدای جلسه هیات دولت، با اشاره به اجتماع بزرگ شیعیان در سرزمین مقدس کربلا، از تمام دستگاههای دولتی و مرزی خواست تا شرایط و امکانات را به گونه ای فراهم آورند که عاشقان خاندان عصمت و طهارت حداکثر بهره را از این سفر ببرند و به سلامت به وطن بازگردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با اشاره به کاهش بهای جهانی نفت٬ گفت: کاهش قیمت نفت خام صرفا یک موضوع اقتصادی نیست بلکه ناشی از توطئه و برنامه ریزی سیاسی برخی از کشورها بوده است.

رییس جمهوری افزود: کاهش قیمت نفت توطئه ای علیه مردم منطقه و مسلمانان بوده که نفع آن صرفاً برای برخی دیگر از کشورها می باشد.

روحانی با بیان اینکه مردم منطقه این گونه توطئه ها و به تعبیری خیانت ها علیه جهان اسلام را از یاد نخواهند برد، اظهار داشت: مسلما مردم به این توطئه عکس العمل نشان خواهند داد و کشورهایی که پشت این توطئه هستند باید بدانند که نفرت را در جهان اسلام نسبت به خود افزایش می دهند.

رییس جمهوری تاکید کرد: مردم مطمئن باشند دولت توانایی اداره کشور را به خوبی و با همین قیمت نفت دارد و این کاهش، عدم اتکای بودجه کشور به نفت را افزایش می دهد.

روحانی با بیان اینکه بودجه ۹۴ کمترین اتکا را به درآمدهای نفتی دارد، گفت: این امر نسبت به سالهای گذشته بی سابقه بوده و این کاهش قیمت نفت فرصتی است تا وابستگی بودجه را از درآمدهای نفتی جدا کنیم.

رییس جمهوری تاکید کرد که دولت به اجرای همه بندهای اقتصاد مقاومتی پایبند است و از دستگاههای اجرایی می خواهم که همه بندهای اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داده و عملیاتی کنند.

روحانی ادامه داد: اقتصاد کشور با توجه به منابع طبیعی سرشار و نیروی انسانی، مسئولان دلسوز و با تجربه و همچنین وجود پربرکت مقام معظم رهبری باید به گونه ای ساخته شود که با توفان‌هایی فراتر از کاهش بهای نفت نیز آسیبی نبیند و به راحتی از این مسیر عبور کنیم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه باید طرحهای نیمه تمام عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کنیم، گفت: همه دستگاههای اجرایی باید تلاش کنند تا این پروژه ها تکمیل شوند که این امر باعثافزایش امید در میان مردم و رونق اقتصادی می شود.

روحانی به اهمیت تسریع در تصویب لایحه خروج از رکود در مجلس اشاره کرد و گفت: در این لایحه موضوع مشوق ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در نظر گرفته شده است که این در راستای اقتصاد مقاومتی و خنثی کردن توطئه قیمت نفت است.

رییس جمهوری با اشاره به موقعیت ژئوپلتیکی کشور و توان بالا در زمینه صادرات محصولات غیرنفتی، گفت: در کشور امکانات بسیار زیادی در بخش ترانزیت جاده ای، ریلی و هوایی وجود دارد که باید از آن ها به خوبی بهره گرفت.

روحانی ادامه داد: باید کاری کنیم که اتکا بودجه به درآمدهای نفتی به حداقل برسد تا به صادرات نفت خام متکی نباشیم و تا پایان امسال رقم درآمدهای صادرات غیرنفتی کشور به ۵۰ میلیارد دلار می رسد.

رییس جمهوری به ضرورت کاهش هزینه های جاری در کشور اشاره کرد و گفت: با تحقق این امر می توانیم کاهش درآمدهای نفتی را جبران کنیم و دولت اجازه نخواهد داد که دستاوردهای اقتصادی که تاکنون بدست آمده، از بین برود.

روحانی با بیان اینکه دولت خادم مردم است، گفت: همبستگی و پیوستگی مردم سرمایه بزرگی برای دولت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز