خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در هم اندیشی مدیران ارشد دولت:

سیاست‌های غلط گذشته نهاد دولت را به شدت تضعیف کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۵۷۷

برخی سیاستهای غلط گذشته که مهمترین آنها جذب و حذفهای بی رویه سیاسی وبی بنیان جناحی بود، اساساً نهاد دولت را به شدت تضعیف کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه " تدبیر و امید " تنها یک شعار انتخاباتی برای دولت یازدهم نبود، گفت: مشخصه و صبغه اصلی این دولت این است که در عمل نشان دهد که قادر است با تدابیر و برنامه های خود مسائل، مشکلات و مخاطرات مردم را کاهش دهد و بر امید مردم به آینده بهتر بیفزاید.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید که درسالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: برای افزایش امید به آینده بهتر، دولت باید ظرفیت های خود را شناسایی کند و از این ظرفیت ها با استفاده از سازمان اجرایی که در اختیار دارد، امید اجتماعی مردم را بالا ببرد.

معاون اول رئیس جمهور هدف اصلی از برگزاری اینگونه نشست ها را توسعه تعامل میان مدیران ارشد دولت عنوان کرد و افزود: در این گردهمایی ها باید بتوانیم به فهم و درک مشترکی از سیاست های دولت دست پیدا کنیم و با همراهی و همدلی این سیاست ها را دنبال کنیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط کشور به گونه ای است که امکان رفع همه نیازهای کشور و جامعه در کوتاه مدت وجود ندارد و دستگاه ها به دلیل مشکلات سالهای گذشته قادر نیستند که یکباره همه انتظارات و توقعات جامعه را رفع کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: برخی سیاستهای غلط گذشته که مهمترین آنها جذب و حذفهای بی رویه سیاسی وبی بنیان جناحی بود، اساساً نهاد دولت را به شدت تضعیف کرد.

جهانگیری از توانمندسازی دولت به عنوان یکی از اصلی ترین رسالتها یاد کرد و گفت: در این نشست ها باید به فکر توانمندسازی دولت باشیم تا دولت بتواند مشکلات مردم را رفع کند.

جهانگیری تصریح کرد: برای توانمندسازی دولت، حکمروایی خوب، توانمندی جامعه و توانمندسازی نهادهای مدنی همه باید از خودمان شروع کنیم و در دستگاهی که در آن مسئولیت داریم، این موضوع را مدنظر قرار دهیم.

وی در ادامه از احیاء نقش و جایگاه دولت به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف که دکتر روحانی همواره بر آن تاکید داشته نام برد و گفت: توجه ویژه به قانون و قانونمداری و مفاسدگریزی اصلی ترین شاخصه دولت تدبیر و امید است و با تبلور این امر می توان به حل بسیاری از مشکلات امیدوار بود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم تقویت رابطه میان دولت و مردم، اظهار داشت: شبکه ارتباطی دولت با مردم و حضور دولت در افکار عمومی کار تبلیغاتی نیست بلکه یک ضرورت اجرایی است و دولت باید با استفاده از فضای امید، همراهی و هم رای بودن جامعه، ظرفیت سازی کند و از این فضا برای توانمندسازی خود استفاده نماید.

جهانگیری با تاکید بر اینکه باید حس دولتمداری در مردم تقویت شود خاطرنشان کرد: این اتفاق زمانی محقق می شود که اعتماد و اطمینان را به جامعه برگردانیم و این کار تنها زمانی میسر است که مدیران کارآمدی باشیم و بتوانیم مشکلات و مسائل مردم را مرتفع کنیم.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه تقویت هم نظری و هم سخنی را از مهمترین اهداف برگزاری نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت برشمرد و افزود: باید از بخش های مختلف دولت سخنان هم ساز و هماهنگ شنیده شود و هماهنگی دولت بدین معناست که دولت بعنوان یک مجموعه واحد برای پیشرفت کشور به طور یکپارچه و منسجم عمل کند.

جهانگیری اضافه کرد: امروز رئیس جمهور با تدبیر، درایت، قاطعیت و شجاعت برای حل مشکلات ایستادگی کرده و شاهد آن هستیم که کارها در صحنه بین الملل به خوبی دنبال شود.

وی افزود: در بخش داخلی و در عرصه اقتصادی نیز برنامه های منسجم و کارآمدی تعریف شده و دولت این برنامه ها را نظیر سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، دولت الکترونیک، خروج از رکود اقتصادی، برنامه توسعه علمی، برنامه ششم توسعه و… با جدیت پیگیری می کند.

معاون اول رئیس جمهور همه مدیران ارشد را به پیگیری جدی این برنامه ها فراخواند و گفت: انتظار داریم این سیاستها به طور دقیق اجرا و پیگیری شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در ابتدای سال دوم فعالیت خود قرار دارد تصریح کرد: در سال دوم باید عملکرد سال گذشته را ارزیابی کنیم و امیدوارم همه مدیران ارشد دولت با خودارزیابی در جهت رفع مشکلات و ایرادات باشند.

جهانگیری در ادامه سخنان خود با اشاره به گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص برنامه های این وزارتخانه در حوزه سلامت، از اقدامات انجام شده قدردانی و اظهار امیدواری کرد این برنامه ها با موفقیت و به طور کامل اجرا شود و موجبات رضایتمندی مردم را فراهم سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز