خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در فرودگاه مهرآباد:

روابط نزدیکتر ایران با همسایگان، از سیاست‌های دولت یازدهم است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۸۱۶

چندین تفاهم‌نامه و قرارداد در سفر به باکو امضا می‌شود / مسایل مرتبط با انرژی و رژیم حقوقی دریای خزر و منابع زیربستر این دریا، محیط زیست، شیلات، همکاری‌های مرزی، توریسم و تجارت و بازرگانی، زمینه‌های مناسبی است که می‌توانیم آنها را به نفع منافع دو کشور فعال کنیم.

رییس جمهور گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان و ارتقاء سطح همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور را از مهم‌ترین اهداف سفر خود به باکو برشمرد و اظهار امیدواری کرد این سفر روابط دو ملت و دولت را مستحکم تر سازد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه و در فرودگاه مهرآباد به خبرنگاران گفت: یکی از سیاست‌های مهم دولت یازدهم که از ابتدا آن را اعلام کرده است، ایجاد روابط بسیار نزدیک‌تر با کشورهای همسایه است.

رییس جمهور اضافه کرد: جمهوری آذربایجان کشوری است که علاوه بر همسایگی دارای فرهنگ، تمدن و مذهب مشترک هستیم و روابط نزدیک‌تر با این کشور برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

روحانی با اشاره به سه دیدار گذشته خود با رییس‌ جمهور آذربایجان اظهار داشت: در دیدارهای سه گانه گذشته درباره گسترش روابط دو کشور و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر بحثو تبادل نظر کرده‌ایم و در این سفر هم این مباحثرا ادامه خواهیم داد.

رییس جمهور با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های بسیار فراوان دو کشور برای گسترش همکاری ها و ایجاد روابط نزدیک‌تر به نفع دو ملت، گفت: مسایل مرتبط با انرژی و رژیم حقوقی دریای خزر و منابع زیربستر این دریا، محیط زیست، شیلات، همکاری‌های مرزی، توریسم و تجارت و بازرگانی، زمینه‌های مناسبی است که می‌توانیم آنها را به نفع منافع دو کشور فعال کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: در جریان این سفر تفاهم‌نامه و قراردادهای متعددی در زمینه ارتقاء همکاری دوجانبه به امضاء خواهد رسید.

رییس جمهور همچنین به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور اشاره کرد و گفت: در زمینه مسایل منطقه‌ای نیز دو کشور ظرفیت‌های فراوانی دارند و در این راستا قفقاز پلی برای ایران به شمال و شرق اروپا محسوب می‌شود و ایران نیز پل ارتباطی مناسبی برای منطقه قفقاز است که باید این پل ارتباطی را با ایجاد روابط چندجانبه هر چه بیشتر مستحکم‌ کنیم.

روحانی بحثو تبادل نظر در خصوص مسایل و معضلات منطقه‌ای از جمله تروریسم را از دیگر مباحثمورد بررسی در جریان این سفر دانست و گفت: در جریان این سفر همچنین در خصوص معضلات منطقه‌ای از جمله تروریسم بحثو تبادل نظر انجام خواهد شد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: دو کشور در خصوص مسایل بین‌المللی از جمله مسأله قیمت نفت نیز با یکدیگر همکاری می کنند و در این سفر در این زمینه‌ها نیز مذاکراتی انجام خواهدشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز