خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌‌‌هایی از حضور روحانی در دانشگاه تهران؛

از ابراز تاسف رئیس جمهور بخاطر استیضاح فرجی دانا تا پلاکاردهای دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۷۷

در انتهای سالن برگزاری این مراسم، تعدادی از دانشجویان برگه‌ای با شعارهای " امید بذر هویت ماست "، " آقای روحانب منتظر تحقق وعده‌ها هستیم " و " روزنامه‌نگار زندانی نداریم؟؟؟!!! "

حضور و سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه تهران با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین صبح امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران به منظور شرکت در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها حضور یافت.

حضور و سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه تهران با حاشیه‌هایی همراه بود که در پی می‌آید:

*رئیس‌جمهور ساعت ۸:۴۵ صبح به همراهی سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و آموزش پزشکی، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌ جمهور، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس ‌جمهور، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور به محل برگزاری مراسم وارد شد.

*محمود نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران اولین سخنران این مراسم بود که وی در سخنان خود از رئیس‌ جمهور خواست که یک جلسه گفت‌وگو با دانشجویان جهت شنیدن مطالبات آنها داشته باشد.

*یکی از دانشجویان نمونه علوم ‌پزشکی نیز به نمایندگی از دانشجویان سخنران مراسم امروز بود. وی در ابتدای سخنانش گفت: مسئولان برگزاری مراسم به دلایل امنیتی نگذاشتند کاغذی همراه خود داشته باشم و اگر چیزی را فراموش کردم، حضار ببخشند.

*وزیر بهداشت، سرپرست وزارت علوم، سرپرست دانشگاه تهران و یکی از اساتید دانشگاه بابل از دیگر سخنرانان مراسم امروز بودند.

*حسن روحانی در سخنرانی خود با بیان اینکه علم حذف شدنی نیست به تلاش برخی از افراد مبنی بر کنار گذاشتن بخشی از علوم انسانی به بهانه اسلامی کردن آن واکنش نشان داد و تاکید کرد: علم نقد شدنی و قابل تحول است اما باید دانست که علم حذف شدنی نیست.

* رئیس جمهور در بخشی از صحبت‌های خود به پایبندی خود به شعارهایش در عرصه دانشگاه‌ها اشاره کرد و بیان داشت که بخشی از آن نیز جامه عمل به خود پوشانده است.

* رئیس شورای انقلاب فرهنگی در بخش دیگر از سخنان خود نسبت به عدم سخنرانی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی ابراز تاسف کرد و گفت سخنان دانشجویان در سال قبل برایش لذتبخش و آموزنده بوده است و این در حالی است که سرپرست دانشگاه تهران نیز علت این کار را نبودن وقت کافی عنوان کرد.

* روحانی با اشاره به فردی که به وی عکسی نشان داده بود، بیان کرد که اساس اسلام متکی بر اصل برائت است و تاکید کرد که این مسئله چیزی جز تخریب و بردن آبروی افراد نیست.

* رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه به فاصله گرفتن دانشگاه از جو امنیتی اشاره کرد.

* رئیس دولت یازدهم با اشاره به استیضاح رضا فرجی دانا از استیضاح وزیر دانشمند، اخلاقی و انقلابی خود ابراز تاسف کرد و گفت که دولت هزینه بسیاری به خاطر فعالیت در چارچوب اخلاق علمی پرداخت کرده است.

* وی در ادامه به سرپرست دار بودن وزارت علوم درآغاز سال تحصیلی سال گذشته و امسال اشاره کرد و اظهار داشت که امسال هم دانشگاه تهران سرپرست دار شده است. و ادامه داد: در طول یکسال ما چهار وزیر و سرپرست را تجربه کرده‌ایم. آقای میلی‌منفرد را مجلس نپسندید، اشکالی ندارد. آقای دکتر توفیقی سرپرستی را قبول کردند از یمین و یسار به ما فشار آمد که معرفیش نکن، گفتیم اهلا و سهلا. سر فرود آوردیم تا دانشگاه و کشور آرام باشد. فرجی دانا را آوردیم شروع به کار کرد، بورسیه و ما ادرئک ما البورسیه.

* در انتهای سالن برگزاری این مراسم، تعدادی از دانشجویان برگه‌ای با شعارهای " امید بذر هویت ماست "، " آقای روحانی منتظر تحقق وعده‌ها هستیم " و " روزنامه‌نگار زندانی نداریم؟؟؟!!! "

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز