خبرگزاری کار ایران

نوبخت در نشست خبری: / ۳ /

از اتفاقات کوبانی متاسفیم / ترکیه در قبال کوبانی، وظیفه خود را انجام دهد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۹۹۶

مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای تشویق صادرات در نظر داریم که این پرداخت‌ها از امسال انجام می‌شود. / ما با کشور ترکیه روابط خوبی داریم و در بسیاری از موارد این روابط بسیار سنجیده و درست است اما در مورد چگونگی موضع در مورد مسئله سوریه با کشور ترکیه اختلاف نظر داشته و داریم که این مساله قابل قضاوت است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما نسبت به اتفاقاتی که توسط گروه‌های ضدانسانی داعش رخ داده و اتفاقات منطقه کوبانی بسیار متاسفیم. سوریه نیز باید در این قبال وظیفه خود را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شنیده شده در برخی بیمارستان‌ها دانشجویان را برای رسیدگی به امور بیماران می‌فرستند و با اعتراض همراهان بیمار، آنها را از بیمارستان بیرون می‌کنند؟ گفت: این مساله قطعا یک مورد خاص است و باید به شکل موردی با آن برخورد شود.

وی در مورد مواضع ایران نسبت به ترکیه در خصوص مبارزه با داعش ابراز داشت: ما با کشور ترکیه روابط خوبی داریم و در بسیاری از موارد این روابط بسیار سنجیده و درست است اما در مورد چگونگی موضع در مورد مسئله سوریه با کشور ترکیه اختلاف نظر داشته و داریم که این مساله قابل قضاوت است.

سخنگوی دولت ادامه داد: زمانی ترکیه و غرب اختلاف در سوریه را حساب جنگ دولت و مردم تلقی می‌کردند اما امروز این مساله برملا شده که این جنگ دعوای گروه‌های تروریستی با دولت مبتنی بر آرای مردم سوریه است و دیده شد که گروه‌های معارض از مردم سوریه نبودند به گونه‌ای که امروز کسانی که این گروه‌ها را مسلح می‌کردند نیز به این نتیجه رسیدند که باید ائتلافی برای متوقف کردن این گروه‌ها تشکیل دهند.

نوبخت تاکید کرد: این انتظار از کشور سوریه وجود دارد که به وظایف بین‌المللی و منطقه‌ای خود به درستی عمل کند. ما نسبت به اتفاقاتی که توسط گروه‌های ضدانسانی داعش رخ داده و اتفاقات منطقه کوبانی بسیار متاسفیم. ترکیه نیز باید در این قبال وظیفه خود را انجام دهد.

معاونت توسعه و سرمایه انسانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تکلیف جوایز صادراتی که قرار بود دولت پرداخت کند چه شد؟ بیان کرد: ما مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای تشویق صادرات در نظر داریم که این پرداخت‌ها از امسال انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته‌ای برای تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: طرح مجلس در مورد این کمیته از سوی شورای نگهبان با ایراد مواجه شد و این طرح متوقف شد. ما روز گذشته نیز در خصوص چگونگی ایجاد تشکیلات جدید با بهره‌برداری بیشتر جلسه داشتیم و این موضوع در حال رسیدگی است.

سخنگوی دولت در مورد بنزین‌های سرطان‌زا و آلوده که کمیسیون بهداشت و انرژی مجلس این مساله را رد کرده‌اند تصریح کرد: دولت سرطان‌زا بودن بنزین‌ها را نفی می‌کند چرا که اگر اینگونه بود قطعا جلوی این کار را می‌گرفتیم.

در ادامه خبرنگاری عنوان کرد که یکی از سایت‌ها سندی منتشر کرده که طبق آن قرار است روغن پالم از اندونزی وارد شود آیا این مساله تخلف محسوب نمی‌شود که نوبخت پاسخ داد: روغن پالم نباید در لبنیات استفاده شود اما این بحثکه این روغن نباید برای استفاده‌های صنعتی از مرز وارد کشور شود ارتباطی به این مساله ندارد.

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در پاسخ به این سوال که دولت در بودجه سال ۹۴ چه پیش‌بینی برای مناطق آزاد کشور خواهد داشت عنوان کرد: قانون بودجه مناطق آزاد را مشخص کرده است طبق قانون سال‌های قبل معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری باید روی این مساله نظارت داشت اما قطعا به مناطق آزاد کمک‌های زیرساختی خود را خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز