خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم در گفت و گو با ایلنا؛

دانش آشتیانی نه با سیاست بیگانه است نه چهره ای حزبی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۹۳

اطلاع رسانی صحیح بسیار تاثیرگذار است و دکتر دانش آشتیانی باید به خوبی معرفی شوند و امیدوارم این اتفاق افتاده باشد و به خوبی معرفی شده باشد. کاش نمایندگان، این بار بتوانند چهره واقعی گزینه پیشنهادی وزارت علوم را بر اساس سوابق ارزشمند ایشان شناسایی کنند و چرحه معیوب گذشته تکرار نشود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه اتفاقی که بین مجلس و دولت در حوزه وزارت علوم رخ داده، باعثشده سو تفاهم بر تفاهم برتری پیدا کند، گفت: متاسفانه تعبیر مناسب و مشترکی نسبت به فعالیت ها و پیشنهادهای دولت صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سیدضیاء هاشمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا و در توضیح رابطه میان دولت و مجلس در انتخاب وزیر علوم گفت: اتفاقی که بین مجلس و دولت در حوزه وزارت علوم رخ داده باعثشده سوء تفاهم بر تفاهم برتری پیدا کند و متاسفانه تعبیر مناسب و مشترکی نسبت به فعالیت ها و پیشنهادهای دولت صورت نگیرد.

معاون وزیر علوم با توضیح اینکه نگاه ما این است که اهتمام دولت بر پیشرفت علم و دانش و تقویت جریان رشد علم در کشور است، تصریح کرد: برای این کار چهره های علمی برجسته ای را در کشور معرفی کرده که هم از نظر علمی شاخص‌اند و هم تجربه های مدیریتی فراوانی دارند؛ همه چهره هایی که از سوی وزارت علوم معرفی شده اند از این ویژگی برخوردارند. اما سوء تفاهم هایی که به وجود آمده باعثبروز واکنش های نامطلوب شده است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که گزینه پیشنهادی جدید را چگونه می بینید، گفت: آقای دانش آشتیانی در سطح عالی مدیریت آموزشی در دوره های مختلف از زمان دفاع مقدس تا دولت سازندگی و دهه هشتاد در کشور داشته و چهره موفقی از خود نشان داده است و به بیان دیگر تجربه مدیریت عالی وزارت علوم را در سه دولت مختلف داشته است؛ در جنگ هشت ساله حضور داشته، در سپاه پاسداران بوده، مدیریت ستاد جنگ را در آموزش عالی داشته، معاون وزارت علوم در حوزه پشتیبانی جنگ بوده و در دهه ۶۰ چهره نام آشنای دانشگاه در زمینه جبهه و جنگ بوده است.

معاون وزیر علوم ادامه داد: زمانی که دکتر فرهادی وزیر علوم بود، دانش آشتیانی در حوزه معاونت عملکرد موفقی داشت. همچنین در دهه هشتاد به عنوان قائم مقام وزارت علوم بود، بنابراین وزارت علوم را کاملا می شناسد و با فضای دانشگاه کاملا آشناست و از سال ۸۳ هم فعالیت سیاسی خاصی از او ندیدیم و تنها بر تعلیم و تربیت تمرکز کرد لذا او محور یکی از مراکز مهم و شناخته شده تهران با عنوان " مجتمع مفید " بود که یکی از معروف ترین کانون های تعلیم و تربیت در ایران است.

هاشمی با تصریح اینکه دانش آشتیانی چهره ای است که دغدغه دائمی در حوزه تعلیم و تربیت داشته و در حوزه سیاسی هم فعالیت چندانی نداشته، اظهار امیدواری کرد: این شاخص ها بتواند دغدغه های نمایندگان محترم را برطرف کند؛ ان شا الله مجلس درباره ایشان به نتیجه مطلوبی رسیده، این کش و قوس فلج کننده به پایان برسد و به او رای اعتماد بدهند.

ضیاء هاشمی در پاسخ به به اینکه آیا داشتن فعالیت سیاسی، امتیازی منفی برای وزیر محسوب می شود، توضیح داد: به هر حال نگاه برخی نمایندگان این است که وزیر علوم نباید چهره ای سیاسی و حزبی داشته باشد و آقای دانش آشتیانی هم این گونه نیست که با سیاست بیگانه باشد اما چهره ای حزبی نیست و سالیان گذشته هم در فراز و نشیب های مهم کشور به عنوان چهره ای عملگرا شناخته شه نه چهره ای حزبی، بنابراین این قابلیت وجود دارد که از همه نیروهای موجود کشور در دانشگاه ها بتواند بهره مند شود و ان‌شاالله چرخ دانشگاه را به حرکت درآورد.

هاشمی درخصوص اینکه وزیر معرفی شده از لحاظ ویژگی، چه تفاوتی با وزاری قبلی دارد، گفت: گاهی اوقات حاشیه ها اثرگذار می شوند. متاسفانه درباره آقای نیلی هم صحبت های غیر واقعی مطرح شد؛ آن ها می گفتند آقای نیلی گزینه اصلی دولت نیست که حرف کاملا نادرستی بود و طرح این مسئله هم کاری اخلاقی نبود به این دلیل که هم منطبق با واقعیت نبود و هم با شان و جایگاه گزینه پیشنهادی دولت ناسازگار بود.

معاون وزیر ادامه داد:: این مسئله باعثشد تا نگاه دقیقی نسبت به گزینه پیشنهادی شکل نگیرد. ضمن این که درباره تجربه مدیریتی آقای نیلی بحثهایی مطرح شد. مثل این که ایشان در سطح وزارتخانه تجربه مدیریتی کافی ندارند.

هاشمی در توضیح اینکه چگونه اتفاقی که برای نیلی احمدآبادی رخ داد برای دانش آشتیانی تکرار نشود، گفت: اطلاع رسانی صحیح بسیار تاثیرگذار است و دکتر دانش آشتیانی باید به خوبی معرفی شوند و امیدوارم این اتفاق افتاده باشد و به خوبی معرفی شده باشد.

سیدضیاء هاشمی گفت: هم ما در وزارت علوم موظفیم این کار را انجام دهیم و هم رسانه ها می توانند ایفای نقش کنند، ضمن اینکه نماینده ها با تحقق و تدبر عمیقی که دارند از فضاسازی های مرسوم گذر کنند.

معاون وزیر در پایان اظهار امیداری کرد: نمایندگان، این بار بتوانند چهره واقعی گزینه پیشنهادی وزارت علوم را بر اساس سوابق ارزشمند ایشان شناسایی کنند و چرحه معیوب گذشته تکرار نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز