خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در دیدار معاون اجرایی رییس‌جمهوری افغانستان:

ایران به دنبال برقراری صلح و ثبات در افغانستان است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۷۸۰

از خبر توافق رییس جمهور و رئیس اجرایی در مورد تشکیل کابینه خوشحالیم و امیدواریم با این توافق تکلیف کابینه دولت هر چه زودتر مشخص شود.

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: امیدواریم با سرعت گرفتن روند توسعه اقتصادی در افغانستان شرایط برای روند معکوس مهاجرت فراهم شود و مهاجران افغانستان به کشورخود بازگردند.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در دیدار با محمد محقق معاون ریاست اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان با بیان اینکه ایران همیشه در کنار دولت و ملت افغانستان بوده، گفت: امیدواریم دو کشور بتوانند بیش از گذشته از امکانات یکدیگر بهره بگیرند.

وی ادامه داد: ایران به دنبال برقراری صلح و ثبات در افغانستان است و ثبات و توسعه در افغانستان را ثبات و توسعه خود می داند. جمهوری اسلامی ایران از ابتدا خواهان اجماع و وحدت قومی و جغرافیایی در این کشور بوده است.

شریعتمداری با ابراز خرسندی از تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان، تصریح کرد: از خبر توافق رییس جمهور و رئیس اجرایی در مورد تشکیل کابینه خوشحالیم و امیدواریم با این توافق تکلیف کابینه دولت هر چه زودتر مشخص شود.

معاون اجرائی رییس جمهوری با اشاره به حضور خارجی ها در این کشور، گفت: امیدواریم با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، شرایط صلح و ثبات فراهم شود و روند توسعه افغانستان سرعت بیشتری به خود گیرد.

محقق معاون ریاست اجرایی افغانستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تحکیم روابط دو کشور گفت: افغانستان ارتباط با ایران را بسیار مهم می داند، چه اینکه بر اساس حکم اسلام و سیاست، روابط با همسایگان در اولویت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز