خبرگزاری کار ایران

هیات دولت موافقت کرد؛

اختصاص بیش از ۲۳۴ میلیارد ریال به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل و زلزله

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۳۱۰

استانداری‌های مربوطه موظفند ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند بازسازی مناطق و بخش های خسارت دیده، گزارش عملکرد اعتبارات را هر دو ماه به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارسال نمایند.

هیات وزیران مبلغ دویست و سی چهار میلیارد و ششصد میلیون(۲۳۴،۶۰۰، ۰۰۰،۰۰۰) ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی از طریق بانک عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری های مربوط به آسیب دیدگان ناشی از سیل و زلزله با کارمزد(۴%) در مناطق روستایی و(۵%) در مناطق شهری تصویب کرد.

به گزارش ایلنا، هیات وزیران در جلسه ۹۳.۵. ۲۲ به پیشنهاد شماره ۴۴۲۱۸ مورخ ۹۳.۴. ۲۲ معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱. مبلغ دویست و سی چهار میلیارد و ششصد میلیون(۲۳۴،۶۰۰، ۰۰۰،۰۰۰) ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری های مربوط به آسیب دیدگان ناشی از سیل و زلزله با کار مزد(۴%) در مناطق روستایی و(۵%) در مناطق شهری با ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود. طول دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی جمعا پانزده سال(سه سال دوران مشارکت مدنی و دوازده سال دوران مشارکت اقساطی) و برای واحد های تعمیری هفت سال می باشد. بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانکها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

۲ -. معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور پرداخت یارانه سود(مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق و تعهد می نماید که هزینه های یادشده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت نماید. این تضمین نافی مسؤولیت بانک های عامل در وصول مطالبات نیست.

۳. مبلغ دویست و چهل و یک میلیارد و هشتصد و ده میلیون(۲۴۱،۸۱۰، ۰۰۰،۰۰۰) ریال له صورت تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه ای از محل منابع ماده(۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند(ش) ماده(۲۲۴) قانون برنامه پنجم توسعه، برای بازسازی و جبران خسارات ناشی از سیل و زلزله در اختیار استان‌های ذی‌ربط قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط اقدام شود.

۴. استانداری‌های مربوطه موظفند ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند بازسازی مناطق و بخش های خسارت دیده، گزارش عملکرد اعتبارات را هر دو ماه به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارسال نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز