خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار وزیر خارجه ونزوئلا:

باید تلاش شود تا نفت قیمت متعادلی داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۷۹۳

ایران و نزوئلا باید در همه زمینه‌ها در کنار هم بوده و یکدیگر را یاری کنند تا دشمنان‌مان نتوانند علیه منافع ملت‌های‌مان، قدم‌ بردارند.

ییس‌جمهور با بیان اینکه ایران و ونزوئلا در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی اشتراک نظر دارند، اظهار کرد: ایران و ونزوئلا دو کشوری هستند که نزدیکی‌شان به‌خاطر نوع تلقی و دیدگاه‌شان نسبت به مسایل جهانی است، بنابراین، این پیوند و دوستی برای همیشه ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، عصر شنبه در دیدار رافائل رامیرز، وزیر امور خارجه ونزوئلا با بیان اینکه ونزوئلا یک کشور دوست برای جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها محسوب می‌شود، گفت: اگر چه از نظر جغرافیایی با هم فاصله داریم ولی از لحاظ فکری با هم نزدیک و دو کشور مهم و انقلابی در دو نقطه حساس جهان هستیم.

وی تصریح کرد: ایران و نزوئلا باید در همه زمینه‌ها در کنار هم بوده و یکدیگر را یاری کنند تا دشمنان‌مان نتوانند علیه منافع ملت‌های‌مان، قدم‌ بردارند.

روحانی در ادامه ضرورت هم‌فکری درباره مسایل مهم اقتصاد جهانی به‌ویژه نوسانات قیمت نفت را مورد تأکید قرار داد و گفت: التهاب بازار و افزایش و کاهش ناگهانی قیمت نفت، ثبات اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد از این‌رو باید تلاش شود تا نفت، قیمت متعادلی داشته باشد.

رییس‌جمهور هم‌چنین با تأکید بر افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی و تسریع در اتمام طرح‌ها و پروژه‌های موجود بین دو کشور، گفت: در زمینه روابط دوجانبه به‌ویژه درباره مسایل اقتصادی همواره در پی توسعه روابط خواهیم بود.

رامیرز، وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابلاغ سلام رییس‌جمهوری ونزوئلا به روحانی، گفت: ونزوئلا دوستی بزرگی را با ایران بنا کرده و مصمم است همکاری‌ها و مناسبات خود با ایران را هر چه بیش‌تر ارتقاء دهد.

وی خاطرنشان کرد: ونزوئلا در تمامی عرصه‌های بین‌المللی در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز